Ingen illeruppfödare?
Jag hittar inga illeruppfödare som har en kull på gång, har redan kollar på STIF, men dom hade inga kullar för tillfället. Om någon vet någon eller känner någon som har en kull på gång så säg gärna till!
Flera uppfödare har aviserat kull till våren, men det har varit en kall vinter så det dröjer nog lite till innan honorna går i löp och parningarna kommer igång. Så några valpar blir det inte än på ett tag.
Ett tips är att du tar kontakt med några uppfödare, så att du och dom får lära känna varandra, innan valparna börjar födas.
De flesta uppfödare vill ha någon form av kontakt med sina valpköpare, även efter att valpen flyttat. Både för att kunna vara till stöd och för att kunna få veta hur illern utvecklas, om den blir sjuk etc.
MVH //Ammi

De flesta illeruppfödare som står listade härinne planerar ju kull. Men som tidigare skrivit, det krävs att illern går i brunst först, både honan och hanen.
Sen är det att räkna 42 dagar efter parning plus 10v till flytt. Så det kan ta en stund. Men det finns några som redan är på gång tror jag allt.
Lättast är som de andra skrivit också att du själv tar kontakt med de olika uppfödarna som du känner att du skulle vilja köpa valp från. Du kanske bor i skåne och vill inte åka till norrland eller tvärtom. Du kanske vill ha en mörkt viltfärgad valp då tar du kanske inte kontakt med någon som avlar pasteller osv.

Måste bara säga att STIF är en förening, och de tar inga valpar. sedan stämmer det att föreningen inte har några omplaceringar för tillfället. :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Okej, men kan någon länka mig till någon uppfödare här? Vore jättesnällt!

Under länken uppfödare hittar du en del, under länken avel hittar du någras avelsplaner för i år.