Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 396 ggr
MiniSku-
0

Rufus är torr

Rufus har jätte torra trampdynor i bak. Jag försöker smörja in honom när han sover men så fort han vaknar så slickar han bort det. Vad ska man göra? Det måste ju göra ont på honom?

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Sniffit
0

Försvarets hudsalva..

Aviendha
0

Tyvärr är det rätt vasnligt vintertid om man bor i områden där det saltas, Phoenix har samma problem. Blir det torrsprickor så kan du ge dig på att det kommer kännas, har själv haft så..

Försvarets hudsalva säger jag bara! Kan vara en idé att tvätta av tassarna om du vart ute för att få bort saltet. Det gör inte jättemycket om de får i sig lite av salvan, men smörj på. När de sover är ett bra läge, lite hinner ju tas upp. Eller att försöka distrahera honom så han inte slickar bort det alldeles efteråt.

MiniSku-
0

Jag har själv mini derm som fungerar jätte bra för mig, jag får alltid jätte mycket exem på händerna på vitern. Mini derm är ju egentligen bara mjukgörande men fungerar jätte bra. Jag tänkte mer att det gör ju inget att man får smörja honom ofta, det får man ta, bara det inte gör ont på honom, tänkte mer, är det inte dåligt för honom att äta salva?

Aviendha
0

Tja, det ingår ju inte i kosten precis ;)

Vet inte alls hur det är med miniderm, men försvarets hudsalva brukar rekomenderas eftersom den ska vara bland de bättre alternativen ur ät-synpunkt för dem. De dör inte av det och det blir ju inga extrema mängder. Man stryker ju bara på ett tunnt lager på trampdynorna. Så valla på du.

MiniSku-
0

Hehe okej, får köpa det imorn då =)

Tack för tippsen =)

Bogey
0

Armens hudsalva är bra men jättego tycker Bogey. Vi brukar köra med HTH hudkräm, och hittills har Bogey inte brytt sig om att försöka slicka i sig den.

Fast i år har vi inte behövt smörja speciellt mycket då det varit för kallt för gatukontoret att salta gångar och vägar, och då verkar tassarna klara sig bättre.

Ceciliaolucifer
0

Använder ni mkt rengöringsmedel i vattnet när ni moppar?
Det gjorde skillnad här hemma. :)

MiniSku-
0

#6 Tack =)

#7 Vi moppar aldrig, våra golv är parkett alltihopa så vi kan inte göra det, blir det smutsigt lägger man sig på knä och skrubbar ^^

Bogey
0

#8 Vi har ganska mycket trä/parkettgolv och det går alldeles utmärkt att moppa, men för att det inte ska bli för blött så ska man ha en parkettmopp.

Lite offtopic då Glad

MiniSku-
0

#9 Haha tack för tipset men vi lever två människor och två illrar på 34kvadrat så jag har inte så mycket emot att slänga mig på knä och gnugga lite då och då.. =P