Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 387 ggr
[QueenTizzan]
0

Drömde om illrar i natt

Usch de va en ganska läbbig dröm. Känns som jag drömt liknande innan men de kan juh va bara nu.
Drömde att jag va på en 4H gård vart dom hade en  bur FULL med illrar i olika åldrar och storlekar. Dom hittade en väg ut och käkade upp alla hamstrar som va in proppade i en bur.
Jag försökte galet att få dom att ge illrarna iller mat och inte mat till gnagare. Tilslut så gjorde dom av med MÅNGA illrar och gav dom riktig mat så dom blev så fina så fina.

Vet inte om de där med maten har att göra med att jag va i en djur affär och frågade om dom hade illermat. Hon ringde sin leverantör som sa att dom hade nån slags gnagarmat till illrar. Fattade nada.
Men men…

hua ligen

Faxlin
0

Låter inte som en mysig dröm. Du tror inte det kan ha att göra med att du har pratat om farmar illrar här ett par dagar. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gwen
0

Min värsta illermardröm som jag drömmer då och då i lite olika varianter går ut på att jag är i ett hus (oftast mina föräldrars) och har stängt in illrarna i ett rum. Sen råkar någon släppa ut illrarna till jakthundarna (mina föräldrars hundar skulle döda mina illrar på 5 sek) och jag kutar allt vad jag kan för att hinna fånga antingen en hund eller en iller. Ibland hinner jag, ibland inte, men oftast vaknar jag med ett krystat skrik i sömnen. *ryyyys* Mitt kontrollbehov av att hålla koll på mina illrar när vi är där är av denna anledning gigantiskt! :-S