OT - Knas tråd
Den är till för er alla som känner er lite tokiga och ja gillar och skämta och driva med er själva. =))
Så varsegod sarae. =)) och ja er andra oxå. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

*ASG* du e för gooooo…..
Hahaha jaja… åter till min import av rysk karl då…hur är generna där? stamatavla? inavel? livlängd?
och hur ska det utfodras? anan skötsel?
Yes precis. det är bara och fortsätta här inne. =))

Fråga Åsa hon e ju inne på det där me ryssland…..

verkar som inte åsa har hitat hit ännu.
men det räker ju med dig sarae hihihi
javisst jag kan ju sitta å diskutera med mig själv i flera timmar det vet du…

haha, ja jag tror det är så här Sara :-)
Ras: Rysk karl
Hårbeklädnad: Minimal :-)
Skötsel:
1 flaska vodka i månaden, får ej överdoseras. ;-) Då tillkommer leverskador och sådant.
Annars gäller det som vilket annat land som helst. Le, var glad och flörta så kommer hyllorna på plats. Om det inte funkar, vifta lite med vodka flaskan framför honom så går det fortare. Var noga att enbart servera vodka när han gör som han ska.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jo tack jag vet det . det värsta är när du glömmer att du pratar i telefonen o man sitter där o väntar på svar som skulle ha kommit för en kvarts sen . hihi
ja då käner man sig uppsakatad haha det är ju tur jag känner dig hihi

Men jag är j ujättehär ju ;-)
Känner ni inte vibbarna? 
Audiatur et altera pars
hmm men hur är det med rumsrenheten? Hälsokontroller å försäkring behövs det*? kan man koppel träna dem, för det är ett krav!

generna där? Gener finns inte…för mycket vodka
stamatavla? Köp en Vodka flaska… där har du Stamtavlan *ASG*
inavel? Alla har vi väl gjort misstag på fyllan… kanske inte sånna men fan vet hur dom e där… mycket radioaktivitet kan ju ställa hjärnan på sin ända *ASG*
livlängd? Ja hur länge lever en människa som dricker som fan och dessutom e radioaktiv ??
och hur ska det utfodras? Sposring av systembolaget ?
anan skötsel? Hårtrimmer och…. hjälp att lyfta upp ringen på toa…. för du kommer ju aldrig kunna säga det på ryska… LYFT UPP RINGEN KARLJÄVEL… *ASG*
Så bättre du satsar på något bättre… Say no more !
Hahaha mmm snabb kusr i ryska nån? får beställa hemleverans av hembränt en sisådär 12 liter i veckan då…
Jaha…anmäler du sig som frivilligt då mr_twisted? *asg*

haha, jag tror det går bra med en svensk försäkring Sara, och hälsokontrollen görs innan du importerar honom. Så jag tror det funkar med det mesta. Jag kan köpa dig ett svensk/ryskt Lexikon om du vill så du vet hur du ska säga nej, jag har huvudvärk :-)
Audiatur et altera pars
Det där med toaringen är nog ett internationellt problem.. Större toaletter kanske.. 
Sara

#14: haha , ja kanske det skulle funka. Eller någon sorts automatik där ringen smäller ner efter x-antal sekunder. Om inte annat lär de sig om den slår ner på pinkdonet ;-)
Audiatur et altera pars

#12: Jopp det kan du slå dig i backen på… Jä e frivillig men vi får ändra lite på vad man behöver mer i vardagen… förrutom att skruva lampor och annat *barnförbjudet*
#16 Hahaha jasså det säger du? Ja då får du skicka ansöknings brev med stamtavla…sedan vill jag även ha kontakt uppgifter till uppödare och tidigare ägare…samt vaccinations kort och besiktnings papper

Så bra avelsmatrial som jag är så behövs det varken det ena eller det andra… What u see is what u get…. *ASG* Try me baby *ASG*
men nu är det så här att vi försöker få ordning på den svenska stammen, så har du ingenstamtavla så är tyvärr kastrering det enda alternativet.

norsk härstammning…en jävel på det mesta….thats it…mer renrasigt kan det ju inte bli *asg*
Är det inte inavel i Norge…??? 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Inte e min linje…. *ASG*
#21 precis vad jag skulle komma till…norge har ju erkänt dåliga linjer…..nej, det börjar luta åt rysk import igen alltså

JAG E RYSK… jag lovar….. *ASG*
Nice try! Hit me paprena då….men du e väl inte så hårig sa du ju?

nope inget hår…. inte på rygg och mage i allafall…..sen resten…say no more…
jamen då e du ju ingen Riktig iller ju! :( Naken iller?

jopp *asg* vem har sagt att vi diskuterar iller *asg*
va? jasså? oj då har jag nog missuppfattat det hela…hmmm

precis…..
vad hände me alla andra…hallå ??? Oj va det ekar här på forumet ….. sara vi skrämde dom…
de borde ju vara vana i och för sig…jag har ju vart här läääänge…tror helt enkelt att de ignorerar oss å väntar på att vi försvinner

Vi får nog hålla oss lugna ett tag…. vi kommer få stämpel som knäppa turturduvor….. Ny art i Sverige *ASG*
Så nu släpper vi fram alla andra… Hej och välkommen te oss här…. *ASG*

haha, jag hann upp och käka och ni är på G fortfarande. Ni är ju helt sanslösa :-)
Audiatur et altera pars
hej å välkommen till hajk! Idag skall vi diskutera den svenska hanen och dennes lämplighet för avel….några tankar?

Jag ställer mig lite vid sidan om och väntar på svar på den frågan…. jag återkommer :P

Jag anser att den svenske hanen inte ska ha för många blodslinjer i samma led. Annars kan det nog visa sig bra att hålla sig till dessa då stammen inte verkar helt förstörd ännu ;-)
Audiatur et altera pars

Och det DÄR jag kommer in i bilden Sara *ASG*

TACK ÅSA !! :)

#38: Varsegod, den bjöd jag på. ;-)
Audiatur et altera pars
Ja men svenska hanar har ju en tendens att användas till flera kullar med olika honor..jag vet inte om jag anser att detta är lämpligt…

Nej, nej man får se till att reducera aveln markant. ;-)
Audiatur et altera pars
ja, får försöka att begränsa hanen till en hona vore ju det bästa alternativet

Hmmmmm…. *fnys* Ingen som vill ha mig ?? Gratis ??? NÅGON ??? SARA ???

men vi vet ju alla hur hanarna kan vara vill hm… på allt & alla är det inte en sko i hallen så är det nått annat han hittar att gnida sig på

hur skall vi tillsammans stoppa snigelspåren, stanken & charmen?

Hmmmm en sko ?? Strax tebaxz…. *ASG*
#44 hahaha ja visst e det så…ja, nej det är nog bättre att hålla sig till den pälsklädda varianten som man själv kan ta med å kastrera hos veterinären utan stämnings hot.
#43 jag kan lägga ut dig på blocket om du vill?

#43: problemet är nog att dy siktat in dig på enbart en hona liksom. Du kanske ska vidga dina vyer. Fara på lite utställningar och sådant och hålla utkik efter passande kex. ;-)
#45: Jag funderar och funder.
#46: haha
Audiatur et altera pars

nån som vet om det går? Jag funderar på att sätta ut min mamma på blocket..
Sickna gohjärnor!!!!! hihihihihih, jag vrider mig……….totalt försvarslös för allt detta………..hihihihihi
Mr Twisted: Hur mår Ferdinand? Är han fortfarande lika stor och go? Hade jag inte haft fem innan så hade han legat illa till.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

#49: Japp det går. Men just mammor är fridlysta så dessa får inte annonseras ut ;-)
Audiatur et altera pars

Tebaxz…. hehe va i hallen… skor…. ingen bra ide…. så va det avklarat…
#49 haha ja det funkar! sålde brorsan förra veckan….men se upp för reklamationer!
haahah. Det vore fint och sätta ut sig själv på blocket. =)))

#48… så du menar att den honan har inga bra linjer ??? Förstår inte riktigt där…
#47 Jopp gör så men du kommer bli neringd av villiga honor *ASG* men å andra sidan e det du som får kredit sen för att det va du som sålde ett så bra exemplar *ASG*

#45 Ja säg det….. breeding brukar göra att det inte blir snigelspår… *ASG*

#55: Jodå de linjerna är det nog inga allvarliga fel på. Vi har funderat lite över hennes blonda päls och inverka där. Men bortsett från det är nog linjerna fullt okej. ;-)
Hon kan ha lite vansklig inverkan på valpar men annars är det bra. ;-)
Men att vidga sökvyerna typ per blocket lät väl inte fel :-)
Audiatur et altera pars

#57: Hmmmm lite osäker linje tycker jag det låter som…. Känner du någon som e mer säker ?? *ASG*
Angående kvinnor och mammor:
Kan inte leva me dom och kan inte leva utan dom
Och man kan inte skjuta dom för dom är fridlysta enligt
sveriges rikes lag !!
//Jensen
tja tydligen kan man anonsera ut kvinnor på blocket http://www.bestofblocket.se/bilder/blocket_105.jpg
HAHAHAHAHAHA…… 

#59: hahahaha.

Och till protkollet ska det tillföras att under hela tiden som sara och Mr_Twisted varit här så har dom även talat i telefon… och gör fortfarande… och till mitt försvar… har jag inget att tillägga !!
*âsg*

#58: Mycket möjligt, vi kanske måste jämföra stamtavlorna lite mer bara ;-)
#59: *Asg* den var bra.
Audiatur et altera pars
hmmm jasså…är det min stamtavla som skall under lupp just nu? Då måste jag bara säga att de frågetecknen som finns på den är bara stav fel *visslar*

men jag e född sån här… tyvärr… bra linjer e oftast inte dom normalaste… mycket vilt kvar du vet !!

#64: nej nej, vi skulle jämföra andra stamtavlor på möjliga honor :-) Du var ju i blondaste laget. ;-)
Audiatur et altera pars
ja jo det kan ju stämma…tror jag bokar tid för kastration redan nästa vecka….allt för att undvika misstag i fyllan å villan…

#67: 
Audiatur et altera pars

jag döööörrrr av garv här borta……mmoooaaahhhaaaaaa
dumt att föra vidare sådanna gener menar jag…herregud det skule kunna förtöra en hel stam ju!
Jag vill inte avla av mig.. Bara träna på det..
Sara

#70: Japp bara titta hur det gick här borta. Så nu har de satt avelsförbud på mig. Jag har tydligen fått för många kullar till och med ;-)
Audiatur et altera pars

#71 *nickar och håller med*
samma här… 

#72 Fick du me en stämpel hos doktorn ?? WARNING NO BREEDING ??
*asg*
#72 jasså du Åsa? Hur är det med kontrakten på valparna då?

#71: Ja det är självklart det bästa. Men då funkar det med sterilisering har jag hört ;-)
#75: Nepp, doktorn sa att jag får göra som de fina flickorna och hålla på mig ;-(
#76: Hmm, dåliga kontrakt på dem tyvärr. ;-)
Audiatur et altera pars
ni verkar har riktigt kul. hinner inte riktigt med i svängen. =) hihi

#78: haha, det har jag med. Sara och twisted är ju så snabba så att man hinner bara blinka så har de skrivit något igen.
Audiatur et altera pars

Det bästa torde vara att para blonda blåögda med brunaögda & gärna svarthåriga personer.
Jag hade mina tankar på att sätta ut min mamma på blocket för hon har liksom blivit ägd av en som liknar eran beskrivning av den ryska mannen. Men nu efter det att Åsa upplyst om att mammor på blocket är fridlysta (d.v.s. får ej annonseras ut) vilket jag inte hade en aning om och ber om ursäkt för, så får jag verkligen tänka om här….

#50 Jo då han mår bara fint… jag e på jakt efter en polare te honom… Han hälsa !! HeHeHe
men det finns ju alltid den svarta marknaden ;)
Men jag e ju grönögd ;) gör det någon skillnad vid val av avelshane

#79….vi e inte snabba…bara effektiva…få mer sagt typ *asg*

#80: Vilken synd att vi mammor är fridlysta sådana gånger :-)
#81: Synd att han inte fick sällskap av sin dotter till dig. 
Audiatur et altera pars

#82 då passar vi ihop men det va ju inga bra linjer *asg*

#82 absolut, grönögda går bra ihop med alla kombinationer men man bör kolla upp ev. födelsemärken vid parning blå & grön även om man "bara praktiserar"

84 komentarer i en tråd som inte ens funnits i tre timmar än :-)
Undrar om detta är rekord. 
Audiatur et altera pars
haha ja det e ju mycket möjligt! herregud… snart får jag hålla tyst hahaha
#86 aj då…då kommer den här infon lite sent hahaha har jag förstört stammen nu?

#84 jopp han vill verkligen ha en polare….han träffade den jag hade förrut som han inte gillade… åå jävlars va gla han blev…

#89: Men han trivdes ju ihop med dottern sin. Så tänk om de fått flytta ihop till dig. det hade ju varit ultimat.
Audiatur et altera pars

#88 vi får höra om Åsa har något bra att säga i frågan
men så länge det ej blivit dräktighet så är det lungt men som hona bör man tänka på alla risker.
Noga kontrollera hanen för att försäkra sig om att han ej bär på riskteckningar & gärna göra en ordentlig koll vad gäller släktingar

#90 jopp skulle vilja ha någon från hans linjer…men finns ju inga så jag får leta efter annan…. vet du någon så säg till….

#91 ….hmmmmm……. öööööö….. pratar du illrar nu eller ??*asg*

#91: Jag håller nog med dig i dina åsikter där. Tror inte det är kört då det inte blivit valpar av det ;-)
#92: Ja, kanske vet jag något :-)
Audiatur et altera pars

#94 oki…säg då….

#95: Hmm, funderar och jag funderar. hihi, nej jag tror jag drar på det ett ag till. ;-)
Men jag vet;-)
Audiatur et altera pars

näääääj säg nu då snälla eller ring mig….

men jag vill bara stor iller…inte valp…usch….

vill jag ha lamm kött så ringer jag sara *asg*

#97: haha, japp jag ringer dig på bångogrammet. ;-)
Har ju inte ditt telefonnummer, och tänk på bångogrammet tutar det upptaget ;-)
Jaja, vi får ta det någon annan gång. hihi
Audiatur et altera pars
åsa..definera ordet bångogramm ;) ytterst nyfiken här

har det nått med bånge att göra kanske?

du har pm Åsa….

Bånge ?? vart….inte här….. *asg*

#101: haha, det är när man går ut, såtter sig på högsta punkten på ens tomt. Som här då torde bli hustaket.
Släpar med sig sin djungeltrumma upp och skickar ett bångogramm. Lite djungel telefon vet du. Har du aldrig läst Fantomen ,-)
Så gissa vad jag fick anstränga mig för att försöka ta kontakt. Först ut i den förhatliga snön, sedan klättra upp på en hal och kall stege, med trumman på ryggen. Halkandes omkring där bland lösa takpannor och allt för att få kontakt. Jag som är höjdrädd och allt. ;-)
Audiatur et altera pars
allt detta bara för att få reda på att det är uppaget? ojojoj inte lätt Åsa…tror mr twisted får kompensera dig för detta ;)

#106 Hon kommer göra så jag dissar dig … HeHeHeHe bitchfight vill vi se…
#107 you wish ;)

#106: Håller med dig. ;-)
Audiatur et altera pars
#109 be honom åka å hämta iller åt dig i nått skumt land..jag har redan gjort grovjobbet å tjatat på honom i flera timmar…så han kanske ger upp om du ber honom?

#110: Ja det lät ju bra tycker jag ;-)
Audiatur et altera pars

im back…… hehehe

Jupp hur många e singlar då ?? *räcker upp en hand*

Hallå vart tog alla vägen då ???
haha *räcker upp 2 händer* så mycket singel e jag

Ni är ju för goa!! Kunde inte låta bli att kika in här för att se vad ni har för er här på Iller… Lite mer aktion än Cornish just nu kan man ju säga!
Lycka till med era ryska karlar och bångogramm!!
#117 haha tack tack kul att du titta in ;) men bli inte avskräckt ;) vi har normala dagar oxå ibland ;)
Ja är tyvärr inte singel men jag kan ju alltid vara en förmedlare. =)))
haha förmedla på du bara madde ;)
Medans ni planerar giftermål och förmedling så går jag i säng… kikar in i morgon och läser resultaten… 
Natti natti!!!

haha gör du så kerran! natti natt du vettiga människa ;)

Hallå Vaaaakna du då !!!! Vad kom först….adam eller Eva…. Hönan eller ägget… och hur kan två människor (adam och Eva) få till så många människor som nu finns på jorden… e vi inavel allihop då eller ??
haha….men det där med eva å adam tror jag ju inte så värst mycket på då va….män härstammar ju garanterat från babianer..
Ja ha då ska vi se. =))) Har du inget babian kort då Sara?? =)
tja kolla mr_twisteds fotoalbum *asg*

Tackar Sara !!!! Du e såååå söt…. *fnys*
ok, fast jag har för mig att det inte är en babian där utan att det är en söt tjej där som är rolig, men blond ibland. =) hihi. (nä nu var jag inte snäll.)

#117: Måste hålla med Sara, vi kan vara normala också. Inte ofta, men det händer .-)
Kör på inavelstråden. Fast det är klart, kanske babianer också. Eller gorillor. (Gårilla, gör inte alla män det? )
Audiatur et altera pars
inavelstråd? hahaha hur tänker du nu vännen? Ja gårilla gör de flesta, för att inte diskutera att de dansarilla! haha

tråd, jag menade ju komentar ju. Knäpp stolle, det visste du ju.
Audiatur et altera pars
haha ja likheten e slående…rätt likt mitt ex..han var ruggigt hårig på vissa ställen… hahha

haha men shit det ÄR mitt ex ju!

#135: Och du funderar inte nå hur jag kan ha honom på bild? Så tror jag de flesta ex ser ut. hihi
Audiatur et altera pars
haha..nej..bara mina ;) det är en särskild ras! hmmm jag måste ha mailat bilden till dig nån gång

haha, nejdå du har absolut inte tagit patent på det exet ,-)
Audiatur et altera pars

nehe…nu tycker jag att du e lite orätt vis ;)

Mot dig eller exet?
Audiatur et altera pars
mot mig så klart…nej nu tycker jag verkligen du börjar bli vrång
*asg*

haha, skulle de ögonen funka på mig? hihi
Knappast, jag har fyra egna och ett bonusbarn alla lika trottsiga. Funkar icke. ;-)
Audiatur et altera pars
aj då…. hmmm…tror du piercing tricket funkar på dig då?

#144: Vad går det ut på?
Audiatur et altera pars
tja….min mamma är stark moståndare till piercings…hon har inte nålfobi alls, men pallar bara inte med piercings…hon får rysningar av att bara tänka på det (öronen e dock ok??)
under mina glada tonår så hade jag väl lite pircings här och där, och varje gång jag bråkade/tjafsade/ eller inte fick som jag ville så började jag förklara för henne i detalj hur de gjorde när de piercade min tunga tex…. kom aldrig längre än till "å så satte han fast en tång runt min tunga å sen så tog han…" å där illtjuter hon och går med på vad som helst samtidigt som hon håller för öronen å ber mig sluta…

haha, skillanden är nog att mina barn aldrig skulle få pierca sig. Så det funkar inte. Och jag kan stål sätta mig mot de förklaringarna också. Så det funkar inte alls här .-)
Audiatur et altera pars
#147 nej vi får inte pierca oss i min familj heller ;) Total förbud på det och tatueringar hrm…..

#148: du är ju bara olydig. Nu hoppas jag att malin inte kommer in och läser detta. ;-)
Audiatur et altera pars

jag är ju en liten rebell så jag gör ju som jag vill! Tur att vi inte har samma familj.
förresten någon som har varit med om en iller som gnager/biter på köksstolarna?

hmm, nepp här gnager de inte på möblerna. Har du trä möbler? hihi
Audiatur et altera pars

ja i köket är det trä, lilla bumbi låg och tuggade på ett stolsben nyss. Han ville väl få ner en kartong som stod på stolen men då han misslyckades så kom han kanske på idén att göra som bävrarna. kapa ner benen på stolen

haha vad gulligt. De är finurliga de små liven ,-)
Audiatur et altera pars
va? har han fått i sig bumbibärs saft eller….oj va tråkig ja va ;)
men det låter skumt att ha står å gnager på en stol…..fattar han inte att det kommer ta eeeevigheter innan han får ner kartonge?

haha, nepp Sara den logiken har inte en iller. hihi
Audiatur et altera pars

nu smyger han ut i köket igen, jag ska se vad han hittar på..
bumbibjörnssaft, jo man kan tro det. eller så är det min kaffeandedräkt som har väckt honom

ne det var visst Casper, Bumbi sussar nog nu..skönt!
jag hade lite pusskalas med honom (bumbi alltså) så att han glömde bort vad han höll på med i köket, smart va!?

#157: Ja att avleda är bra. Och att pussas är inte dåligt alls. ,-)
Audiatur et altera pars

Hallå e det bara jag som e här eller….dags att göra denna tråden ännu längre…
By the way…. im back :P
kunde inte hålla dig väck? ;)

Nope HeHe