Vitt galler!
Jag måste fråga er. Har sett att flera av er har vita galler runt burarna och även på många bilder från olika iller träffar.
Nu är frågan. Var har ni köpt det?. jätte sugen på att köpa likadant.
I think more things before breakfast than people think all day 
Menar du ett galler som spärrar av yta? Det är valphagar :)
Toppen för att spärra av vid dörrar och dyl. Just nu tror jag att det inte finns några i Sverige… Dyr frakt och höga priser helt enkelt. Det finns ju andra typer av galler men det är svårt att hitta ngt som illrarna endera inte kryper igenom eller kan hoppa eller klättra över :/
Paulina
Vi köpte vårt hos http://klarsferrets.se/ men de har slutat med dem, samt att butiken är stängd just nu.
Sen har Amhs även haft dem men även de verkar ha slutat ta in dem.
Hagsätra zoo har en "valphage" i lager men den är inte lika bra som de vita. Lättare för illrarna att klättra ur den.
Tråkigt :(
Tycker dom va så himla smarta just att kunna spärra av intill köker där vi nu har en hemma gjort grind som är väldigt otymplig.
Vi funderar på att köra kompost galler men är osäkra på om han kommer igenom det eller inte ? :S
Vi skulle nämligen vilja gränsa av runt hans bur när vi inte är hemma och på nätterna.
Kompostgaller brukar vara för glest om inte illern är väldigt stor.
#3 De kan komma igenom ett kompostgaller om de är små och smidiga nog (hrrm, som min hane :P) men om inte det går så kan de klättra så det skulle jag skippa helt, inte alls illersäkert.
Paulina
Okej. Får hitta på någon annan slags avgränsning då :/
http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/6219
Tror ni att d här kan vara något?
Har ni annars något tips om vart d kan finnas illersäkra galler?
Behöver inga mer tips. Vi har besämt oss för att köpa Mdf skivor och göra en hage av med dörr så att han kan få springa ut och in när vi är hemma :)
Men tack ändå för svaren ändå :D

#9: ett annattips är att köpa plexiglas,då ser han hela tiden det som händer på andra sidan vilket brukar göra det mer okej att vara avskiljd.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja det va ju rätt smart faktiskt :)

Har mina ljusa stunder ibland :-)
Audiatur et altera pars

Hade inte nån gjort ett fantastikst jobb med att svetsa ihop två kompostgaller och sen färgat dom rosa?
Minns i o för sej inte om hennes illrar tog sej förbi eller inte.
#13 Thessan gjorde så. Men det var ju ett himla pill med att ta bort de flesta galler som går vågrätt och sedan svetsa hop 2 galler så att de lodräta gallren blev tätare :)
#11 Det finns ett material som är billigare och lättare att borra i än plexi men som är genomskinligt, men minns inte vad det heter.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Okej. Ja jag får se hur vi gör. Men just nu står MDF skivor högst på listan då det är billigt och lätt material. Kommer lägga upp foton på hur det blir när det är klart :D
Senare kanske vi gör hål i skivorna och sätter i plexiglas. Vi får helt enkelt se :)
God jul på er alla föresten!
Tänkte bara säga att vi har fixat "buren" nu och det vart kanon. Ska ta bilder och skicka men vi är inte riktigt klara än.
Vart spånskivor :)

# 10
Har du nåt bra tips på vart köper man plexiglas nånstans?
Tycker det verkar vara en kanonidé, då får de ju inge grepp att klättra över huvudtaget! :oD

#17: På de flesa byggföretag brukar de ha plexiglas. Jag vet i alla fall att coop har det på deras stora varuhus på byggavdelningen. Då finns det olika tjocklekar att välja mellan. Men om man ringer runt kan man säkert hitta billigare än där.
Audiatur et altera pars

#18: Kanontack! Då ska jag nog dit och reka nån dag!
#20 Vänta bara tills han är klar med Beach 2010 
#20, Men oj hahaha, förstår att ni skrattade efteråt, hoppas de gick bra o få loss honom ?
#20 hahaha, ja han såg måttligt road ut ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#20: *asg* Helt underbar bild.
Audiatur et altera pars