Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 1115 ggr
Tuffsomfan
0

Söker illervalp!

Hejsan!

Jag har funderat på Att skaffa iller ett bra tag nu, och till våren skulle det kunna bli till verkligehet. Jag bor i Linköping, och undrar om det finns någon illeruppfödning/privatperson som vet med sig att en kull till våren är aktuell, i "närheten" (ca 10 mil ifrån, + Stockholm, dit det är relativt lätt att ta sig…)

Jag har försökt kika omkring i trasslet av illeruppfödar-hemsidor, men inte funnit något lämpligt. (Antingen för långt borta eller krav som jag inte kan uppnå, så som illererfarenhet…)

Tacksam för svar! :)

Ceciliaolucifer
0

Hej!

Roligt att du vill ha iller som husdjur. :)

Mig veterligen så är det inte ofta en uppfödare kräver att köpare ska ha illervana. Då tordes det nästan omöjligt för dessa att få sina valpar sålda eftersom det inte är allt för vanligt med iller.

Lycka till med letandet! Det finns en del trådar skapade om vilka uppfödare som får kullar iår.

JossanH
0

Hej hej!

Fler blivande illerägare i närheten alltså! Trevligt :)

Det finns endel uppfödare runt Stockholmsområdet, tex Sarah här inne ska ha valpar. Tyvärr inga i närheten här i Östergötland (iaf inga kända).
Du får kika runt lite. Kolla trådar som handlar om illervalpar 2010 och se om du hittar någon som faller dig i smaken.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Ja jag finns ju i Stockholm, men det kanske inte är nybörjarvalpar. Beror ju dock på ens engagemang och kanske annan djurvana.

Skicka PM om du vill :)

Tuffsomfan
0

Jag tror att jag fick iväg ett pm!;D

KerstinL
0

Vi ska oxå ta en kull i vår, finns i tyresö precis utanför sthlm..

Info kommer att komma på hemsidan Flört

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Tuffsomfan
0

#2 Ah, trevligt! Jo, jag har försökt, men det är verkligen trassligt. :/ Dock verkar folk inse det, och det är väl på bättringsvägen!^^

#5 Okej! Så härligt! Jag ska hålla ögonen öppna! :D

Kan tillägga att jag har haft katter, fiskar, fåglar, marsvin och kaniner, så lite djurvan är jag ju! Dock har jag inget husdjur just nu, bara en katt som besöker mig lite då och då. :)