Hon dog! :(
Den lilla kattungen som jag satt och matade för hand härom dagen på Fisksätras katthem och som inte fått någon rättvisa här i världen alls. Hon var alldeles rosslig och ögon och nos bara rann, en rädd liten tjej men som trots allt detta spann när jag strök hennes svarta päls och jag märkte att hon sällan blivit klappad. Igårnatt dog hon i lunginflammation och jag kan inte låta bli att tänka att om jag bara…. Om jag bara tog hem henne och tog hand om henne som jag ville….. men vem vet, då hade kanske mina egna djur blivit smittade. Fan vad orättvist allt är.
Jag vill inte att det ska va såhär. *gråter*
Tänk inte "om bara" det kommer att göra dig smått galen att tänka så. Du gjorde hennes liv bra mycket bättre och vad skulle du kunna göra åt en lunginflammation?! Du gjorde en insatts och det är mycket mer än de flesta andra gör.
Däremot vet jag precis hur du känner.. Tänker fortfarande "om bara" och "ifall jag gjort" och "tänk om jag hade" om varje djur jag haft hand om och tvingats avliva. Det är 8 illrar, en katt, en hund och två hästar jag har dåligt samvete för.
Sara

Det är så fruktansvärt…..jag tänker bara på hur mysig hon va när man väl hade henne i famnen, allt hon ville va att bli älskad. Och så orättvist behandlad hon hade blivit.

Alltid tråkit att höra om alla dessa djur som inte har ett tryggt o varmt hem!
Du gav henne helt klart en varm o go känsla som hon tog med sig till katt-Nangiala, så tänk på det! Hon lär minnas just dig!
ååh gumman. fy så hemskt. Men du gjorde ju allt du kunde, du gjorde ju hennes sista tid bra. Du fanns ju där för henne och gav henne kärlek. Glöm inte det. Du gav henne ngt som nog ingen gett henne innan. *kramar om*

Jag förstår att det känns tungt. Men det är tyvärr en del av vardagen när man jobbar med djur som blivit illabehandlade av människor.
Det gör inte sorgen mindre, men försök att tänka på att hon hade ett bra slut i alla fall.
Hon hade kunnat dött ensam i en soptunna någonstans. eller i en ihopknuten plastsäck på en industritmt eller i en å.
Försök att se det goda mitt i allt. Man kan inte rädda alla hur gäna man än vill.
Kram Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Suck, ja det är väl så, men jag bara vet att hon hade så mycket mer att ge. Jag ville ge henne en chans men jag hann inte :o(