sjukt deppig iller
sjukt deppig iller är inge roligt och få se på har en illerhona som är sjukt deppig sen 5dagar tillbaka tror saknade av en illerhona som kompis är för att hon har blivit deppig hon lever med två rikgtiga kaxiga killar som är på henne hela tiden.
Någon som har något tips hur man ska göra?
Har ingen lust att sälja dom ifall någon kommer med ett sånt förslag

Tja, dela på dom om dom hela tiden är på henne. Det tror jag kan få henne snäppet gladare.

Vad för beteende har hon som gör att du tycker att hon verkar deppig?
Är alla dina kastrerade? Eller är hanarna på henne för att hon är okastrerad och gått i brunst? Eller är någon av hanarna okastrerad och går på henne för att hon är hona?
Har de alltid varit på henne, eller är det någonting som kommit nu?
#1 Okej det är tips ifrån dig! =)
Behöver fler tips!!!

Annars samma sak som med alla illrar. Aktivering av olika slag. Följa med ut, träna tricks. Söka efter godisar. Utforska nya miljöer. Till exempel
Alla tre är kastrerade, Jag brukar oftast hitta henne i sängen i kuddarna och när jag tar fram henne så ser man verkligen att hon är olycklig eller snarare deppig, Tror att en illerhona kompis skulle göra en lite glad knuff för henne då hon alltid försöker gosa med min hon katt så då tror jag en tjejkompis kanske är saknade i henne.

#5 Fast illrar brukar ju inte särskilja på vilket kön det är de leker med. Mina tjejer leker ju hellre med killarna och tvärtom.
Men jag tänkte du skrev att killarna går på henne. Är det nyligen de börjat med det eller har de alltid varit sådana? En del illrar går ju på svaga individer, ifall de börjat bli sjuka osv. Därför jag undrade.
Annars håller jag med HannaM, göra nya, roliga saker med henne så hon blir pigg och glad igen.

Den enda referensen jag kan ge ar min hona Lotta. Hamtade hem henne nar hon var 2 ar, och Nisse 13 veckor. Hon var "mobbad" pa rescue centret och lag alltid i en pase langst in i ett horn, eller bars runt av personalen da de andra gav sig pa henne hela tiden. Det var da 14 hanar i aldern 2-3 ar, och 5 honor i aldern 20 veckor-4 ar.
Bara ett ar senare fick jag lov att avliva henne, och nar de oppnade upp henne hade hon cancer runt tarmarna (vilket gjorde att hon slutade ata da det troligtvis gjorde ont nar maten passerade) och aven insulinolium. Da hon inte andrat beteende alls i min omvardnad forutom att sluta ata sista dagarna sa misstanker jag att hon var sjuk redan innan hon kom till mig, och att det var darfor de andra illrarna gick pa henne. Med Nisse gick det ju bra for han var sa ung.
Annars sa haller jag med de andra om aktivering. Promenader ar ju oftast uppskattade, aven om de sitter i jackan eller pa axeln :)
// Amanda
#6 Ne det har alltid varit så att killarna har varit kaxiga mot henne. Fast man blir ju lite orolig ifall att det kan vara så att hon kan vara sjuk och att det är därför killarna hoppar på henne.