Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 27211 ggr
Faxlin
9

Uppfödarlista

Ja, här tänkte jag att alla uppfödare kan få skriva en kort presentation om sig själv och även sätta in en länk till er hemsida om ni har sådan.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
1

Hakuna Matatas Illeruppfödning

Seriös uppfödning av tamiller. Ställer stora krav på både köpare och uppfödare.En kort information, illrarna från Hakuna Matatas uppfödning är vid försäljningen ca 10v, chipsmärkta och veterinärbesiktade. Vacinerad är de med. Du får även ett "Välkommen Valp" häfte i samband med att du visar ditt intresse, denna berättar hur det är att ha iller och vad du bör tänka på lite extra. Tips och ideér och lite annat läsvärt. Även sådant som behöver skaffas hem innan valpen står där.

Det jag har som grund krav är:
Köpekontrakt
18 år eller målsmans underskrift
Försäkringskrav

Intresserad av valp? Ta då kontakt med mig genom e-mail:
faxlin@hotmail.com

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

AmmiG
1

Guteillerns (fd. Fylkas illrar)

Seriös uppfödning av tamiller. Fr.o.m. 2006 kommer livslängd på illrar i föräldrarnas stamtavla, att prioriteras före en komplett stamtavla. Detta för att på sikt bidra till en ökad livslängd hos våra sällskapsillrar.

Det finns två alternativ, när det gäller vad som är gjort innan valpen hämtas. Med eller utan, Pass för Sällskapsdjur.

Illrarna är vid försäljningen ca 10v (utan pass), registrerade, chipsmärkta och veterinärbesiktade. När valparna är 6 veckor, försäkras dom hos AGRIA. Försäkringen överförs / nytecknas på köparen, som då slipper karenstiden (21 dagar), premien fr.o.m. köpedatum står köparen för försäkringen. Valparna är inte vaccinerade pga att modern är vaccinerad. Valpen ska ha sin första spruta när den är 12-14 veckor och den andra 4 veckor senare.

Varje valp får med sig 1 påse foder (ca 500 gram) och en illersele.

Köpekontrakt (18 år eller målsmans underskrift), veterinärvårdsförsäkring är ett måste.

Info om planerade/gjorda parningar, valpning mm, läggs efterhand upp på hemsidan http://home.gotland.com/iller .

Är du intresserad av illervalp eller info når mig via e-mail: iller@gotland.com

Veronica
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Chaotica´s Illeruppfödning

Seriös uppfödning av tamiller. Tar endast 1 kull om året.

Till år 2007 planeras inga nya kullar då min nuvarande avelshona kommer att kastreras före nästa löp. Har dock en hane som kan lånas ut till rätt hona för en kull 2007. Honan får ej ha gottlandsstam eftersom hanen är därifrån.

Förhoppningsvis kommer det en ny liten tjej hem till oss 2007 som ev kommer att få en kull 2008. 

Valparna är vid leverans chipmärkta, veterinärbesiktigade och registrerade i Svenska Tamiller Föreningen. Foder, snuttefilt, en leksak, sköteslråd, Cd-skiva med bilder från uppväxten, videofilm eller DVD-skiva med filmsnuttar från uppväxten. De kommer även att ha fått sin första vaccination innan leverans.

Tingningsavtal och Köpeavtal finnes.

Mina krav är:

• 18 år eller målsmans underskrift på köpeavtalet

• Minst ett besök innan valpen ska levereras

• Köparen måste försäkra valpen

Är du intresserad av en valp? Kontakta mig då via e-mail: chaoticas@passagen.se

Min hemsida är http://www.chaoticas.com

EDIT: Har uppdaterat lite och lagt till en bild på Klumpen =)

Amor vincit omnia

Denna kommentar har tagits bort.
ferretgirl
0

Trollvalpen´s

Uppfödare i Kågeröd i Skåne. Jag tar ändast 1 kull/tik och år. Föräldrarna till årets kull kan ses hos mig från tors den 16/2 till den 19/2 för den som är intresserad.

Mina valpar säljes chipade, veterinärsbesiktigade och reggade i STIF. Med följer även ca 1-1½ kg mat, snuttis, leksaker, och skötselråd medföljer. Ni får dessutom med en VHS videofilm där jag följer valparna från ca 5-7 dagars ålder och fram tills sista valpen har lämnat mig vid ca 10 veckors ålder.

Mina krav är:
18 år eller målsmans underskrift på köpeavtalet.
Om möjligt att köparen är med vid vet.besiktningen och chipning då det finns möjlighet att ställa frågor till veterinären.
Minst ett besök innan valpen ska levereras om köparen har möjlighet till detta, förstår att detta inte alltid är en möjligt om man bor långt ifrån varandra.
Köparen måste försäkra valpen snarast (kommer troligen att fr o m 2006 kul att försäkra valparna redan vid 6-7 veckors ålder, föräkringen övertas därefter av köparen vid köptillfället).
Är du intresserad av en valp? Kontakta mig då via e-mail: trollvalpen@hotmail.com

AmmiG
0

ferretgirl: Vad säger din veterinär om du har alla valpköparna med dig på besiktningen. 

För några år sen hade jag två personer (som skulle ta hem sin iller efter besiktningen), med mig till en veterinär och det var inte populärt. Hade nog blivit utslängd om alla valpköparna varit med, eller bokar du extra tid för "frågestund"?

ferretgirl
0

Den veterinären jag går till i 95 % av fallen har ännu inte sagt något om att jag har med köpare dit. Förra året kom det med 5 av 9 köpare vid 2 olika tillfällen då det skillde 2-3 veckor på valparna. Jag har haft 6 kullar sammanlagt sedan 2002, och i 5 av kullarna har jag haft med eller så har köparen kommit till veterinärstationen. Några har ställt frågor till honom, andra inte. Så det är olika hur dom gör. Men dom är alltid välkomna att följa med dit om dom vill det. Nä jag bokar inte extra tid, utan vill dom ställa frågor så gör dom det under besiktningen (fast inte när han lyssnar på hjärta och lungor) eller mellan 2 besiktingar då det då tar lite tid att stoppa in eller överlämna en valp och ta ut en annan.

Trollet

AmmiG
0

Vilken trevlig veterinär, så hoppas jag att det är fler som är. Den jag nämnde ovan sa ifrån efteråt, att måste dom nödvändigtvis vara med, så fick dom sitta i väntrummet eller helst vänta utanför.

Vi flyttade ju hit i höstas, så vi har ju inte varit till Håkan med egna valpar ännu, men jag ska ta reda på om vi kan ta med valpköpare vid besiktningen. Det är ju jättebra om dom kan få ställa frågor direkt till veterinären.

Ammi

ferretgirl
0

Jag tycker att det är bra att dom kan ställa frågor, för hur det än är, och hur mycket jag än svarar på köparens frågor. Så är det så att vissa frågor kan en veterinär svara bättre på, speciellt som den jag går till kan mycket om illern och deras sjukdomar och liknade.

Trollet

Smex
0

Undrar om det finns en uppfödare i örebro området?

Hör av dig. =)

nasseiller
1

Finns det någon uppfödarer i när heten av västerås???.

klarsferrets
0

Vi bor i Viskafors och har ett par svenska Angel & Drucill som nu snart ska bli föräldrar runt den 22 mars, Och fransoserna Micha & Gustave "Gusgus" ska oxå snart bli föräldrar. 1-2 veckor efter.

Klarfserrets

Faxlin
0

Jag bor strax utanför Gävle, inte så långt från Västerås eller Örebro.
Jag ska para två av mina damer i år.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ibland kan man få åka lite för att få tag på en iller.

Vi åkte ner till borås & vännersborg för att få tag på våra valpar. Då åkte vi från Lindesberg. Skrattande

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

klarsferrets
0

#12 Hej en ändring ,från klarsferrets.

Det är moderna Anna-Carin & dottern Emelie som har Klarsferrets

Vi har nu Angel & Drucilla samt Gusgus .

Vi har även en hemsida  som är www.klarsferrets.se

för att du /ni ska få köpa valp från oss krävs att du är 18 år och uppåt . du ska oxå personligen ta kontakt med oss .

Vi använder oss kontrakt som ska följas strikt.

Vi ser om det är möjligt att ev valp köparen kommer hem till oss mins ett par gånger inann hämtning.

inann valpen åker till sin nya ägare är den försäkrad på AGRIA året ut och vetrinärsbesiktigad.

Tag gärna kontakt med oss via telefon helst då vi inte vill svara hälst via mail 033-291497 / 0705095574

Klarsferrets A-C & E

Madde
0

Finns det fler uppfödare här inne. =)

gameover
0

miih, finns det någon uppfödare som bor runt uppsala, och som kommer få någon kull i.. eller det spelar inte så stor roll, men så att dom är leveransklara sent i juli?

kan dock åka iväg en bra bit om det behövs, bara inte det är såååå långt ifrån.

Skriv då, för jag börjar bli lite smågalen här som har suttit och letat utan resultat. ><

Veronica
0

Jag bor strax utanför Gävle, inte så långt från Uppsala =)

Minis valpar bör komma runt den 8 maj och är då leveransklara runt 17 juli.

Amor vincit omnia

Faxlin
0

haha, jag bor i Älvkarleby så det är lite närmare.

Audiatur et altera pars

gameover
0

jag är så dåligt när det gäller att veta vart ställen ligger, men ja, om jag fortfarande kommer ihåg rätt så bor du ju bara 8mil härifrån! :D

Faxlin
0

haha, japp det stämmer bra det;-)

Audiatur et altera pars

nasseiller
0

Finns det flera uppfödare i deta land?

Faxlin
0

Ja, självklart finns det fler. Fast alla är inte här inne. hihi

Kolla in på illersveriges sida. Där finns det flera som har listat sig.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

nasseiller: Du kan hitta fler om du tittar på andra illersidor.

Madde
0

Är det någon som vet hur många Seriösa illeruppfödare det finns här i sverige???

Faxlin
0

Det beror säkert på vem du frågar. Vi har nog olika definitoner på vad som är seriöst tror jag. hihi

Audiatur et altera pars

Weazel
0

Jeg har Weazel's Ilderoppdrett, men holder til i Norge, så jeg teller vel ikke… Glad

Madde
0

Jo norge räknas oxå. =) Berätta gärna om dig Weazel om du vill. För jag känner inte till så många uppfödare utanför sverige.

Weazel
0

Ta gjerne en titt på hjemmesidene mine: www.freewebs.com/weazels-hammoc

Der er det også linker til noen få andre norske oppdrettere som jeg kjenner personlig.

Madde
0

Jättekul att du la ut din länk till din hemsida. Vi har ju en sida här på iFokus med länkar till just hemsidor. Skulle du vilja vara med där Weazel??? Skrattande

Weazel
0

Vil jeg gjerne. Glad

Velsan
0

Illerborgen (Robin), Murgrönans (Malin) och Pirjo. Finns i sthlm. Jag ska ha från Murgrönans. Jag bor  Uppsala :)

nasseiller
0

Hur får man tag på uppfödare utan för sverige??

Weazel
0

I Norge kan du ta en titt på www.ilder.no og se på oppdretterlisten der.

AmmiG
0

#33 Bland länkar här ovan, hittar du illerföreningar i andra länder. Därifrån kan du säkert leta dig vidare till uppfödare i resp. land.

-eM-
0

*putt*

Madde
0

Bra -eM- =)))

-eM-
0

Jag är lite med än ivf.

snoddas
0

Vad bra. Men det känns lite som att kasta macka. Hur vet man vem som är seriös och inte?

-eM-
0

Du tar kontakt. Sen märker du väl vem som kan svara bäst på dina frågor och vem som du känner att du litar på.

Madde
0

Hmm det där är inte lätt och välja rätt uppfödare.

Jag besökte några stycken. Sen när den vi ville ha valp ifrån inte fick någon kull förra året så hänvisade de oss vidare till Klarsferrets och på det viset kom vi i kontakt med de. =) Och nu sitter vi här med 3 illrar från de. =))) hihi

Sen har jag en iller från Lilla Askungens uppfödning. Men det blev bara en kull där.

snoddas
0

Men som jag förstår det så rekomenderar Madde klarsferrets då hon har sina därifrån.
Du då -eM- vart kommer dina illrar från?

Madde
0

Det finns fler som jag kan rekommendera om det är så. Men jag har köpt mina illrar från klarsferrets och lilla askungen.

snoddas
0

Vilka skulle du då rekomendera en nybörjare att köpa iller ifrån?

Madde
0

Nu är det dags och krypa till kojs. =)) Då jag ska upp kl 6 i morgon.

Jag kan återkomma med svar på den frågan vid ett senare tillfälle om det går bra.

God natt alla på iller.ifokus.

-eM-
0

Mina 3 kommer alla från olika uppfödare.

Malolo från Marry Maker's Uppfödning mellan Heby & Sala
Tadashi från Bo Jakobsson Gottland
Burton från Ixid's Uppfödning Stockholm

Men jag tänker inte rekomendera någon för det tycker jag att man måste känna själv vem man litar på.

cannaydia
0

ja jag har Murgrönans illeruppfödning och bor numera på Gotland men kan ta mig både till nynäshamn/sthlm samt oskarshamn/kalmar vid intresse, så jag får träffa valpintressenterna innan valparna finns mm.

Mig kan man kontakta via tel. 073-6764436 eller mail: murgronansilleruppfodning@hotmail.com

En kull med en brun hona planeras 2007.

Infinity
0

Infinity's målsetning er å bringe til live friske og sunne valper med best mulige blodlinjer og gemytt.

Vi håper at dette med tid og stunder vil føre til lenger levealder, og mindre sykdommer på disse nydelige dyrene.

For og kunne kjøpe valp av meg må man være 18 år eller ha samtykke fra sine foreldre.Med valpene følger det med: cd med bilder fra oppveksten,chip,helse attest,1 kg for,hengekøye og et lite teppe,kjøps kontrakt,stamtavle osv

Det er sjelden jeg selger valper videre til avl,men det hender.

Akkurat nå har jeg kun 2 avls dyr som er en hanne fra england og ei tispe fra skottland.Tispen vil få sitt siste kull i 2008.Er det noe mer dere lurer på så er det bare og sende en mail eller se mere på min hjemme side på www.infinitys-ilderoppdrett.com

Illercafe
0

Det finns en uppfödning där jag vet att uppfödaren inte är här inne men jag har frågat om jag får om jag fick lämna ut deras länk: http://www.geocities.com/rinaillrar/

[Falo]
0

hmm har det inte försvunnit inlägg här senaste timmarna?Fundersam

Faxlin
0

#53: Jo det har det. Inlägg nummer: 49, 51 och 52 är borttagna. Anledningen till detta har jag pmat de som skrev dem.
Mvh ÅsaF sajtvärd

Audiatur et altera pars

[Falo]
0

#54: okej

Sinja
0

Tyckte ja va bra gjort!

Robinsnel
0

ok, här blir mina råd till ev valpköpare då:

Som valpköpare i sverige måste du tyvärr själv forska lite runt och kring.. Alla (även vissa ovan) är inte särskilt seriösa i sin uppfödning, enligt mig (och många andra, som föredrar avel mot FRISKA djur).

Det är bra om du hör runt ang din tilltänkta uppfödare gällande: Sjukdomar (binjure, cancer, insulinom osv) bakåt i släktleden på illrarnas stamtavlor, försök få reda på allt du kan, fråga MÅNGA!

Gärna mig om du vill höra mina åsikter… mail o msn: robinblaj@hotmail.com

Det finns ex. uppfödare som medvetet avlar på illrar som har ex dövhet NÄRA bakåt i släktleden. Som ett "experiment" - som denne själv uppger i annan forumtråd. Annars finns många som inte gör mer släktforskning annan än att namnen på tidigare illrar ska kunna finnas på stamtavlan. Ta reda på sjukdomar i släkten!

Ställ krav på uppfödarna! Annars kommer det aldrig bli bättre, och vår illrar kommer fortsätta bli sjuka i unga åldrar.

Detta är alltså mina PERSONLIGA åsikter. (detta förtydligande för att posten ska få vara kvar)

Hoppas detta duger och jag inte angett några namn eller trampat på några ömma tår, fröken moderator.

edit: hade skrivit blindhet.. menade givetvis dövhet…

Faxlin
0

#57: haha, jadå nu är fröken moderdatorn nöjd ;-)
Fast jag må säga att det var mååånga år sedan någon kallde mig fröken. ;-)

Audiatur et altera pars

Robinsnel
0

baby doll! moderator, inte moderdator :P

Faxlin
0

*Asg* Jaja, nu ska vi inte vara sådan. ;-)
Tänk på att jag är gammal som gatan ju;-)

Audiatur et altera pars

smurfb
0

Man kan ju säga att alla som köper illrar av andra färger än vilt stödjer oseriös uppfödning om man vill hårddra det.

[Falo]
0

57#: Mycket bra skrivet. Tycker själv det är frustrerande då jag ser reklam på uppfödare som håller låg nivå utan att kunna göra något åt saken. Det finns en hel del skrämmande där ute även hos de uppfödare som det skrivs vackrast om. 

Jag säger som tidigare skribent. Tala privat med olika folk innan ni bestämmer uppfödare, på ett forum kommer inte alltid rätt bild fram.

cannaydia
0

#57 ganska uppenbart att du står o pekar på mig som "denne" om man läst runt på forumet *o med tanke på ditt raderade inlägg* Bara så du vet är "experimentet" i graven då honan fick kastreras hastigt o lustigt. Uppdaterelse kallas det, tidigare hade jag två honor i avel, från helt olika stammar. Honan med gotländskt ursprung kastrerades…Är något snurrigt för någon ang.min avel är det bara att ta kontakt med mig personligen som endel här på forumet gjort för att ha svart på vitt, o de gillar jag! Öppna raka spelkort!Glad Menar ni kan kontakta mej här på forumet elelr tidigare nämnda mailadress! Välkommen med frågor!*Malin*

Faxlin
0

#63: Det var jag som raderade det inlägget. Inte han. Så om någon ska beskyllas för att inlägg tas bort så är det jag.

Mvh ÅsaF Sajtvärd.

Audiatur et altera pars

Robinsnel
0

och moderdator :P

Faxlin
0

#65: haha, ja det får inte förglömmas ;-)

Audiatur et altera pars

LeeLoo
0

Jag har en kull valpar just nu!

Jag har hittills fött upp en valpkull 

LeeLoo´s illeruppfödning

valparna är vid leverans ca:10 veckor gamla de är då vacc, chipp, vetbesiktade 

jag har köpkontrakt på valparna samt skickar med stamtavlor

och lite smått och gott (lite foder, en filt, en skiva med bilder) 

fam. Lindahl 

vi finns på Gotland

vid intresse: 

(leeloosiller@yahoo.se) vill helst ha kontakt via telefon

0498/400488 

070/1472370

cannaydia
0

#64 jag vet att du raderade inlägget Åsa, men de va ju inte du som skrev de. De va mer "texten" i det jag syftade på…ville bara klargöra…

Lyft nu fram alla uppfödarna igen i denna tråd!Glad

Faxlin
0

#68: Okej.

Audiatur et altera pars

kitty
0

vilken uppfödare har pastellfärgade valpar?

sarae
0

#70 klarsferrets brukar få pasteller

Athleticas
0

Athletica`s Ilderoppdrett

Først litt om vårt mål for avlen:

Målet med dette oppdrettet er å få frem sunne og friske ilder med et supert gemytt og god kroppsbygging. Det blir utelukkende brukt rene farger i avlen uten spesielle avtegn, og viltfarget vil være den dominerende fargen. Ingen tisper blir brukt i avl før de er to år gammel, for å sikre at de egner seg som avlsdyr og for å forlenge generasjonstiden for lettere å luke ut dårlige gener.
Alle avlsdyr og kjæledyr tilknyttet oppdrettet vil få regelmessige helsesjekker og de nødvendige vaksiner.
Tisper får maksimalt to kull i sin levetid og med minimum to år mellom hvert kull. Hanner blir kun brukt til to kull hvor det skal gå videre valper til avl. Hanner kan brukes til flere kull, men da går det ingen valper til videre avl. Dette for å hindre for mye spredning av gener fra ett dyr.
Til vårt avlsarbeid vil det også bli brukt en del utenlandske dyr for å ta inn nytt blod og unngå innavl, siden ilderstammen i Norge er veldig preget av for mye innavl.
Alle valper blir solgt med kjøpskontrakt og vil være chipmerket ved levering.

Alle disse kriteriene håper vi er med på å forlenge levealderen og minske hyppigheten av sykdommer hos ilderstammen i Norge.

Jeg samarbeider med Infinity`s Ilderoppdrett og Mayflower Ferret`s og vi følger de samme avlskriteriene.

Jeg har i år kjøpt en avlstispe fra Infinity`s Ilderoppdrett som er etter Sir Stonehaven`s Lomax (50& villilder fra England) og Mandy`s Angel (25% Villilder fra Scottland)

Calida er en mørk viltfarget tispe som er 37,5 % villilder.
Hun skal parres med en sort hanne fra Tyskland som heter CherryFerret`s Amaro sesongen 2008, og her vil det gå to valper til videre avl som allerede er reservert.
Valpene etter denne kombinasjonen vil ha en villilderprosent på 18, 75% og selges derfor helst til folk som har litt ildererfaring fra før.

Jeg tar allerede nå imot folk som er interessert i valper etter denne kombinasjonen, men jeg tar ikke først og beste.
Jeg plukker ut de jeg personlig mener har det som jeg leter etter når jeg skal velge kjøpere.

Hannen jeg skal bruke har nylig kommet til Norge, og han bor hos Marianne Petersen v/ Mayflower Ferret`s i Bergen.
Han ser ut til bli en meget flott hanne, og jeg gleder meg allerede nå til å se resultetet av denne parringen.
Mye kan skje iløpet av to år, men dette er ihvertfall de planene jeg har til nå.

kitty
0

#71..tack så mycket..ska kontakt dom direkt

Missy
0

Jan Nilsson i Eslöv i Skåne brukar oxå få pasteller. Vi köpte vår Chibby därifrån.

elinn
0

Puttar upp tråden så vår nya medlem Evelina (och alla andra) lätt kan se dom olika uppfödarna som finns här på forumet =)

sarae
0

puttar upp denna tråd där det finns en del uppfödare ;)

Faxlin
0

#75: Knäppis hon ska ju ha valp av mig ju ;-) Fast bra den puttas upp i alla fall. hihi

Audiatur et altera pars

elinn
0

#77 Men det visste jag faktiskt inte när jag puttade =)

Faxlin
0

Putta på du bara, är väl bra :-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja det är ju bra om man lätt hittar uppfödare =)

Så ni som är uppfödare får gärna skriva en berättelse om hur eran uppfödning fungerar. =))

Robinsnel
0

putt hittar ingen susanne…?

sarae
0

#82 står under länkar, medlemmars sidor, illrar i uppland

sarae
0
skrollan
0

HejHej :) Undrar om det finns någon i närheten av stockholm som har illeruppfödning av albino? Mvh Linnéa

sarae
0

Albino är ofta inget man specifikt föder upp, eftersom det inte är en riktig teckning. Utan en dold färg på illern. Så albinos kan dyka upp i princip vilken kull som helt, eftersom de är följden av en gen mutation. Men kullar där nån av föräldrarna eller släktingar är albino är chansen större för att få albino avkomma.

Stj3rnfallet
0

#74 Hur får man tag i honom? Jag är nämligen sugen på att skffa en iller till hösten eller nästa vår =) Och då är det ju ganska skönt om personen man ska hämta iller från bor nära. Fast iofs hade jag väl kunnat åka till sthlm eller liknande, men då måste ju den stackars illern åka så länge =/ Är han seriös? Vill ju inte ha en farmiller, för att om jag har förstått det rätt så är det absolut inget seriös och de avlar nästan hur som helst :P Men jag kanske har missuppfattat det.. Man vill ju ha ilelr från ett seriöst ställe =)

[Falo]
0

#86: Han är jaktilleruppfödare som har haft en del annonser på blocket så de dyker nog upp där då valpsäsongen tagit fart.

sarae
0

har för mig att jan nilsson e farmare..men jag kan ha fel ;)

[Falo]
0

Tror ferretgirl har eller har haft illrar från honom så hon sitter säkert också inne på lite information om honom.

Stj3rnfallet
0

#87 Hm.. Då kanske det är han som har farm illrar.. Jag satte upp en länk här en gång från blocket och frågade vad illrarna hade för färger.. De var från skåne och farmillrar, möjligtvis att det är han då.

#88 Jo, men det är säkert han jag tänker på som har haft annons förra året ngn gång! En sån iller kanske man inte vill ha.. Hellre att illern får åka tåg nåra timmar än att ta en farmiller..

sarae
0

#80 nej det var lennart i sjöbo det ;)

sarae
0
Faxlin
0

Vad puttig du är då :-)

Audiatur et altera pars

-eM-
0

putt

MissFerret
0

MellanhedensTamilleruppfödning

Bor i centrala Malmö och har redan 3 kullar valpar bakom mig. Just nu har jag bara en hona som jag i avel. Hon heter Isis och är en näpen 1 åring, viltfärgad tomte med mörk nos (hon som finns på min avatar)

Mina valpar säljes chipade, veterinärsbesiktigade och reggade i STIF. I köpet ingår även Stamtavla från Mellanhedens, köpeavtal och snuttefilt. Ni får dessutom med en dvd skiva med film och bilder från valpens första 9 veckor och släktfoton.

Mina krav är:
18 år eller målsmans underskrift på köpeavtalet.
Minst ett besök innan valpen ska levereras om köparen har möjlighet till detta, förstår att detta inte alltid är en möjligt om man bor långt ifrån varandra.
Valpen ska vara försäkrad innan valpen hämtas. Ev kommer mellanhedenstamilleruppfödning att försäkra valparna innan köparen tar över ägandet av valpen och därmed försäkringen.

Är du intresserad av en valp? Kontakta mig då via e-mail: mellanhedenstamillrar@hotmail.com

Telefon 040-6271780

Missy
0

#86 Vill du kan jag pm:a hans telefonnummer. Jag anser att han är mycket kunnig vad det gäller illrar. Han har bra koll på sin avel och vi är mycket nöjda med Chibbi. En annan sak som vi sätter stort värde på och som Jan ska ha stor eloge för är att han ställer upp och finns där för sina valpköpare även efter köpet. God kontakt med uppfödaren är oerhört viktigt för mig. Detta är vad erfarenhet jag har av Jan och som sagt har jag bara gott att säja om honom.

Missy
0

Glömde skriva att när vi köpte Chibbi kostade hon 1500 kr och då ingick stamtavla, vaccinering, och veterinärbesiktning. Vi fick även träffa båda föräldrarna och höra lite bakgrundshistorik plus annan intressant info om illrar.

[helenal]
0

hur mkt kostar en valp?skiljer sig priset på hane och hona?

sarae
0

En valp från hemuppfödare kostar oftast mellan 2000 -3000 kr,. Och priset skiljer inte mellan hane, hona eller färg. I alla fall inte i sverige.

-eM-
0

*putt*

Marina
0

hur är det nu, kan det komma tomte från två viltfärgade eller måsta man para in det på nåt sätt? undrar så jag vet vilka uppfödare jag kan vända mig till för o få en tomtevalp ;)

[Falo]
0

#102: Det kan du få genom nästan alla men läs gärna på lite om de genetiska problem tomtar kan få innan du bestämmer dig för att köpa en.

om illern blir tomte eller inte har att göra med förälldrarnas gener. Saknar båda förälldrarna tomteteckning så dyker det ofta upp hos valparna endå om det finns högre upp i förälldrarnas stamtavlor.

Sabina-old
0

#3 om jag, ngn gång i framtiden, skulle kunna skaffa en iller till. Skulle det var möjligt att ta med Max på besök till den nya illervalpen, för Max har inte kommit överens med de som han har träffat (vilket ifs inte är många). Och vart finns ni för någonstans? Hur mycket kostar en valp?  Skrattande

VeronicaKahlbäck
0

puuttt*

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Robinsnel
0

putt

Jenzan
0

Undrar om det finns någon seriös illeruppfödare ganska nära västerås el Sthlm. Har pratat med 2st som har iller till salu, men dom känns inte riktigt seriösa. Vill nog ha en valp.

Gör inget om dom ej blivit vacc har kollat upp med vet här i Västerås som hade vaccinet hemmma. Är en tjej på snart 23år. Har haft de mesta djur men aldrig en egen iller. Var fosterhem åt två genom djurens vänner (som jag arbetar inom) men dom fick snabbt hem och jag kom på hur underbart de var med dom.

Har en kanin och en hund, dom illrarna jag hade hemma gick jättebra ihop med både hunden och kaninen. Funderar därför om valp är bäst för då kan man kanske vänja dom bättre än om illern redan är nått år och aldrig träffat andra djur?

Vilket fall som helst om det inte finns nån i närheten så kanske någon kan svara på om det är svårt att vänja en "vuxen" iller med andra djur? Annars bör ja inrikta mig på en valp. Har tiden och allt som behövs. =)

sofie
0

#107 Oj att du kan ha iller och kanin ihop. För att i 99 % av fallen tar illern död på kaninen. Kaniner ska kunna dö av att bara känna lukten av en iller.

Jenzan
0

#108 Det hade jag ingen aning om, det har gått superbra. Hur ska den kunna dö av lukten? Att den skulle bli rädd el vadå? Min kanin har träffat de flesta djur utan problem. Han är inte direkt rädd av sig. ??

Jenzan
0

#108 Det hade jag ingen aning om, det har gått superbra. Hur ska den kunna dö av lukten? Att den skulle bli rädd el vadå? Min kanin har träffat de flesta djur utan problem. Han är inte direkt rädd av sig. ??

sofie
0

#109 Illerlukten ska tydligen stressa kanin och då kan den stressa ihjäl sig.

Smex
0

har varit med om det. att illerdoft har stressat upp kaniner. Men din kanske är lite ovanligt Flört

elmo
0

Har själv kaniner, i och försig ute men de kom fram för att lukta när jag gick förbi med Zira, så dö av skräck tror jag inte riktigt på.

Jenzan
0

Min kanin är nästan jämt ute, förutom när ja ska iväg. Och de gick jättebra när jag hade illrarna hemma. han är inte rädd och illrarna "lekte" lite med honom, (han är van att leka med katter) man får vara med och hålla koll

sarae
0

Kaniner tillhör illerns naturliga byte, och sådant sitter oftast kvar i djuret oavsett hur mycket man än har avlat på det. Kaniner har en inneboende rädsla för just illrar, och kan faktikst bli så stressade att de dör. och detta är ingen myt. MEN som alltid finns det både illrar och kaniner som är undantag från regeln. men att ha en kanin och ilelr lekandes ihop finns nog inte en chans. På mässor etc ombeds vi illerägare att hålla oss långt ifrån kaninerna just pga denna risk.

#107 hur kan du säga att du letar efter en seriös uppfödare, när du i nästa mening säger att de inte gör något om illern är ovaccinerad? En seriös uppfödare, förutom att avla på sunda friska linjer (om nu sånna finns) säljer dessutom sina valpar vaccinerade, besiktigade, chippade samt med stamtavla. De två går liksom hand i hand. så antingen letar du efter seriösa uppfödare med vaccinerade illrar ELLER oseriösa uppfödare med ovaccinerade illrar.

Marina
0

Jag har haft en iller osm bitit ihjäl mina 6 ökenråttor jag då hade. Även om din kanin är van vid iller så kanske du fåren iller med massa jaktinstinkt, det vet man ju aldrig. Jag skulle aldrig nånsin igen våga chansa. jag har chinchillor men de har eget rum på nedervåningen och min iller vågar än så länge inte gå ner för trappan men vi har alla dörrar tsänga på nedervåningen ändå ifall han skulle få för sig nåt. Skulle aldrig ta in honom i det rummet. Iller är ett jaktdjur, precis som att vissa hundar har medfött stor jaktinstinkt så har alla illrar det. men visst, det beror ju på hur mycket du bryr dig om din kanin, du kanske vågar chansa på hans liv o det är ju upp till dig.

Jenzan
0

Hakuna Matatas Illeruppfödning

Seriös uppfödning av tamiller. Ställer stora krav på både köpare och uppfödare.En kort information, illrarna från Hakuna Matatas uppfödning är vid försäljningen ca 10v, chipsmärkta och veterinärbesiktade. Vacinerad är de dock inte då mamman är vaccinerad så det första skyddet får dem genom henne. Du får även ett "Välkommen Valp" häfte i samband med att du visar ditt intresse, denna berättar hur det är att ha iller och vad du bör tänka på lite extra. Tips och ideér och lite annat läsvärt. Även sådant som behöver skaffas hem innan valpen står där.

Det jag har som grund krav är:
Köpekontrakt
18 år eller målsmans underskrift
Försäkringskrav

Intresserad av valp? Ta då kontakt med mig genom e-mail:
faxlin@glocalnet.net

Mvh Åsa

sarae läs detta. Hon är uppfödare men valparna är ej vacc. Så hur kan du skriva ut nå sånt som att ja vore puckad? Läste detta och såg att valpar inte behöver vara vacc. Då vacc jag när ja får den.! Tycker inte du att Åsa är en seriös uppfödare?

Jenzan
0

#116  Hur mkt jag bryr mig om kaninen. Älskar mina djur. Och det funkade med kaninen och de illrarna jag hade. Hade aldrig haft iller då och visste inte. Hjälpte två akuta illrar som behövde hjälp vet vård och omplacering.

Hade jag vetat det eller sett tecken på något så hade jag aldrig haft dom ihop. Bor ganska stort så jag kan spärra av för kanin och iller men som skrivet så hade jag ingen aning eftersom de gick så bra när jag hade dom hemma.

Smex
0

nu är detta en uppföddar tråd. Så om folk vill komentera hennes kanin så kan ni skicka pm till henne.

Jenzan: Jag hoppas att du hittar en liten lek kamrat till din kanin och ett keldjur till dig. Det är inte så svårt. Kanske en omplacering? för jag tror att du inte är så dum om du ser att din kanin höll på att bli uppäten och bara dom fortsätta. Lycka till!

Jenzan
0

#119 Tack smex.. Finns många möjligheter eftersom jag märkt att kaninen absolut inte är rädd för doften så kan jag ha dom separerade. Visste inte att de va någon fara men nu vet jag så då är de bara lösa det på nått sätt =)

Kul att nån kan va possitiv. Älskar djur över allt annat. Djur är tusen gånger bättre än människor i många fall =)

VeronicaKahlbäck
0

Jenzan om du läser i Åsas beskrivning så ser du att de inte behöver vaccineras före 10:e veckan pga av att mamman är vaccinerad. Om Man vaccinerar valpen före 10:e veckan så har jag för mej att man måste göra det ganska snart igen istället för ett år senare.. säg till om jag är helt ute o cyklar;)

Jenzan
0

#121 Ja.. då finns de seriösa uppfödare som inte har vacc så man måste vacc när man får hem dom. De är så jag menar att de inte är ett måste. men är illern äldre så ska den absolut vara vacc.

MissFerret
0

#121 I år är Åsas valpar vaccinerad också…. Jag hade nämligen samma som Åsa innan och det var med den gamla varianten av vaccin eftersom man då inte skulle vaccinera valpar förrän dom var 12 veckor. Jag har lagt in vaccination i år precis som Åsa. Därför levereras våra valpar inte förrän efter de är 10 veckor gamla….. Bara en liten förklaring… Åsa är en seriös uppfödare…. precis som jag…

Jenzan
0

#123 Det är bra. Tänkte lixom att de finns seriösa men som inte vacc pga att dom kan lev v.10. De jag syfta på är att pnegar inte är nått problem så är dom inte vacc så fixar jag det. =) jättebra om allt är klart.

jaja ha en bra dag allihop nu ska jag jobba.. Ska klättra träd =) plocka ner en katt. =) de blir den 5 katten bara under denna mån. =/ men de har alltid slutat bra =)

sarae
0

#124 försök att ta reda på fakta innan du anklagar mig för att ha skrivit ut dig för att vara något jag absolut inte syftat på.

Jenzan
0

visste inte om det nya vacc och menade inget dummt. Tänkte på om det fanns iller valpar som ville iväg och dom inte va vacc när dom är 10v så hade jag fixat det. Men nu vet jag om det nya vacc.

Blev ledsen över det du skrev då de sista jag va med om va att de vacc efter 10v och behöver om vacc om de görs tidigare. Så med seriös uppfödare som ja skrev utan vacc så syftade jag på 10v valpar. men allt vart fel ber så mkt om ursäkt.

Men som skrivet nu vet jag att de är ändrat. tack för info

VeronicaKahlbäck
0

Eftersom jag inte har något intresse för valpar så hänger jag inte med i nyhetssvängen där, så jag hade faktiskit ingen aning om det.. bra o veta!

Getesatan
1

Ingen uppfödare från Östergötland?

JossanH
0

#128 det är ont om dom för tillfället.. :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

ViktorMarina
0

Puttar upp!

skrollan
0

putt

LeeLoo
0

lägger till min hemsida

www.freewebs.com/leeloosiller/

cannaydia
0

Lägger till min hemsida: www.murgronan.info.se  Dvs Murgrönans illeruppfödning. planerar två kullar inför 2008. kontakta mig för mer info.

Guteillern
0

Guteillern har ny mailadress:

ammi.gottfridsson@gmail.com

Två ungar födda 070619, Botlikin och Hägvid finns kvar. Dessa har fått en andra vaccinationen (Febrivac), denna spruta inkluderas i priset då ungarna nu har blivit 16 veckor och uppfödaren valt att ge sprutan.

sokka
0

Hmm.. jag hade gärna velat ha en iller.
Finns det någon seriöst uppfödare därute??
Bor i Göteborg, har bil så det är inte de stora problemet.

Hör av er!
Mickis_1985@hotmail.com

Robinsnel
0

#135 valpsäsongen är över, men jag tror malin (murgrönans) har en kille kvar..

sarae
0

#135 fler göteborgare ;) kul! bor själv i gbg med mina 5 vildar…du e välkommen att hälsa på om du vill träffa lite odjur

sokka
0

# 137

Hej!
Vad hittade du dina illrar någonstans?
Har problem med uppfödare, verkar svårt! ;/

Har läst en hel del om illrar nu, men aldrig haft någon innan. dock är jag en riktigt djurmänniska så det kommer säkert inte bli något problem. vill helst dock ha en valp, då jag nu har två små kattungar (ungkatter) så att dom vänjer sig vid varandra utan att de blir allt för stora problem och gärna vid tidig ålder.

har tack o lov sätt flera som har både katt och iller hemma.. =)

sarae
0

#139 en av mina hämtade jag i gävle, en i skåne, de andra 3 är alla omplaceringar. Om du ska skaffa iller så ta inte första bästa iller för att den är nära. Perosnkemi är oerhört viktigt när det kommer till dessa djur, och sen sånna saker som hälsan i stammen, hur de blivit uppfostrade osv osv. Så ibland kan man bli tvungen att åka en bit för att hitta rätt iller. men det är de verkligen värt ;) Du har väl inte missat att det e jultäff i gbg den 1 december? hade vart kul om du kom!

skrollan
0

vem är det som har aksungens uppfödninge, eller jag kanske är ute och cyklar, men har för mig att det finns en väl?

sarae
0

#141 den finns inte kvar sen några år tillbaka…men illrarna därifrån finns det en del av här på forumet ;)

skrollan
0

okej :)
Ravens då och uppfödaren som bianca och betty kommer ifrån? :)

sarae
0

#143 bianca å betty kommer inte ifrån ravens, utan ifrån ixids,..och jag vet inte om det blir fler kullar där. Ravens heter väl numera karmas? eller e jag ute å cyklar?

skrollan
0

okej :) finns karmas här inne eller ixids?

sarae
0

#145 vet inte riktigt vad carola har för nick…men kolla med guteillern. Tror inte ixid e kvar härinne längre men jag vet inte säkert ;) innan så hette hon iaf ixid

skrollan
0

okej, tack så mycket :) är nyfiken på alla uppfödare :)

Faxlin
0

#145: Karmas finns här och heter numera: Mangafreak

Audiatur et altera pars

skrollan
0

okej :) tack så mkt åsa.

sarae
0

#148 ja jisses det borde jag ju kommit ihåg ;)

Guteillern
0

#148 Fr.o.m. idag har hon inlogg Karmas_illrar :-) det blir enklare för dom som söker, att hitta om inlogget stämmer med uppfödningens namn. Hon kommer inte att ha någon kull 2008, då hon ska köpa en ny avelshona nästa år.

Septimus
0

Hej. Jag har nu länge funderat på att skaffa en iller. Jag skulle bli väldigt glad om det är någon som kan tippsa mig om en bra uppfödare nära västerbotten? Har letat och letat och letat. Men det verkar nästan omöjligt att hitta nån bra närbelägen uppfödare som är tillförlitlig. Kan någon hjälpa mig? tack på förhand. //MVH Karin.

sarae
0

#152 Vem man anser vara tillförlitlig är en väldigt individuell sak, de vissa anser vara seriösa anser andra vara oseriösa. Så det bästa är att ta kontakt med så många som möjligt och ställa 1000 frågor och bilda sig en egen uppfattning, och välja den uppfödare som uppfyller ens krav, samt där man känner att man får bra kontakt

Robinsnel
0

#152 Det är dåligt med uppfödare i norrland. Jag vet ingen.

Norrskenets
0

#152 Jag ska ha en valpkull förhoppningsvis i mars och bor i Timrå. Du kan maila mig om du är intresserad: norrskenetsilleruppfodning@hotmail.com Har även en uppfödarsida: www.freewebs.com/emmasillrar

Sarah
0

Jag undrar lite om ni som ska ta valpar för första gången har koll på hur många av illrarnas släktingar som går/ gått i avel. Vet att en av hannarna som ska användas i år haft många kullar plus att hans avkommor haft flera kullar. Ett exempel bara. Sen verkar det att väldigt många ska använda valpar från samma farmare. Det blir ju problemmed inavel i framtiden om så många avlar på samma gren.

Kanske inte är rätt tråd…

sarae
0

#156 Bra fråga. Starta gärna en ny tråd om det, så att vi håller den här tråden så nära sitt ursprungssyfte som möjligt ;)

Septimus
0

Tack "iller_tjejen" :) jag har varit inne på din hemsida och kollat runt lite. Saga verkar jätte fin! Det var roligt att se videon från nyhetsmorgon. Jag gillar ditt köpekontrakts avtal, och det verkar som om att det kommer att bli fina valpar. Men jag har förstått att man ska kolla runt lite och titta på olika uppfödare innan man bestämmer sig. =) Så jag tänker fortsätta att kolla runt lite innan jag bestämmer mig för nått.

FerretCrow
0

Kan ju lägga till min uppfödning här oxå så den finns i listan =)

http://www.freewebs.com/ferretcrow/index.htm

Norrskenets
0

#158 Roligt att du tyckte om det=) Ja det bara rätt det, man ska alltid kola runt innan man bestämmer sig så man vet att man har gjort rätt val.=)

stolle
0

Redigerat då det bryter mot iller.ifokus bestämmelser.

Mvh ÅsaF sajtvärd

Theres
0

Putt

golf.ifokus.se

skrollan
0

puttar åt Jzonic

Ramoona
0

Hej

Finns det någon uppfödare i närheten av Stockholm och/eller Uppsala?

Illercafe
0

# 164. www.geocities.com/rinaillrar/ " rel="noopener noreferrer" target="_blank">Rinas uppfödning finns i Upplands Väsby

Ramoona
0

Oh!

Man tackar. :)

Sarah
0
Matti4-ever
0

Hejhej, jag vill skaffa iller och har läst massor, mamma är alergisk och då unndrar jag om de är allergivänliga?! på vissa sidor står det att de är det och vissa inte, och på anndra sidor står det att ibland kan man tåla iller. Vad ska man tro på?

och om de är så att vissa personer klarar iller fasst man har allergi, är det bäst att gå till någon uppfödare då och vara lite med någon iller?

Och hur mkt på ett ungifär kostar det att ha en iller i 1år (156 dagar)?

Vad är bäst? Att ha 1 eller 2 illrar? I mitt fall så e jag inte hemma så mkt eftersom jag tränar och är i skolan från ca 9-14.00 ibland 9.30-13.00, sen har jag ju 2 syskon som är hemma lite mer än jag men inte mkt.

så tiden vi är hemma under en hel dag är ca 5-6!

Matti4-ever
0

Asså 5-6 timmar under en hel dag dåra! :)

på tisdagar är ja i skolan 4timmar rästen hemma och är ledig!:D

sarae
0

#168 illrar är inte allergi vänligare än andra djur i egentlig mening. anledningen till att de oftast betecknas som allergi vänliga är att de är såpass ovanliga som husdjur. Man kan inte vara allergisk emot något man inte träffat. Alergi utvecklar sig över tiden. därför skaffar många iller, och några veckor, månader elelr år senare kan de komma att utveckla allergi. Själv tog det ca 2 år innan jag blev allergisk mot iller.Visst är det bra att man träffar många illrar innan man skaffar en, men tänk på att det inte är säkert att allergin utvecklar sig förräns långt senare.

Hmm vad en iller kostar beror på hur man har den. Har man en iller osm man vill ska ha det absolut bästa i foder och underhållningsväg kan det blir dyrare ;) Kör man på högkvalites torrfoder, och har bara en iller hamnar man rnt 100-200 i månaden för mat. BARFar man kan summan se annolrunda ut. sen till kommer kattsand/pellets, och allt annat som hör till. Sen skall illern föräkras, och det ligger runt 550 kr/per år, sen tillkommer vaccination, kastrering som rutin. Sedan är även illrar både olycks och sjukdomsbenägna så man får vara förberedd att lägga ut några tusen i veterinär vård per år, trots försäkring.

som nybörjare tycker jag att det är bäst att börja med en iller, och inte skaffa fler föräns man har fått den illern både rumsren och bitfri. En iller sover mycket, vilket gör att oftast sover de när man är borta, och när man väl kommer hem är det fullt ös. Se bara til att aktivera illern ordentligt när du e hemma så ska det vara lugt

hälsa gärna på folk med iller, innan du bestämmer dig för att det är rät djur för dig. Illrar är speciella djur, och passar långt ifrån alla som husdjur. Så ju mer kött på benen du har inna du skaffar en ilelr, desstå bättre

Dianaaleksi
0

undrar om det finns nån uppfödare i Vimmerby hultsfred västerviks trakten =)=)

skrollan
0

#172 tyvärr inte vad jag vet. Men jag och erik är nere med våra pälsar någon helg i månaden i vimmerby om du vill gosa med illrar ;)

Theres
0

putt

golf.ifokus.se

ferretgirl
0

Min uppfödning ligger sedan 1½ år tillbaka i Helsingborg, där upp skrev jag att jag bodde i Kågeröd, men det är som sagt ca 1½ år sedan. Men mailadressen trollvalpen@hotmail.com är den samma för den som vill kontakta mig.

se7en
0

Sabina, "Smilodons" nybliven illeruppfödare i Småland. Har idag 7 4- dagars gamla illerbebisar efter "Ammi" och Hannibal.

Kullen kommer att säljas som sällskap, och detta i samråd med vår mentor, som är ett stort stöd. Vi följer hennes riktlinjer om vad som ska göras. Det är givetvis hon som i första hand hjälper mig att sälja till rätta händer då hon har många seriösa kontakter.

Mina egna planer är att få fram, i första hand, hälsosamma och trevliga djur, som får ett fint , långt och lyckligt liv hos någon. Jag är särskilt intresserad av varför illrar dör tidigare nu än förr, det skulle jag vilja ändra på! I nästa kull blir det ett aveldjur, en hona, om att ser bra ut med första kullen.

Ja, så ser det ut för tillfället! om ni vill veta mer kan ni maila mig på somalikatt@yahoo.se så berättarjag gärna mer om mina mål och planer!

Ha det bra, alla, kram, Sabina

sarae
0

Starshine Ferrets kommer under 2009 eventuellt att få sin första "officiella kull".

Målet med uppfödningen är att avla fram vilttypade illrar, där fokus ligger på att få sunda illrar med längre livslängd. Jag hoppas på välmusklade valpar med en kraftig kroppsbygnad och ett utseende som påminner om tamillerns vilda släktingar. Jag använder mig enbart av rena standard linjer utan vita tecken.

Valparna i 2009 kullen kommer att kräva ägare som har lite mer illervana, därför kommer det inte bli någon kull, om jag inte har tillräckligt många intresserade köpare.

För tillfället består uppfödningen enbart av Ungerska djur, som alla är hel-Barfade, vilket även valparna kommer att vara.

Min hemsida hittar ni på www.starshineferrets.se
pga tillfälliga tekninska problem så är den ännu inte uppdaterad, men det kommer så snart jag kan.

Har ni frågor eller funderingar är det bara att höra av sig

illeruppfodning@starshineferrets.se

Vi finns i Skara

Mvh Sara, Starshine Ferrets

reptilia
0

Nå tips på bra uppfödare i närheten av Uppsala eller Eskilstuna? Vill också gärna veta hur jag då kan komma i kontakt med dem.

// Jonas

//Joe, Spårvagnsförare

klarsferrets
0

Klarsferrets Breeder Har nu bestämt att vi kommer att läga breeder på is et tag så från och med 2009 kommer det inte att finnas några valpar hos klarsferrets Breeder,

Givet vis så svara vi vi på frågor m.m

Och vi har givietvis kontakt med alla våra köpare.

elinn
0

Putt

TheUnknown
0

Finns det någon illeruppfödare i Östergötland eller kanske tillochmed i Norrköping?

sotlynx
1

Totalt OT #108: Min ene kaninhane försökte döda Irma genom ett galler i förrgår… Hon dog nästan av skräck, inte kaninen. Men vem blir inte rädd för 4kg rex med saxar i munnen och lejonmorr i magen?! Ingen av mina 14 kaniner är rädd för lilla Irma. Dom går till attack. Hehe, hoppkaniner!

TheUnknown
0

Skriver om mitt inlägg #180 : Finns det någon illeruppfödare i eller nära Östergötland, Västmanland eller runt Nyköping och Rimforsa?

rewbecca
0

Hej, jag har övervägt Att skaffa iller under en tid nu och undrar om det finns någon väl omtalad uppfödare i Göteborg-Kungsbacka trakten?

Jag skulle bli väldigt glad om det finns möjlighet att komma och hälsa på de små djuren, då jag inte känner någon med iller och vill vara säker på att en iller är rätt för mig, går ihop med min livsstil.   Ska börja gymnasiet nu och vill inte få det för stressat, men känner samtidigt att jag behöver något utanför mina studier att ta ansvar för och en kompis jag kan lita på (för det mesta).

sarae
0

#183 jag finns visserligen i Skara, men du är välkommen att hälsa på här. Har en drulle illrar av alla olika slag som gärna träffar nya människor. :)

elinn
0

Denna tråd låses och en ny, klistrad tråd kommer att startas för att alla här inne lätt ska kunna hitta uppfödatråden.

// Elin - medarbetare

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer