Mattbitare :(
Jag sitter här och grymtar på Indra just nu. Jag har köpt en ny matta som jag tänkte ha i köket. En vanlig trasmatta, inget speciellt med den alls. Men.. det verkar Indra tycka. Det växte ut små jävulshorn på henne så fort hon fick syn på den och sen skulle hon bara döda mattan.
Nu kan jag inte få henne att sluta tugga sönder den. Inte för att det gör allt för mycket att matten blir förstörd men jag vill ju naturligtvis inte att hon ska käka matta. Hon har aldrig bittit sönder något tidigare kan tilläggas.
Jag har klippt bort alla fransar, men det hjälpte inte. Jag testade också att lägga på citron där hon tuggade. När hon fick in det i munnen grimaserade hon lite illa men sen slickade hon upp mer
Det fungerade alltså inte.
Så, någon som har något mer förslag på någonting äckligt som man kan lägga runt hela mattkanten som ett sista försök? Annars åker mattan ut och Indra vinner. Grrr

haha :)
förlåt man jag kan riktigt se henne framför mig där hon tuggar och tuggar och tuggar :)
kan tyvär inte hjälpa dig :)

Ahh, Hanna nu kom jag på. PEPPAR! Häll peppar på mattan. Det kan hon bara inte gilla.. Eller, jag ska nog inte säga för mycket.. 
Får jag fråga var Indra kommer ifrån???
#3 Indra e släkt med Buffy ;) Hur var det hannis? Var buffy moster till Indra?

troja har vunnit över mig för länge sen, när det gäller mattor.. iaf alla mattor med gummi på undersidan! andra mattor går faktiskt ganska bra.. men de med antiglid/gummi på undersidan går icke! hon får något mordiskt i blicken när hon märker att det är en sådan.. sedan hugger hon sig fast och vägrar släppa! hade en väldigt lång kamp med troja och hallmattan.. till slut vann ju så klart troja
Ja, då kommer hon från Mellanhedens illeruppfödning, Buffy kommer från min uppfödning, Trollvalpen´s. Hennes pappa kommer från Mellanheden, så då vet jag vem Indra är. Camilla har en tik som älskade att bita i mattfransar (Shanti) när hon var liten, men hon är inte släkt med Indra.
jag vet faktikst inte vad du ska ta på….peppar, cayenne peppar, chili pulver…tja du får nog testa dig fram helt enkelt! ;)

Testa tvätta mattan i tvättmaskinen. Hon kanske diggar lukten/smaken och tycker om den främmande smaken som inte smakar som de andra sakerna hemma…
Min iller älskade min nya ryamatta. Hon tyckte den var så skön att klia sig på, så alltid när hon var nyvaken så sprang hon till mattan och ålade sig. Gulligt!

#9 Det var ju smart tänkt! Det låter faktiskt ganska logiskt.. 

#3 Indra är dotter till Trollvalpens Akela (Sessan) och min Mushu.

Hur har det gått? Har du tvättat mattan? Blev det bättre?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har bara en minitvättmaskin som mattan inte får plats i. Så jag måste boka tid i tvättstugan och jag är lite lat av mig, plus att jag inte vågar gå ut idag eftersom man riskerar att blåsa bort. Jag ska rapportera resultatet när den är tvättad!

Vad bra, ser fram emot rapporten sedan ;-)
Audiatur et altera pars

Puttar upp tråden lite.
#18 har du testat tvätta mattan nu? Eller har illern slutat snaska på den? Funkade något annat?

Jaa, skvallra för oss. Det kan komma fler som får matthysteri och då är det bra med lite tips i bakfickan.
Audiatur et altera pars

Nu är mattan tvättad. Den har inte legat framme så länge än men jag vågar nog säga att det har blivit något bättre. Där hon har bitit mycket innan vill hon gärna fortsätta tugga men inte hela tiden och inte alls så hysteriskt som hon gjorde förut. Det verkar troligt att det var någon lukt på den som hon inte gillade innan den tvättades. Nu tror jag att hon tuggar på den mest för att reta upp sin matte och få uppmärksamhet.
Jag kommer ge mattan och Indra några dagar tillsammans och hoppas på att de kan samsas i köket framöver :)

haha, ja annars får du börja skälla på mattan istället ;-)
Audiatur et altera pars

Hehe, vad kul att det börjar funkar! Grattis!