Dåliga lögnare
Illrar är dåliga lögnare! De kan inte undanhålla något, trots att dom gömmer det för att vi inte ska hitta det så kan dom inte hålla masken.. :)
Pegasus är usel på att ljuga. Kom hem efter en heldag i Sthm. tyckte synd om katten och Pegasus som varit ensamma hemma hela dagen.
Satte mig framför TVn. Pegasus gick fram till DVDn och såg väldigt lurig ut. Han kollade in på förstärkaren och DVDfilmerna. Såg ännu mer lurig ut.
Jag har ju sett att han gömt kyckling där en annan gång så trodde att han på något vis kommit över en bit kyckling från igår och gömt där. Men när jag tittar in ligger där en död mus!
Katten blev helt galen när han fick se musen som var helt demolerad. Kändes inte som att katten alls sett musen innan, utan blev glatt överraskad.. Så jag kan bara anta att en stackars mus vandrat in genom garderoben där Pegasus brukar sova och fallit offer för min 5,5 år gamla, lymfomsjuka iller :P
Först blev jag rädd- tänk om den dött av råttgift (inte för att vi har men grannen kanske har) och mina djur tuggat på den! Men vid en närmare titt såg den bara söndertuggad ut på huvudet (typisk Pegasus) och hade alla kroppsdelar kvar även om den var lite ut och in. Luktade inget och var alldeleds mjuk…
Dålig på att hålla musen undangömd för matte haha :D
Sajtvärd på Iller.ifokus
ASG! Ingen ser så skyldig ut som när de försöker se oskyldig ut.
Sara

Har dina illrar så dåligt med mat så de måste jaga möss själva?
Var fasen kom musen ifrån då?
#2 Eller så duger inte det jag serverar! ;)
Vi bor ju i ett litet 2familjshus på landet och sedan gjorde om värmesystemet så borrade dom hål lite här och var mellan väggarna och drog rör som inte var täta med hålen. En stor garderob är avdelad så att ena änden är en liten hörna och denna har jag öppen för att illrarna gillar att sova där inne. Antar att musen kommit in där igenom.
Har aldrig sett en så urig iller i hela mitt liv. Redan när jag kom upp på övervåningen tyckte jag att han hade nåt i görningen :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Haha! Duktig pojke! :D
// Amanda
hahahahaha klockrent! Bättre än vad mina illrar fixar!
Det är en riktig karlakarl! Tar saken i egna tassar :P
Paulina
#5 Jag har en vildiller i musakläder.. Eller nåt sånt :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
hahaha så fräckt, ska vara iller till de.

Duktig kille som håller efter mössen. :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tänk vad du kan få ner matkostnaden på det sättet!
Mina gamla sjuka illrar får ju tydligen en extra kick sådär från ingenstans. Dexter tog ju en mus och en groda efter att han blev insulinomsjuk och vi var ute på promenader. Svälter man dom tillräckligt länge så ;P
Sajtvärd på Iller.ifokus
Haha där ser man att illrar är bättre musvakt än katter xD
I morse fick jag en liknande present av katten istället. Han hade lagt en död mus på mina trosor som låg på golvet för att de ska tvättas idag… Han kände på sig att det saknades en mus i dom antar jag ;P
Musbeståndet vi knappt visste fanns här inne har iaf minskat med 2 de senaste 3 dagarna… Undra hur många dom är!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#13 HAHAHAH XD
Hahaha!
// Pabblo
HAHAHAHA
Och det har hänt IGEN!!!!
Tyckte PEgasus hade något rött som hängde ut ur mungipan grecis när han körde in huvudet bland DVDfilmerna och förstärkaren.. Och så var det ju! Ännu en död mus som var söndertuggad från midjan (om dom har nån sån) och upp och tarmar hängde ut i rött paket. Nu vill jag bara veta när detta hände och vart han ätit på den. Finns huvudet kvar nånstans?? Usch! Glad över att pegasus verkar vilja äta möss för första gången men denna hade tom börjat lukta… 
Sajtvärd på Iller.ifokus
Fniss… Du får lägga dig på alla fyra med en ficklampa och leta mushål.
Sara
säger som Sara,

haha, de är som mörast när de börjar stinka vet du väl :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Efter dom drog rör till nya värmesystemet här i somras så har dom visst lyckats göra mushål då hålen inte alls är passande storlek för rören utan mycket större. Skulle tro att mössen går raka vägen genom väggen och in :O
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det heter inte mushål, det heter "free snack takeaway" 
Har han ätit ner till midjan så är nog huvudet uppätet, sällan jag sett dem börja på mitten, men annars - följ lukten om en sådär tre dagar ;)
Paulina
#22 Ska flytta om 1,5 mån så det får hyresvärlden ta hand om då ;)
#23 Tror tyvärr redan den legat ett par dagar om man ska döma av lukten.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Mysigt …eller musligt ;o)
Men det kunde ju varit värre.
De kunde ju ha uppvaktat dig med frukost på sängen haha.
#25 Ja, jag är mycket tacksam över att de ändå är så pass själviska som dom är och inte vill dela med sig ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tänkte bara tacka de vilda mössen som lärt Pegasus äta möss! Gav honom en mus nu och döm om min förvåning när han klippte den och åt upp halva på stört!! Happy!? Yes! :D
Sajtvärd på Iller.ifokus
Och sedan snodde ju Pegasus kattens mus också, och drygare iller får man väl leta efter- ligger nu och sover med huvudet mer eller mindre PÅ kattens byte….
Sajtvärd på Iller.ifokus
hahahaha