Veterinär maraton
Ja, det är vad jag skall göra på onsdag. Har fått tid för kastrering utav både Rickie och Iris. Dessutom skall de även chippa Rickie medans han är sövd, och veterinären föreslog även att vaccinera honom, när han tagits ur narkosen och fortfarande är groggy. Killen är så känslig, man kan inte ta honom i nackskinnet utan att han skriker, så jag vill i största möjliga mån undvika ytterliggare trauma för honom, och riskera att förlora det lilla förtroende han fått för mig.
Så vad vet ni? Är det farligt att vaccinera i samband med narkosen? Vet att man ofta gör alla tre på tex katt, men hur är det med iller? Jag själv har inga problem med att åka tillbaka och vaccinera honom en annan gång. Men jag vill göra vad som är minst smärtsamt och jobbigt för killen. hade man kunnat göra allt utan att han känner något hade det ju varit optimalt.

Jag vet att när jag fick hem Busan så fick jag ju kastrera henne nästan med en gång. Undrade då om de inte kunde ta vaccineringen i samma veva.. Det skulle ju ändå göras. Men det ville de inte. De tyckte att det var bäst att vänta tills hon återhämtat sej från operationen. Fast det kanske beror på att det är ett större ingrepp på honor… Men det är min erfarenhet av det hela. Hoppas allt går bra för lilla Rickie! 
mmm mina tankar går också i de banorna…jag får väl diskutera med veterinären..annars så får jag väl ta fram gummi klubban nästa gpn han vaccineras hehehe…

Jag vet en hane som fick sin vaccination i samband med kastreringen. Inga problem.
#3 tack nettan!
Någon mer som haft liknande erfarenhet?

Problemet blir väl om illern skulle få allergisk reaktion. Är nog inge bra om den är groggy då.
ja det är det jag funderar på… är nog väldigt dumt att ge den medasn den är under narkos…men efter uppvaket…borde inte veterinären kunna märka om något är fel?