Sorgsen...
Idag vid 13-tiden dog Bayliz helt plötsligt…hon busade och lekte med oss för att sen, 10 minuter senare, ligga livlös på golvet under sängen. Vi var hos veterinären 15 minuter senare och de konstaterade att hon var död och att allt tydde på ett dolt hjärtfel…
På torsdag skulle hon ha blivit 8 månader…
Vi kommer att sakna dig älskligen, vår lilla "skitråtta"…dig och alla hyss och påhitt du förgyllde våra dagar med…vila i evigheten så ses vi där Bayliz…vi saknar dig…
Men nej! Beklagar sorgen :( Så fruktansvärt… En så ung liten tjej…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Beklagar sorgen!

Fy faan va tråkigt!
Vad är det som händer med våra unga pälsar nu egentligen? Det är många som inte ens passerat ett års ålder som gått bort på sistonde. 

Gud vad trist. Vi beklagar :(
Nej!!! fy sjutton, beklagar av hela mitt hjärta, fy vilken chock för er o så skulle hon snart fylla 8 mån bara, lider med er o skänker kramar i massor..

Jag beklagar verkligen sorgen. Jag har precis varit samma situation och vet hur ont det gör.

tack för alla svar. vi har inte ännu kunnat accepterat det riktigt gick så satans snabt och att man inte hade fått några som helst förvarningar gör inte det lättare. utan det vara bara från en jätte söt liten iller tös som hoppade glatt över golvet och busa med oss till att känna skunk lukten och tänka nu har hon skunkat sedan leta efter lukt källan och hitta henna 10 min senare död under sängen.
Lider med er. Det är hemskt när det kommer så oväntat :-(
//Ammi
Beklagar sorgen om din söta iller.
#7, Jag e verkligen ledsen för din skull förstår att ni inte har accepterat det ännu. 
Beklagar verkligen sorgen

Men fy vad hemskt. Tänker på er.
jag beklagar. Usch verkar vara många nu som förlorar sin illrar :(
I think more things before breakfast than people think all day 
beklagar verkligen :(
Men oj! Så ung :( Beklagar!
Paulina
Men så ung? Jag beklagar sorgen……..
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Beklagar verkligen :(
// Amanda

beklagar sorgen :o(
Beklagar sorgen :(
Ni borde informera er uppfödare om det här så att kullsyskon och andra som avlar med dessa föräldrar får reda på det här.
Beklagar sorgen. =((
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Men snälla, så hemskt! 
Beklagar sorgen!
Sara

Vi väntar på att hon ska obduseras så vi kan få klarhet i vad som hänt, men allt tyder ju som sagt på hjärtfel…enda trösten är väl att det i så fall gick fort för henne…
Vi har pratat med hennes uppfödare så hon är informerad…
Tack för allt stöd…och alla tankar
#22, Nä hon har nog inte lidit o det e ju skönt men alltså fy fan vilken chock det är. Lova mig att inte klandra er själva nu (lätt man gör de i en sån här situation). kramiz

#23 Vi försöker men det är som sagt väldigt lätt…en jävla massa "om" som dyker upp i huvudet och ställer till det…=(

Sänder massor med kramar till er. Förstår att det är en stor förlust för er. Och ovissheten är också lite extra jobbig. Och att förlora henne vid så ung ålder, det är verkligen inget man förbereder sig på.
Tänder ett ljus för er och tänker på er. Du kan alltid ringa om du behöver prata. Du har mitt nummer.
Kramar i massor
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#25 Tack igen för allt stöd och jag vet att du lyssnar om det behövs Åsa…
Det kom verkligen som en chock att hitta henne under sängen sådär. Vi kände lukten av "skunk" och försökte lokalisera källan…och det var då vi fann henne…livlös…
Tack igen för alla kramar och all omtanke
#26, Ja jag vet knappt va mer man kan säga, önskar jag fanns där o kunde kramar om, förstår att alla dom där "om" kretsar hos er hela tiden nu men ni kunde ingenting göra även om man så gärna vill tro det.
Jag vet oxå att Åsa är en toppenlyssnare så ring henne när det blir för jobbigt, det hjälper kramiz.

Beklagar verkligen! Vilken chock det måste ha varit för er, kan inte ens föreställa mig det.
Men detta är verkligen ingenting ni kan klandra er själva för. Det är ju inte ert fel på något sätt. Hjärtfel kan ju vara ärftligt och har ju alltå ingenting med hennes tid hos er att göra utan kan istället bero på vad som ligger bakåt i släkten.
Beklagar återigen, förstår att det måste kännas hemskt tomt.

Det känns mer än tomt då det var det enda husdjur vi hade…kommer vara riktigt jobbigt att komma hem till en tom och tyst lägenhet denna vecka och framöver tills man "vant sig"…men man kommer alltid att sakna den lilla päls-märlan som kom studsande och ville busa och ha uppmärksamhet en stund…och bet en i tårna om man inte reagerade så fort som hon tyckte att man skulle…

Vi SAKNAR dig sötis, du lämnade oss för fort :,(

så hemskt. stackars liten! Skickar massa tröstekramar till er!

#32 tack :( känns så fruktansvärt tomt. och att behöva sitta och vänta på obduktionen så vi får veta om det var hjärt fel som veterinären trodde.
är så himmla oroliga för att det ska vara något vi missat eller inte sätt, att vi gjort något fel :'(
#33 Oron kommer att lätta lite när ni fått reda på vad hon avled i. Därför är det bra att obducera när det kommer till plötsliga dödsfall, man får lite klarhet i det hela. Dom små liven lämnar så otroligt stora luckor efter sig :(
Håller helt med Cilla, oron kommer lätta när ni vet, nämnde dom när provsvaret skulle komma ?

om två veckor ungfär. jo den lär göra det, men det känns länge att vänta.
#36, Ja tiden blir ju väldigt dryg, kan dom inte skynda på de ?
Hur är det med er nu ?

det är bättre, men fortfarande ledsamt hemma när man ser att hon inte är där.
#38, Jo det lär ta sin tid som sagt men skönt de känns bättre, om än lite i alla fall. Om bara provsvaren kunde komma, innan det är det ju svårt att lägga det bakom sig oxå,
Bara att höra av dig om du känner för det ,kram

ok, vi väntar på svaret. men försöker att inte tänka allt för mycket på det.
Stora kramar till er.

vi saknar våran tös mycket, men nu när det värsta "ledsamma" har lagt sig lite så har vi börjat fundera och prata lite om att kanske skaffa två nya i vår när kullarna börjar komma.
ibörjan så ville vi inte ta det så tidigt efter Bayliz hastiga bortgång men nu kommer tankarna upp mer och mer om att villa skaffa "ny" vill vi inte direkt kalla det men fler.
tror det kan vara mycket saknaden efter den fantastiska pälsboll som kom och hälsade på en efter dagens slut i skolan eller jobbet, och saknaden att ha husdjur då båda och och min sambo alltid har haft djur närvarande.
men vi undrar om det är för tidigt att börja tänka på att skaffa fler, (vill ha två så de har sällskap av varandra då vi märkte att bayliz skulle behövft det. det var på planeringen men hon gick ju bort så oväntat att vi aldrig han skaffa en kompis till henne) känns lite respektlöst mot bayliz att tänka på att skaffa fler redan nu men det kommer liksom av längtan efter henne.
låter det dumt?

Jag ser det inte som respektlöst. Hon kommer alltid finnas i erat minne och ni kommer sakna henne även om ni är lyckliga över andra illrar i erat liv. Dessutom är det ju ändå ett par månader innan valparna börjar dyka upp här i Sverige så det finns gott om tid för er att sörja i lugn och ro.
#42 Jag tycker ni gör helt rätt!
Jag vet inte vad jag skulle göra om jag skulle sitta helt pälslös idag efter jag fick ta bort Dexter. Nu hade jag ju redan 2 till här hemma, men utan dom skulle det kännas fruktansvärt tomt.
Hade ni inte ändå funderat på en kompis till Bayliz?
nya illrar kan hjälpa er bearbeta sorgen lättare och samtidigt påminna er om Bayliz varje dag- fast på ett bra sätt.
Gör vad som är bäst för er just nu (det är ändå några månader kvar tills valparna ska flytta ut från sina hem) och jag tror att det är att fylla hemmet med fler små illertassar.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#43,44.
tack för svaren :)
44, jo vi hade funderat på en kompis åt henne men han inte så långt tyvärr :(
Vi får vänta till våren nu, men det kommer kännas otroligt tomt tills dess.