Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 172 ggr
gwen
0

Omplacering Önskas

Hejsan!

Jag och min sambo är illerägare sedan 6år tillbaka. Har haft 2 illertjejer som alltid levt mycket nära varandra, sovit ihop och lekt ihop. Nu har den ena avlidit (var fylld med tumörer) varför min stackars 6-åriga hona har blivit ensam.

Vi söker därför en omplaceringshona eller hane i motsvarande ålder (4-7 år ungefär). Vill inte ha en ung iller. Fördelaktigt om hon/han är heltam och snäll samt gärna sånär som rumsren.

Vi erbjuder en snäll illerkompis Alba, samt ett kärleksfullt hem i Uppsala. Nu i lägenhet men snart i nybyggt hus på landet.

Känner ni till någon passande illertjej så tipsa mig gärna på gwynedd@home.se

Tack på förhand,

Gwynedd och Alba

Tesan
0

Hoppas ni hittar en tös till eran andra så hon får sällskap igen!

Det brukar ju komma upp här på forumet när nån ska omplaceras!

Lycka till!

gwen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack! Verkar vara lite småknepigt att hitta äldre illrar dock. Den äldste jag hittat har varit 3 år… Min iller Alba väntar alltså fortfarande på en kompis, kille som tjej.

Robinsnel
0

chill… de kommer med jämna mellanrum ska du se..

Faxlin
0

Tyvärr lär det dyka upp någon omplacering snart. Tyvärr säger jag för att jag blir så ledsen över alla som måste omplaceras. Men självklart hoppas jag för eran skull att det dyker upp någon här.
Skojigt att ni bor i Uppsala, det är inte så långt från mig. Kanske dyker ni upp på någon av våra träffar vi brukar ha i Gävle.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tina-A
0

Tror också det lär dyka upp nån omplacering.. Men de flesta omplaceringar tycker jag är rätt unga illrar?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

gwen
0

Jo, jag är rätt chockad över att se hur många unga illrar det omplaceras. kan inte förstå hur folk inte kan ha bättre omdöme än att de "ledsnar" på ett halvår. Då har man inte mycket framförhållning… Ok, anledningen #jag är skitallergisk" kanske är godtagbar, men de flesta andra anledningarna tycker jag suger… Men kanske kommer omplaceringarna till ett bättre hem ändå, kan man ju hoppas!

Jag väntar iaf tålmodigt på att en gamling från ett bra (eller dåligt) hem ska dyka upp som jag kan ta hand om och "rädda".

Själv skulle jag ALDRIG överväga att lämna bort min iller, aldrig aldrig.  :-)

TyraBanks
0

jag funderar själv på att ta hem en iller i likande ålder eftersom tyra är så ensam, men vi vill ju båda behålla våra älsklingar. ;)

man får väl vänta och hoppas på det bästa. tror dock att de som haft sin bebis i 6 år gärna behåller den i 6 år till.

lycka till med "sökandet". :)

gwen
0

Puttar upp mig själv…

gwen
0

Var rätt sugen på de 2 som finns i Umeå, men 2 nya  är 1 för mycket tycker min kille. :-( Så en får det bli, även om vi får vänta lite till… *suck*

Faxlin
0

Ja det gäller att inte ta åt sig för mycket heller liksom.
Hoppas du hittar en liten päls snart.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alwyn
0

Men hon som jag lade in idag då? Den underbara lilla honan?

gwen
0

#11, jag ringde henne, men den illern var knappa 2 år. Och jag vill ha en gamling. Kanske lite ovanligt önskemål, men det känns bäst, annars börjar man lixom om på nytt… Illern ska vara minst 4 år, helst äldre. Hona helst, men kanske kan vi överväga en icke-luktande hane också. *längtar*