Planerade kullar 2010
Hej! Jag och min sambo är sugna på att utöka vår illerhjord med en valp i år, så nu tänkte jag höra efter vilka det är som har valpkullar inplanerade för 2010. Vi bor i Lund, men avstånd spelar inte jättestor roll, krav är dock att det ska finnas en stamtavla.
De jag känner till som kommer att ha kull i år är Karma's och Guteillern. Guteillern finns även här på iFokus som Gottfridsson.
Jag har inte några kontaktuppgifter till Karma's men jag tror du kan nå henne via Guteillern då de har ett tätt samarbete.
Båda finns på Gotland och personligen har jag bara gott att säga om dem. De levererar även till fastlandet om du har svårt att ta dig till Gotland, dock vill de gärna träffa sina valpköpare om det är möjligt.

Jag finns i stockholm, viltfärgade och lite extra energiska valpar är planerade. Stam från ungern och england.

Sen ska val Ulrika och Norrskenets ha kullar ocksa?
// Amanda

Om illrarna vill så blir det kull här. Jag finns i Göteborg och mer info finns på min hemsida.
Puttar upp denna tråd.
Det stämmer som #1 skrev :-)
Jag planerar en kull till våren mellan Guteillern's Vebjörg, viltfärgad, egen uppfödning och Genuine Ferrets Delsin, NL stam.
Min mail är: ammi.gottfridsson(snabelA)gmail.com
Karmas illeruppfödning planerar en kull till våren. Avelsdjuren är en pastellhona och en viltfärgad hane. Du kan få hennes mailadress om du kontaktar mig.
MVH
Ammi Gottfridsson
Jag har en kull plan i år. Kan bli min sista på väldigt länge. Orkar inte hålla så många honor just nu eller större lust att ta för många kullar på de jag har.
Milly en stor lugn pastell tjej från gotland kommer dejta en viltfärgad mörk och fin hane neråt landet. Grabben har inge stam men han har en bra ägare som ställt ut en hel del och varit ägare i flera år, även uppfödare. Han är även äldre med sin pappa på samma plats. Tror det kan bli riktigt bra. Två ungar är redan bokade. En till pappans ägare och en till mig. Ev vill kanske Millys uppfödare ha en ifrån henne. Så det är 3 som går före :-P.
Milly brukar börja brunsta runt maj. Men det är bara en chansning att det blir samma tid i år.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Vi finns i Tyresö och planerar en kull på Shanti med Link som pappa.
Kommer försöka uppdatera med info på hemsidan
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#8 du vet att du får inte lägga upp söta bebis bilder innan alla är bokade ur deras kull.. fniss..
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Vet ni om det finns någon uppfödare som föder upp iller någonstans runt borås? :)

Närmast Borås har du Klarsferrets i Viskafors, fast de är väl nu mest baserade i Frankrike. Men de kommer ju hem emellanåt.
Sen har du Starshineferrets i Skara och mig själv i Göteborg.
oh okej. Är sugen på valp, men jag vetinte. Men då finns det iallafal uppfödare i närheten!

Bara för att en uppfödare ligger i närhete där man bor så behöver den uppfödaren inte nödvändigtvis vara den bästa för just dig.
Den uppfödare du "klickar" med bäst och har den bästa illern för dig kanske bor i Stockholm, Kiruna eller Skåne.
Letar du seriöst efter valp senare så ta då hellre kontakt med uppfödare runt om i Sverige och se vilken uppfödare som passar dig bäst. Gå inte så mycket på avståndet.
Jatack, jag ville somsagt bara kolla. Har kollat på enheldel olika uppfödare runtom, men jag har endå inte tänkt o skaffa någon valp en. Det blir framöver isåfall.