Omplaceringsiller sökes!!
Hejsan!
jag heter johannes och är för tillfället "illerlös"
går första året på NoT tullängen örebro.
Hade en iller vid namn nova för ett år sen, men då hon var en sk."farmariller" och jag fick henne när hon var 7 mån. så var hon väldigt bitig. Efter tre månaders slit och försök till närmanden så var min lilla illertjej lika reserverad bitsk:( så jag sålde henne, via en tjej till Skansens djurpark.
Nu letar jag på nytt efter en omplaceringsiller, eller om jag inte hittar någon väntar jag till sommaren och valparna:)
Jag bor utanför örebro i adolfsberg, här finns mycket skog och min familj arrenderar ca 2 ha. skog och mark.
I familjen finns en cairnterrier och en kattmadamm.
Tipsa mig gärna om ni vet någon, eller själva har en iller som måste omplaceras!![]()

Åh, måste bara bäratta att jag också har Cairnterrier och iller!

#0 och #1, funkar det att ha såna jakthundar med illrar?
Johannes, verkar som om det är lättast att hitta illern själv via en annons än att de hittar dig… Söker själv en äldre iller sedan några månader så jag vet. Men unga illrar finns det en hel del av, kolla under Omplacerings-menyn. Goddi lucki!

#2 tack så mycket:) jo jag har kikat runt lite på omplaceringar men dom flesta verkar vara så långt bort, eller så har dom redan hittat nya hem:/
Bor i ett sånt stort hus så ifall våran snälla lilla jakterrier och illern inte skulle gå ihop så har illern ändå 60kvm. här uppe på övervåningen:)
Hej johannes. =) Kul att det finns lite fler folk i trakten som gillar iller. =) Såg att du bor på adolfberg och själv jobbar jag i bista. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.