Akut för Sati
Hejsan!!!
Får låna ingegärds plats här inne då jag själv inte längre finns här inne. Att jag gör det är för att det är akut att jag kan försöka hitta en som kan ta hand om Sati då Andrea troligen har böjat bli allergisk mot henne. Hon har varit hos läkare, men har inte fått svar än på varför hon har svårt för att andas. Just nu bor Sati hemma hos Anderas föräldrar, och hon har märkt att det är lättare att andas. Hade kontakt med en, men fick inget svar på om jag skulle försöka att få över satti till Sverige, så läser du detta om du vet vem jag talar om, så hör gärna av dig igen. Så finns det någon här inne, vare sig nu dom bor i Sverige, Norge eller i Finland som kan tänka sig att ta hand om lilla Sati?? Sati är inte kastrerad än då hon inte har börjat löpa än, och är hon som sin mamma så gör hon hellre inte det förren i samma månad som hon blir 1 år, dvs i april (hon är född den 22/4-09). Det är verkligen akut, och hade jag kunnat skulle jag själv tagit hem henne så länge. Men just nu har jag mycket på mitt fat då min mamma just har dött och har mycket som ska göras och planeras innan begravningen.
Trollvalpen´s/Ingegärd//
Har ni annonserat på de andra danska forumen som finns? smidigast är ju nästan att hon få flytta inom danmark, så man slipper transport problem.
Andra forum är:
Vart va det hon fanns?
I think more things before breakfast than people think all day 
Hon finns i Danmark just nu, men jag kan få över henne till Helsingborg ganska så fort om det behövs.
Okej. Ja det är ju aldeles för långt bort. Har vart intresserad av illrar som finns i skövde området men har ju ingen möjlighet att komma dit. och just nu har ja inga pengar att köpa en ny iller för
I think more things before breakfast than people think all day 

De illrar som läggs ut på de danska forumen brukar ju få hem väldigt mycket snabbare än de som läggs ut här. Brukar ju bara ta några dagar.
Är det några särskilda restriktioner som gör att Sati inte har hittat hem ännu?
#3 visa gärna lite bilder på henne!

behöver sati ett nytt permanent hem, eller bara tillfälligt?

Den annons som las ut på ilderklikken har inte blivit puttad en enda gång. Så folk tror nog att hon är såld för länge sen.
De andra forumet som är mycket mer aktiva har inte annonserats på.
Igår var det en som la upp en säljesannons på förmiddagen. På kvällen var illern såld. Det är så fort det brukar gå.
Måste ju vara lättare att annonsera ordentligt i det landet som illern bor i?
Jag har varit i kontakt med både dansk och norsk illerförening och även då norskt ilderforum för att försöka hitta ett hem åt Sati. Andrea själv gör allt hon kan för att hitta ett hem till henne. Där var en tjej i Norge som skrev till mig, men hon kunde inte betala något för Sati. Och det tror jag inte att Andrea går med på då hon själv fick ge nästan 5500:- för Sati med rabiesvaccinationen och passet. Så 1800:- tycker jag är rättså skäligt summa att ge då Sati inte är mer än 81/2månad.
Trollvalpen´s/Ingegärd//
prova www.ferretopia.eu
Häromdagen kom där in en annons vid 19 tiden, knappt 2 timmar senare var illern såld. lättast borde nog att vara att få ett hem åt henne i danmark, så att folk slipper åka mellan länderna. Evt. att någon i danmark kan ta med henne till norge, när de ska på utställningen i februari.
# 9 Men snälla, om det nu är AKUT så kan hon inte begära en massa pengar för illern?! Hon måste väl tänka på sin hälsa främst om det är därför hon omplacerar?

#11 Fast det var ju inte pga allergi hon såldes från början. I annonsen står det tidsbrist och eventuell flytt ihop med pojkvän.
"Grunden til salg er en blandet mellem et muligt flyt til min kæreste og det at jeg ikke giver hende nok tid, pga skole"
Jag vet bara vad Christel har sagt till mig, så jag undanber mig all kritik från alla här inne. Christel har pratat med Andrea, och då sa hon att hon hade börjat få andningsvårigheter och att näsa och ögon rinner på henne. Detta tyder med all säkerhet på en allergi, men vad vet jag. Som sagt vet jag bara vad Christel har sagt, och då hon inte kan svara för sig så gör jag det i hennes ställe.
Ingegärd//

Jag skrev det inte som någon kritik. Jag skrev bara vad som stod i säljes-annonsen.
Och om hon nu en månad efter hon satt ut illern till salu utvecklat allergi mot henne så håller jag nog med Cecilia ovan.
Förlåt Ulrika, men det var Ceciliaolusifer jag menade, skulle ha skrivit en siffra framför men glömde den.
#14 Christel har provat att gå in på ferretopia.eu via din länk men kommer inte in. Får upp texten "The page cannot be found" Hon skulle testa med att skriva in länken där uppe istället och se om det funkar.
Ingegärd//

http://ferretopia.eu/index.php?action=forum
Direktlänk till forumet.
Ska säga till henne att den funkar nu, ska ändå ringa henne ikväll eller imorgon om hon svarar. Hon har mycket på fatet nu då hennes mamma dog för en vecka sedan.
För upp för Sati.
Ingegärd//
Finns det möjlighet att få henne till sthlm?
Ska vidarebefodra din fråga till Chirstel, så får hon prata med Andrea om det kan göras.
Ingegärd//

Hoppas att lilltösen hittar ett hem snart. Men som sagt var det brukar gå fort med dem då de inte är så gamla så det går säkert bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hej!
Finns hon kvar och finns det någon bild?
Och går det att få henne till Sthlm?

#22 kolla fråga #19 och svar #20 =)
Ska tala om att Christel/Trollvalpen har skrivit till Andrea, men har inte fått något svar än. Så jag återkommer så snart Christel har meddelat mig om hur det kan låta sig göras att få upp Sati till STH.
Ingegärd//
Letar hon fortfarande undrar jag? För jag fick ett svar om Sati innan, där det stod att hon hittat ett nytt hem.. Är helt förvirrad nu:S
Har du fått svar om att hon hittat nytt hem har hon förmodligen hittat nytt hem.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Vore ju bra om de som startar omplacering/säljestrådar även går in och säger till när de kan stängas så någon kan låsa dem.
Lättare för folk att hålla reda på då. Speciellt om det finns flera olika trådar om samma iller, som t.ex Sati då.
Sati är nu hemma hos oss sen några dagar tillbaka =)

Jag låser den här med då Sati har hittat sitt nya hem redan.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars