OT I´m back OT
Hej igen alla!!
Var bara tvungen att gå med igen här inne för att förklara lite med mig och Ingegärd. Alla som tror att hon är jag har SÅ FEL att vi har samma namn (Ingegärd) betyder inte att vi är samma person. Att vi sen skriver från samma dator har också sin förklaring, hon har nämligen ingen själv i hemmet. Så jag tycker att folk först ska ta reda på fakta innan dom snackar en massa skit om henne. Jag sa ändå till henne när hon gick med här att inte reffera till mig, för förr eller senare skulle det bita henne i rumpan, vilket det också gjorde. Så att så här ligger det till alla.
Christel.
Välkommen tillbaka Christel,
Måste bara komma med en dum fråga kanske, men om hon lånar din dator (Vilket jag tolkade på texten.) Varför måste hon ringa dig då? :)
Vet inte något om "historien" men om du säger att ni båda heter ingegärd sen så skriver du Christel längst ned?
Bara nyfiken. Som sagt jag vet inte hur allt hänger ihop tyckte det lät konstigt bara
I think more things before breakfast than people think all day 
#3 Många har ju andranamn ;) Så även i detta fallet, Christel är tilltalsnamnet.
Paulina
Okej :)

Ja funderar som #1 om hon nu är hos dig varför behöver hon ringa dig och fråga?
Är det jag som har missat det där med att dom Ringer varandra?
För kan inte se något sånt i inlägget :S
#7 Det är i gamla trådar, Ingegärd pratar om Christels illrar ofta och bruka ringa henne och fråga efter mer "fakta" om dem. :)
burktelefon? ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Ingegärd har väll bara skrivigt om Christells illrar? Aldrig sina egna, aldrig något nytt och bara om Christell hur hon gör med sina illrar, vilken mat hon använder osv..
Varför har hon skrivigt alla dessa inlägg om dig och dina illrar?
Hade tyckt det var märkligt om en vän till mig hade gått in på ett forum där jag hade varit aktiv och sen skrivigt om mig, mina illrar osv.
Finns ju ingen som helst logik i det?

#9 jo men det ska visst vara effektivt. =P
Men då måste jag få ställa ett par frågor till dig Christel:
Hur kommer det sig att ni båda ska få barnbarn vid samma datum och båda har fått äran att sy dopklänning?
Varför har Ingegärd ringt dig om varje detalj i dina illrars liv? Speciellt då ni befunnit er i samma hus.
Varför har Ingegärd använt just Ingegärd som namn då hon heter Lena enligt en annan tråd du skrivit (och vilket sammanträffande att ni båda heter Ingegärd i mellannamn)?
Hur kommer det sig att ni skriver så extremt lika och båda har ett stort behov av att skriva och lägga upp bilder på sina egna djur i trådar om andras illrar?
Sajtvärd på Iller.ifokus

#10 jo funderar samma som dig faktiskt.
Ja det verkar ju lite skumt och jag menar måste man "förklara sig" på ett forum?
Verkar lite suspekt.
Liste suspekt att inga svar kommer på era frågor också om jag får säga mitt.
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

#2# dom gångerna hon ringer mig är när jag har varit inne på sjukhuset där min mamma har legat sedan jul, så jag har varit där medan hon var här och passade mina illrar (hade 2 som var sjuka).
#10# Ingegärd har inga illrar, hon har katter och en liten hund.Men då måste jag få ställa ett par frågor till dig Christel:
#12# Svar fråga 1:Därför att min son ska barn vid midsommar och hennes dotter ska ha barn nu här i mars/april (uträknat till den 29/3) och vi har båda gått med på att sy dopklänningarna till båda barnen. Vi kommer att ha det som typ syjunta tillsammans med Ingegärds kusin och min andra svägerska Marianne.
Svar fråga 2: Därför att hon ev. ska köpa iller om ett eller 2 års tid, och hon vill då veta allt, Så varför då inte fråga sin svägerska som har haft iller i snart 10 års tid??
Svar fråga 3: Vi har Ingegärd i våra namn båda 2, jag som andra namn och hon som tillalsnamn. Ingegärd var ganska så inne när vi båda föddes på 50-talet, och det är liksom inget jag kan göra något åt eller hur, Kan ju liksom inte säga till henne att hon får ta bort det namnet då hon faktiskt föddes ett par månader innan mig.
Svar fråga 4: Kan kanske bero på att vi umgås mest varje dag, och har gjort det sedan vi båda var i 20-års åldern, dvs i över 30 år nu. Man tar då ofta efter varandra, det är vad jag upplever iallafall. Inte bara med Ingegärd utan också med min faster som jag ungås mycket med. Dom som känner oss alla 3 ser mycket av mig i Ingegärd och i Anki (min faster) och vise versa.
Christel.
Som sagt har ingen koll på tidigare historier men verkar liiite konstigt hela grejen enligt mig?!
Som sagt varför måste man "försvara" sig själv för?
Hade det vart jag hade jag väll inte brytt mig så mycket om folk "snackade skit" eller vad d nu är och speciellt inte om man är i 50års ålder. *redigerat av sajtvärden*
Ursäkta om jag lägger mig i men nu är d ju ett öppet forum så

Det är ju bra om Ingegärd kan fråga dig då om hon nu vill ha dina tips och råd ang illrar. Men varför skriver hon här om DINA illrar? Hon kan ju prata med dig om ni nu tom är i samma hus?
Varför prata med oss härinne om christell hit och dit och hennes illrar…?
Och jag har inte sett att hon ställt så måmga frågor ang illrar, har bara sett hur hon fört din talan, pratat varmt om dig, berättat hur du gör med dina illrar..
#16 På sjukhus måste man egentligen stänga av mobilen :P

#19 Fast det beror faktiskt på vilket sjukhus man är=)
#20 Jo det klart

Att ni skriver från samma dator är det ingen som sagt ngt om vad jag vet. Men den infon gör att hela storyn blir ännu konstigare.
#22 jag håller med om att hela grejen känns väldigt konstig :S
Som #18 skriver så varför ska den här andra personen skriva om Cristells illarar?
Jag själv skulle tycka det va MYCKET konstigt om någon av mina nära vänner började skriva om mina illrar. Hade näst intill tyckt d va obehagligt. Speciellt om personen inte vet något speciellt om illrar.
Wiiiierd enligt min mening
Kan ni sluta nu ? Hon hinner inte mer än komma tillbaka så ifrågasätter ni henne direkt, kan ni vara lite juste eller !

#24 det är kanske inte så konstigt att det ifrågasätts igentligen.
Tyvärr tror jag bara att personen gjorde åter en ny användare för att påstå att det inte är hon så hon kan vara här inne och läsa och hålla koll utan att man ska veta att det är hon. men det är ju vad jag tror bara.
#25, Men bara lägg ner istället för det hjälper föga att ni håller på så.

Denna person kan ju vara en, två eller ett helt gäng, vad vet jag?
Men det är ju lite märkligt att en person som aldrig skrivit en endaste rad inne på iller helt plötsligt börjar skriva när Christel slutar. Och skriver ENBART om Christels illrar som hon t.om vet vad de väger. Hade personen haft ett eget iller-intresse så hade hon väl skrivit innan?
Personligen kan jag säga det att om jag gått ur ett forum pga att jag tyckte folk betedde sig illra mot mig, gjorde personliga påhopp och var alllmänt elaka och sedan min vän, syster, brylling, kusin, mormor whatever hade gått in och börjat skriva inlägg om MINA illrar då hade jag blivit förbannad.
Om jag går ur ett forum på dessa grunder så vill jag väl inte att någon annan ska diskutera mina illrar?! Eller?
Och om jag hade velat det….vad hade jag då gjort tro?
#26 Men är det så konstigt om man har tusen frågor och lite till efter hela den här historien som varit runt Christel och Ingegärd senaste tiden?
Allt började ju faktiskt med att Christel själv berättade om en händelse som inte accepterades här då det gällde en iller i vanvård så det var ju inga påhittade anklagelser som då florerade här inne.
Då var det Christel själv som tackade för sig och inte ville ha något med iFokus att göra längre.
Sedan kom Ingegärd och skrev i var och varannan tråd om Christels illrar och uppfödning.
Det finns inte bara 1, 2 eller 3 frågetecken runt detta och jag är en av dom som inte tänker sopa allt under mattan. Allt detta grundar sig i Christels eget "misstag" som hon SJÄLV gick ut med så då måste hon kunna tåla att man frågar där det är ett frågetecken.
Och hon gick ju med igen för att "förklara sig" så då måste det väl vara okej att fråga!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#26, Det har varit uppe tillräckligt många ggr o de räcker nu !! Man behöver inte älta om och om och om igen, ni har angett era åsikter och lämna de sen därhän, jag tyckte oxå det var fruktansvärt men gjort är gjort och det finns inget ni kan göra åt de nu. Hata henne om de känns bätttre men blanda inte in/förstör inte för varenda inlägg/tråd hon skriver i. Låt då hellre bli att skriva nått alls om det är svårt att hantera, man måste gå vidare oavsett !!
#29 Men den här tråden är ju startad för att hon ska förklara sig…?
Sajtvärd på Iller.ifokus
#30, Ja ang henne själv och Ingegärd ja men inget om det andra.
#31 Men är det inte ang Christel/Ingegärds historien som folk har ställt frågor om?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hon förklarade de för den delen i sin ts, hur de låg till (mellan hon själv o Ingegärd) men ändå ifrågasätter ni de oxå, så oavsett vad hon svarar på era frågor är ni ej nöjda med de utan fortsätter o fortsätter.
Tycker bara att ni borde dämpa er lite men det är jag de.
#33 Så om du frågar mig en fråga, men inte förstår mitt svar, eller får fler frågor efter att jag svarat så ska du inte få fortsätta fråga?
Jag tror att Christel själv kan säga ifrån om hon behöver det, hon behöver knappast någon som säger det för hennes räkning, och kanske tom. mot hennes vilja..
Paulina
Håller med #34 där. Hon lär ju vara vuxen nog att kunna försvara sig själv om hon nu är 50+
Och tråder är ju som sagt skapad för att ni/vi ska få en "förklaring" och då måste man ju ha rätten att ifrågasätt för d verkar ju vara lite skumt runt hela grejen och vill man förklara sig och man vet att folk fått en konstig uppfattning sedan innan så kan man ju inte mer än förvänta sig att folk är skeptiska
Är inte den som dömmer d första jag gör men man får en lite konstig feeling över det.
Men som flera säger, och som jag sa förr, jag hade tyckt d va riktigt konstigt om någon av mina vänner eller familj va inne och skrev om mina illrar…
Men ingen av oss kan ju bevisa att christell/ingegärd ljuger heller inte att personen/personerna talar sanning och det här är ju ett forum och man ska ju diskutera.
#34, Jag ber er bara tagga ner då ni ältat om detta länge nog, i var o vart annat inlägg så nämns det nånting om detta o de räcker nu. Hon har oxå besvarat era frågor, jag vet oxå att hon kan svara för egen räkning men jag ansåg att hon behövde nån som stötta henne lite för de får hon ju inte av nån annan här.
#35, Men det har diskuterats tillräckligt o ni har fått era förklaringar flera ggr. Naturligtvis ska hon försvara sig på egen hand, Jag hjälpte henne bara lite på traven 

Forumet framstår som oseriöst med tanke på dessa "två" personer som skriver hit och dit.
Lika bra att reda ut allt nu på en gång, dessutom så är det hon själv som tar upp till diskussion.
¤38, Det har hon ju redan gjort, läs ts.
#38 Ja exakt. Kan man få en rätsida på saker så kommer ju folk sluta älta.
Visst kommer vissa fortfarande vara skeptiska och tvivla på vad som är sant och icke sant men på något viss får man ju nästan vänta sig det när man vet att man blivit ifrågasatt förr sen kommer med en förklaring som verkar lite rörig om jag får säga mitt.

Jag antar att folk kommer fortsätta att försöka räta ut dessa frågetecken, helst så snabbt som möjligt så man kan gå vidare.
Eftersom folk fortf frågar/undrar över dessa skumma inlägg så finns det uppenbarligen några stora frågetecken kvar.
Om man får löst allt, det vet jag inte.
Men om man får fråga och kan hoppas på svar som verkar vettiga så tycker jag det är bättre än att bara se igenom fingrarna.
Som tidigare skrev:
Som vilken annan fråga som helst så frågar man väll tills man har fått ett rimligt svar.

#40 Postade mitt inlägg innan jag hann se ditt, menar samma sak men din formulerering var bättre hehe:)
#39 När inte förklaringen hänger ihop med vad som sagts i tidigare inlägg så krävs det en del frågor utöver första inlägget…
Sajtvärd på Iller.ifokus
*redigerat av sajtvärden*
Hon redan har besvarat dem Candycandye men ingen anser att det är "rimliga" svar ändå, därför kan dom oxå hålla på i all oändlighet. Det blir ingen ände och ingen kommer lägga det bakom sig heller för det.
#45 Kommer en rimlig förklaring och inga fler frågor finns kommer detta att dö ut. Bara för att du personligen sväljer allt med hull och hår trots att 1 + 1 = 3 i detta fall får stå för dig. Andra gör inte samma sak. Var snäll och acceptera detta.
Det är inga orimliga frågor som ställs, och inga orimliga svar som krävs heller. Låt iFokus vara exakt vad det är; en mötesplats för diskussion. Kväver man diskussioner och bara tillåter söta kommentarer i bildtrådar, ja då kommer jag att försvinna rätt fort, då är det inte ett diskussionsforum längre. Jag ser inte heller att någon annan än du försöker tysta detta, inte ens TS ^^
Paulina
#46, "Tysta detta".. Ja det är du själv som ser det så, ni har fått svar på era frågor men ni fortsätter ändå att ifrågasätta henne hela tiden, det finns ju ingen ände. Jag tycker att det är ni som borde acceptera hennes svar och låta det vara sen. för er finns inga rimliga förklaringar oavsett vad hon svarar, de har man ju märkt.

Varför be om svar när man ändå inte godtar svaret. Om dessa personer är samma person eller inte vet bara dom. Ingen kan bevisa något annat. Så då får man anta att det är sant. Jag är för att man hellre friar än fäller om man inte har bevis. Nu har ni fått svar om dopklänningen, om namnen som är lika om datorn som används. Och är det inte bra att någon som är iller intresserad läser här med? Även om de känner Christel privat. Jag vet inte men jag får känslan av att det är det som Liveferret är ute efter. Att det kanske är så att man får fråga, men man får då också godta att man itne får de svar man vill ha jämt. Och såvida man inte har bevis för motsattsen så får man lita på det som svarats. Med andra ord har ni fått svar. Men har ni fler frågor så ställ dem. Men varför tjata om samma som ni redan fått svar på? Lite som att om jag tjatar tillräckligt länge så får jag. Lite som ett barn vid godisdisken.
Och att skriva att någon uttrycker sig barnsligt eller omgoet för sin ålder, det är nedvärderande och inte okej här inne.
Mvh Åsa Faxlin sajtvärd
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#48, det var precis så jag menade men uttryckte mig kanske inte klart, Tack Åsa.
Jag har fått flera svar i #16, verkar det som att ingen är nöjd med svaren? Har jag klagat på dessa svar?? Är det förbjudet med följdfrågor om det är något ur svaren man inte helt förstår?
Sajtvärd på Iller.ifokus

Ja men dom som inte vill ha med denna disskution att göra varför inte bara låta bli att skriva i dessa trådar???
Ursäkta, jag är kanske lite trög, men i inlägget om
Ingegärds barnbarn skrev hon att hennes barnbarn väntas runt midsommar.
Nu är det helt plötsligt ditt barnbarn som kommer runt midsommar och Ingegärds i mars/april.
Det rimmar dåligt…
#52 ja det verkar ju riktigt konstigt?!
Undar om hon undviker att svara eller om hon bara inte vart inloggad. Man villl ju gärna ha svar på sina frågor
Dessutom, och nu är det siffernörden som talar.
Ingegärds barnbarn var 14-16 veckor den 27/1. Det ska födas den 29/3.
Alltså när det stackars barnet är 22-24 veckor?
Vi andra brukar få vänta 40 veckor på våra…
Riiiiktigt konstigt!!

#54 ja personen säger ju lixom emot sig sj hela tiden.

Ni får alla tro vad ni vill, jag själv har svarat och tänker inte diskuterar denna fråga mer. Och jag kan försvara mig själv om det behövs, men för att inte säga något jag sen ångrar eller får i nacken för, så är det slut diskuterat i detta inlägget för min del.

#50: Självklart är det inte förbjudet med följdfrågor. Det är inte förbjudet att fråga samma sak gång på gång heller. Jag tycker bara det är trist. Men förbjudet har jag väl inte sagt att det är?
Audiatur et altera pars
#58 Det var en fråga.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#Du blir din egen fiende om du inte bemöter frågor med svar. Dessutom så framstår dina svar ännu mindra trovärdiga då du inte vill diskutera men visst, på detta sätt tror jag att de flesta frågor är besvarade och den främsta teorin verkar stämma bra.

Christel, det som blivit är ett problem som "du får i nacken" för är ju att du aldrig svarar, eller att du svarar saker som bara får folk att tro att du ljuger.
När du säger att en iller låg och ruttnade och folk frågade hur det kunde hända var ditt svar att inte svara.
När du säger att du stödmatar valpar från väldigt tidig ålder och att vi alla ser att deras vikter är för låga för åldern så frågar vi varför och ditt svar blir att du inte svarar.
Nar du säger att du saltar maten till illrarna och kokar den så frågar vi varför eftersom det inte är bra för dem. Ditt svar är att du inte svarar.
När Ingegärd kommer in och säger saker som inte går ihop undrar vi vad det är som inte stämmer. Dina svar är fler konstiga saker. Eller som nu att du inte vill svara. Igen.
Det är inte försvar av dina handlingar som folk är ute efter utan förklaringar. För att djuren ska må bra, få rätt mat och inte ligga och ruttna. Förhoppningen är ju faktiskt att du ska lära dig ngt så att du kan ta hand om dina djur på ett bra sätt. Vilket jag antar att forumets hela grund står på.
Du kommer in och ska förklara och det blir ännu konstigare. Inte konstigt att folk frågar mer, du har ju själv startat tråden.

#59: Ja jag såg frågetecknena. Dock frågade jag tillbaka vart jag skrivit att det inte skulle vara tillåtet. Jag menar jag kan ju ha skrivit någonstans utan att mena det på det sättet. Så därför undrade jag bara.
#61: Klart det är grunden i forumet att lära ut. :-) Så där har du sååå rätt så :-)
Audiatur et altera pars

#62 Jag har mina ljusa stunder

#63: Hela inlägget i #61 var otroligt välskrivet och inte elakt alls. Så det var en fröjd att läsa det. Sakligt och bra. Sådant jag menade förrut när jag skrev om att man får skriva om håller sig till bevisen. :-) Så jag är super nöjd. :-)
Audiatur et altera pars
Jag tror aldrig vi kommer få svar :P
Inga svar vi blir nöjda av allafall ><
#66 En logisk förklaring till allt så tror jag alla blir nöjda och glada =)
#67 Nöjda men inte glada tror jag :)
#68 Haha kan stämma.
# 61, om man ändå fick läsa så väl formulerade texter här inne oftare! liknade dessa är anledningen till att jag faktiskt läser allt här inne. Det är mycket diskussioner med "dålig" underton annars.. (eller är det bara jag som tolkar mycket negativt?)
Oavsett, mer sånt! Jag tror det är nyttigt. :D

#70 Tackar. När jag lugnat mig kan jag formulera mig ;)