iller född 060606
en annons på blocket med en hona som är född 060606, vet uppfödaren (antar att det är borgarn eller susanne) om att denna iller ligger ute på blocket?? Annars kanske någon som känner personerna i fråga kan ta kontakt med dom o fråga om dom vet om att "deras" illern ligger på blocket!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
det är borgarns coockie , pratar med killen på msn inte hört nått innan

Det behöver ju inte vara dåligt att lägga ïllrarna på blocket… alla illermäniskor kollar ju där hela tiden ;)
#2 nä, men många uppfödare vill ju att man i första hand tar kontakt med dom så att dom vet vart illrarna tar vägen! skulle vara väldigt viktigt för mig om jag hade uppfödning!
#1 pratar du med borgarn?? Bra i så fall!! =)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Varför tar du inte kontakt med uppfödarna direkt om du bryr dig? 

#3 Självklart, men det brukar inte alltid fungera även om det läggs ut annonser på forumen. Det finns inget som säger att den personen inte pratat med uppfödaren.
jag har ingen kontakt till någon av dessa uppfödare.. O jag vet att flera har kontakt med dom här så det skulle nog gå fortare att få tag på uppfödaren denna vägen än om jag skulle letat runt på nätet själv..
var det fel av mig att lägga ut annonsen här?? Skulle jag tagit det via mail eller nåt kanske (vad jag vet är dessa inte ute på nätet så ofta)? annonser på blocket brukar dyka upp här förr eller senare, tänkte faktiskt försöka göra en god gärning (innan illern blev omplacerad) men så går det alltid att vända saker o ting till något negativt o då spelar det ingen roll hur eller vad man gör.. det blir tydligen alltid fel…
Sajtvärd på Iller.ifokus
#3 jaja, jag hade iaf velat veta vart mina älsklingar tog vägen om jag hade uppfödning (vet uppfödare som hittat sina valpar på nätet o dom har blivit mycket ledsna när dom inte fått veta om något angående omplacering även att detta ingått i kontraktet)…..
Sajtvärd på Iller.ifokus
han har pratat med uppfödaren innan :) han är allergisk mt katter men har inte visat nått mot illrar förr, nu när han äntligen fått henne bitfri å snäll så blev han allergisk. han vill inte sälja henne men måste. Jag funderar på att ta hem henne till mig eftersom robin ville att jag skulle ha en av valparna från början å vill inte att hon ska bli vandringsiller :) men ska höra lite mer med honom, jag får henne om jag vill. men kan inte betala massa pengar för henne nu. så han får välja mellan ett bra hem å pengar.
den här annonsen var ju dessutom redan uppe här igår..

Jossan ta det inte så… Grundpoängen med mitt inlägg var att alla alltid tar för givet att det är oseirösa människor som lägger upp annonser på blocet. Vilket det definitivt inte behöver vara.

Och jag vill ha henne :D
golf.ifokus.se
#8 vad bra! hoppas hon hamnar hos dig! Det var även så att jag fick ett meddelande per msn att denna annons låg ute o att uppfödaren kanske inget visste… fattade även av ditt första inlägg att du hade kontakt med borgarn just nu över msn…
#9 sorry, var bara ute en liten sväng på internet igår, så jag missade väl den…
Sajtvärd på Iller.ifokus
#10 nä, jag menade det ine så heller…. =) självklart finns det seriösa på blocket också, men jag vet även dom som "hittat" sina illrar där, som dom inte vetat om varit aktuella för omplacering… =)
Sajtvärd på Iller.ifokus
åå vad söt henne skulle ju göran gilla okhej jag erkänner det är väll jag som vill

#13 Jag vet folk som hittat sina valpar här inne som inte vetat om att de var aktuella för omplacering…

Jag tycker att det var jättebra att du la in annonsen här.
Självklart tittar vi alla iller-människor på blocket men grejen var ju om han hade kontaktat uppfödaren innan han la ut annonsen.
Hoppas allt ordnar sig, hon var kanonsöt!!

ååh en djävulsflicka