Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 2583 ggr
strawberry09
0

Gullig iller :)

Såg en gullig iller på facebook som man blev väldigt kär i! :)

strawberry09
0

en till bild

strawberry09
0

sån skulle man ha :)

Aviendha
0

Ser ut som Gollum..

UlrikaD
0

Det måste vara Gollum! Vilket betyder att det för det första inte är en iller och för det andra är bilder som tillhör en tjej på Facebook.

Vet inte om hon uppskattar att de läggs ut på iFokus om du inte frågat om lov förstås.

mandariiin
0

vad är det för djur?

strawberry09
0

tog bort bilderna nu..

HannaM
0

Gollem är mix mellan iller och.. ja vad tusan det nu är men han är väldigt fin, men det är nog inget man vill ha hemma i en lägenhet=)

Aviendha
0

sibirisk vessla var den andra halvan i honom ;)

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bra att du tog bort bilderna. Jag känner ägaren till Golem, och hon uppskattar inte att bider lägs ut av honom utan att man ber om lov. Golem är en korsning mellan en tamiller och en sibirisk vessla, ett misslyckats försök till att avla fram den perfekte jaktillern av nått nöt ute på den ungerska landsbygden. golem är oerhört vacker att se på, men absolut inget man egentligen vill ha som husdjur, Hans ägare har ett enormt tålamod med honom och förståelse för hans behov.

En bild jag har tagit på honom, med tillstånd av ägaren att både ta samt använda.

mandariiin
0

han är verkligen jätte fin. men nu komemr mitt okunnande, hur är han svår att ha? har aldrig hört talas om sibiriska vesslor.

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 han är till hälften ett vilt djur. Dessutom en korsning mellan 2 olika arter. han är stor som en katt, och hoppar lika högt, snabbare än en iller, smartare än smartast, och ja, skygg och går inte att hantera utan handskar nuförtiden om en s med det. Men det går utmärkt att umgås med honom, leka med honom och fjäska in sig hos honom (med vitamin pasta), bara man inte tvingar sig på honom, tränger honom, elelr på någotvis skrämmer honom så smäller det… ordentligt. Och det är inga tänder jag skulle vilja ha i närheten av mig.

Golem bredvid en normalstor honiller….

mandariiin
0

så han är helt enkelt snäppet värre än en vildiller?

vad lång hans er ut att vara! och vilken svans!

sarae
0

#12 troligtvis… eftersom han har gåpåigheten som en tamiller. En vildiller skulle nog bara ligga i ett hörn och trycka och aldrig sticka fram nosen. För att illustrera hur trevligt det kan bli: golem har även en bror som inte ser ut som honom, utan mera som en iller, bara större, men med långt värre temperament. Nötet som har honom tyckte det var en bra plan att ta en kull efter honom, så han satte in sin hona till honom i buren. När han tittade till dem sedan fanns bara kroppen kvar av honan…. huvudet hittades inte i buren… så nej, kasnke inte det bäst lämpad ehusdjuret ;)

Loveferrets
0

#11, Oj vilken skillnad hehe.

Faxlin
0

#13: vilket nöt. Men förvånad blir jag inte tyvärr.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars