Ett litet färgbyte

Räknas han som en viltfärgad tomte?
Be a rainbow in someones cloud

viltfärgad tomte skulle jag säga utan att fundera. och ja, färgen kan ändras så mycket. plus att han antagligen har vinterpäls nu, och sommarpäls på första bilden.
naw så söt haha.
Jo, de kan ändra sig en hel del ;)
Tomtetassar har han ju, och haklappen. Sen ser det ju knappt ut som att han har mask alls just nu, då blir det ju kanske panda, men det används ofta inte som beteckning i sverige :P Så viltfärgad tomte stämmer bra. Om inte "övrig färg" (enl. utställningsstandard), det beror på hur han ser ut på resten av kroppen och hur färgen ser ut i helhet (om den skiftar, han har fläckar under magen eller så ex)
Paulina
Får jag fråga vart han kommer ifrån?
Säger som alla andra, det är sommar och vinterpäls. Illrar bli generellt ljusare på vintern.

# 6, Han kommer från Julia i Perstorp.

# 5, Han har fläckar på magen men ser vanligt viltfärgad ut på ryggen. Får fixa lite mer bilder på sötnosen.
# 8 Han är lik min Bus. Var viltfärgad tomte med stor hakklapp och mask på sommaren men på vintern såg han ut som Marley, alldeles vit i ansiktet. Han har oxå fläckar på magen.
Numera är han silverfärgad.
Sara
#8 Det är inte ovanligt att tecknade illrar har mycket vita fläckar på magen och små knätofsar. De tecknade illrarna kan även variera mycket mellan sommar och vinter och jag skulle gissa på att din kille kommer bli silver så småningom.
jag postar med en gammal uttjatad bild på ett enormt färgbyte. Samma iller på alla bilder. Sista åren var han ännu vitare.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag hade Lilleman som ändrade sig från en multi color till en sillver tomte när han var ca 2 år, och detta bara från vinterr pälsfällningen tills han fick sin sommarrpäls i mars månad. Sen efter det förblev han silvertomte. Det ska bli kul att se om Miller bytar sin päls nu när han byter till sommarpälsen. Han är just nu brun tomte, så vi får se hir det blir.

min iller var bruncream fräg och vart grå silver till vintern väldigt sto skillnad