Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 626 ggr
Annira
0

Illervalpar norrland 2010

Finns det någon norrlänning här inne som tänker ta valpar i år, eller vet någon annan norrut som ska ha en kull?

Jag vet om att "norrskenets" ska ta en kull, men har inte hört någon annan faktiskt..

FerretCrow
0

Är nog bara norrskenet som ska ha kull i norr i år =) är knapert om valpar i norrlands skogar tyvärr =(

Annira
0

Ok, misstänkte att så var fallet!… Får väl se i framtiden om det kanske blir några fler uppfödare i norrland. För illerintresset verkar i mina ögon i alla fall  bara växa!..:)

FerretCrow
0

#2 jag ska starta avel men vet inte när =(

Annira
0

Åh, vad kul i så fall! Vistt har du haft någon kull tidigare också?:)

Föresten, jag har mailat Emma på "Norrskensillern", men har inte fått något svar på en vecka. Jag är nog lite väl otålig kan tänkas, men du vet inte om hon är bortrest eller någe..?Obestämd

Aviendha
0

#3 Jag trodde att det var tidsbestämt, inom en snar framtid (typ detta eller nästa år) :P

#4 Hon kan helt enkelt ha fullt upp ;)

Annars så går det ju att resa med ^^ Är själv norrlänning, och mina illrar har kommit från andra ställen men det har alltid gått att lösa, det är värt att åka en bit för den rätta illern :)

UlrikaD
0

Den perfekta illern behöver inte finnas hos den närmaste uppfödaren. Ibland gör den kanske det…men ibland inte.

Så man bör inte räkna ut uppfödare för att de befinner sig längre bort. Hellre åka en bit för den perfekta kompisen än att köpa någon bara för att det finns på "nära håll".

FerretCrow
0

#4 Nej hon e hemma men kanske har lite mycket just nu bara hon svarar nog direkt då hon har tid =)

#5 nej tyvärr har jag inte hitta en avelshona som faller mig i smaken ännu =)

Precis som ulrika säger så är det värt att kolla uppfödare överallt och inte ta första bästa. själv satte jag mig i bil 250mil och 44 timmar för att få min kille och då fanns det uppfödare betydligt närmare men dom föll mig inte i smaken eller så gick honan tom tyvärr.

Annira
0

Jamen precis, jag är beredd på att resa och har haft lite kontakt med bl.a. Ammi på Guteillern också förra året, så att resa en bit är jag förbered på att jag kan få göra. Men "Norrskenets" verkar ju annars vara en seriös och bra uppfödare och illrarna som hon ska ta en kull på tycker jag verkar väldigt trevliga och stämmer överrens med de önskemål som jag har haft. Så i just det här fallet så kanske jag inte ens hittar något bättre på längre avstånd..:)

Men jag håller självklart fortfarande ögonen öppna för andra alternativ…=)

#7 Ok, förstår fullständigt! Är ju absolut ingen bråtska, bara jag som är nyfiken.Oskyldig