Zonic mår inte bra :(
Håll alla tummar och tassar som går för vår lilla Zonic. Just nu ligger han på Strömsholms djursjukhus och har opererat magen. Det var en misstänkt öronpropp som satt fast i tarmen, gick tydligen inte riktigt att säga men det stämde till storlek och form.
Vi var in med honom i tisdags för att han var så hängig och inte ville äta. Ultrljud och röntgen var svårtydda så vi fick välja mellan att medicinera eller operera direkt. Vi tog medicinen men det blev inte bättre. Så igår åkte vi dit med honom igen och dem gjorde ännu en röntgen som visade att det fortfarande var nått i tarmen men inte vad, samt mer gaser än dagen innan. Så veterinären tyckte det var bäst med operation så att dem kunde se vad som var fel. Och som sagt så var det en öronpropp.
Tanken var att vi skulle få hämta hem honom idag men han är fortfarande hängig och har inte ätit något alls. Detta känns inte alls roligt och jag hoppas verkligen att medicinen han fick nu mitt på dan för att få igång tarmen igen fungerar.
Bättre slut på ett år har man ja faktiskt haft :(
Ååh, beklagar!
Håller tummarna för att Zonic bättrar på sig snabbt!
Sara
Håller tummar o tassar för att han återhämtar sig snabbt

Vi håller alla tummar och tassar här hemma för snabb bättring!!
Inte roligt att ha lillen på sjukhus.

Här hemma håller vi också alla tummar och tassar för att det går bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Håller tassar här hemma oxå för lilla Zonic,
Tack ska ni ha!
Fick ett samtal från sjukhuset för en halvtimme sen ungefär och läget var inte bättre, snarare lite sämre. Han är mer lam än innan. Dem ska röntga bröstkorgen på honom för att se om det är något fel där nu.
Dem frågade även hur mycket vi är beredd på att lägga ut på honom, det var redan uppe i 15000 och det skulle i alla fall bli 5000 till.. Det samtalet var riktigt jobbigt. Så slutgiltigt på något vis. Jag vill inte behöva ta det beslutet. Tårarna bara rinner här hemma nu :´(
#6, Fy så jobbigt, kramar om,lider verkligen med dig, tyvärr är det ju jour oxå, önskar så det ska gå bra o håller som sagt tummarna för honom.
Zonic somnade in på Nyårsaftonskvällen. Han orkade inte mer. Mage och tarmar kom aldrig igång igen.
Zonic var väldens goaste iller, verkligen en personlighet. Han charmade oss jämt genom att lägga sig på rygg och visa magen bara för att vi skulle ta upp honom. Älskade att pussa matte men vägrade att pussa husse. Han hade precis börjat lära sig att rulla runt på kommando. Och han var helt tokig i sin vetegroddsolja. Han kom springandes så fort man skakade på flaskan. Och han älskade att va ute på promenader och att få leka i snön. Och att småbita husse i tårna var lite roligt också.
Zonic blev inte ens 8 månader gammal. Så se till att ni håller koll på vad era illrar stoppar i sig! Dem kan försvinna från er så himla fort!
Zonic 2009.05.08-2009.12.31
Vår älskade Zonic, vila i frid nu, matte och husse älskar dig för alltid! <3
Nej, jag beklagar verkligen Mixxy ! Finner inga ord…..Kramar om
Beklagar er sorg

Beklagar djupt!

Sara

Nej, så otroligt sorgligt. Hade så hoppats på bra nyheter när jag loggade in idag.
Beklagar jättemycket och kan inte ens föreställa mig hur ni mår just nu.

Beklagar så. Höll verkligen tummarna för att det skulle gå bra för honom under natten.
Säänder ett gäng tröstekramar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Så ledsen :o((
*kramar om*
Beklagar sorgen. =(
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Beklagar 

Emi är också jätteledsen. Hon har förlorat sin brorsa och bäste lekkamrat.
Det kommer att bli tomt här i trapphuset nu. 
Usch mår dåligt av att höra sånt :(
Blir nästan tårögd själv. Tänker på vovven våran som är 12 år nu och börjar bli allt skruttigare.
Beklagar verkligen :(
I think more things before breakfast than people think all day 
Vila ifrid Zonic

Nej vilket trakigt besked :(
// Amanda
Hittade tråden nu ….
Hoppas det känns lite lättare nu .
Igor . tindra och isis hälsar !
#24 Tack Cilla, jo det känns lite bättre nu, otroligt tomt utan honom men bättre. Vi har tagit hand om en omplacering nu, lilla Donna på ca 7 månader så vi har någon att lägga vår kärlek på. Hon kommer aldrig kunna ersätta vår älskling men det var inte därför vi tog hand om henne heller. Det var helt enkelt för att det kändes så rätt att ge en ny sötnos ett varaktigt hem. Nu håller vi tummarna att det blir valpar hos dig nu i vår så att Donna kan få en lekkamrat :)
Ha det bra så hoppas jag vi ses snart
Ja nån av tjejerna lär väl dimpa ner med nåt iaf :)
Fast Tindra är konvalecent just nu .
Hon har varit för akrobatisk o slitit på sej ett diskbråck.
Det kommer att läka av sej själv men just nu får hon hjälp av Igor att ta sej fram .
Han bär henne till mat o vatten + in i sovrummet *s*
Sötare kille än min Igor finns inte en sann Gentleman!