Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 708 ggr
HannaM
0

Släkten är bäst=)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I onsdags var jag iväg och hälsade på lilla illertjejen Vaire och hennes blivande kompis Tony (ja naturligtvis deras husse och matte ocksåGlad).

Jag kände något speciellt för lilla V. Hon var lite lik min gamla skrotskrutt Elliott. I samma ålder dessutom.

Idag fick jag PM från Ammi som meddelade att Elliotts syster nyligen flyttat till Hässelby, dom är alltså syskon=) Kullsyskon till och med. Det känns jätteroligt att hitta någon av dom och dessutom få träffa henne. Jag är alldeles jätteglad!

På bilden lilla tjejen

HannaM
0
Ceciliaolucifer
0
UlrikaD
0

Var inte så konstigt då att de var lika.Skrattande

Gottfridsson
0

Syskonen är otroligt lika, förstår att din "magkänslan" sa att det var något speciellt med damen :-)

//Ammi

HannaM
0

Jo dom har likheter helt klart, och såklart en del unika drag=)

Anothername
0

Ja det är ju vi som har lilla Vaire (för er som inte vet det)

Tycker det är riktigt häftigt. Har även skrivit till förra ägaren av Tony för att se vilken uppfödare han kommer ifrån. Kanske finns syskon här inne till honom också (han är uppfödd på gotland vad jag vet)

Men dom är riktigt lika. Va inne och kollade på uppfödarens hemsida och nästan alla hade samma teckning som Vaire. Riktigt häftigt :D

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Aviendha
0

Jo, de har verkligen samma uppsyn! :) Vad himla roligt!! Du hade rätt i magkänslan. Det är något speciellt med att träffa syskon till sina små :)

Anothername
0

Så roligt när man bor så nära också :)

Världens är bra liten ibland. Hehe

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

HannaM
0

Ja ibland är världen inte större än Hässelby=)

Anothername
0

Hahaha ja exakt. Lite roligt eftersom hon va enda borta i örebro och härjade och sen kom till oss :D

Sara
0

De är verkligen lika!

Sara

Gottfridsson
0

#10 #11

Kul att ni bor så nära varandra, kanske syskonen kommer att gilla varandra.

//Ammi

Gottfridsson
0

Anothernan ..kommer Tony från Gotland, värden blir bara mindre och mindre. Jag bor ju på ön numer :-)

//Ammi

HannaM
0

#13 haha ja hoppas kan man ju. Elliott är väl inte välkänd för att vara förtjust i illrar direkt=p

Gottfridsson
0

#15 visserligen…men syrran kan han väl vara snäll mot …kanske … :-)

HannaM
0

#16 Jadu, den som lever får se. Jag är skeptisk men man kan ju aldrig veta.

Anothername
0

Men illrar brukar väll inte direkt känna igen varandra?

Lär ju ha gått minst 5 ½ år sen dom träffades?

HannaM
0

#18 Näe det tror jag inte. Att dom känner igne alltså.

Bogey
0

Tja, jag vet inte om det har med saken och göra men Elliot och Bogey kanske uppvisar liknande tendenser. Bogey är inte heller överförtjust i andra illrar men med syrran Birdie går det i.a.f. hyfsat.

sarae
0

jag saaaaa ju att de var lika :D

Gottfridsson
0

Bogey

Man kan ju hoppas :-) Det skulle vara roligt om dom också kunde hålla sams.

//Ammi

Anothername
0

Ja man kan ju alltid testa i alla fall :)

Gottfridsson
0

Ni får ta det lite försiktigt, Elliot har ju visat att han inte är så glad i nya bekanta. Fast det vore roligt om det går bra :-)

Anothername
0

Ja självklart.