Tibia Chippas..Finally!!
Va det kändes bra att boka en tid på Malmö Djursjukhus för att chippa min Lill-Fis. Kände att det var dags nu när andra lönen snart rullar in , så jag får allt annat i rullning, som registrering och försäkring.
Chockad blev jag dock när jag först ringde till Landskronas Smådjursklinik och de ville ha 590kr för en enkel chippning…Vaf*n?!
Malmö tar 280kr, då en sköterska gör jobbet, inte en veterinär som hon sa att fallet kan vara i Landskrona.
Så nu får jag med möda på något sätt åka med Lillen till Malmö..får försöka muta killen så han kan köra oss =P
Va kostade det för er att chippa era illrar?!
jag har betalat mellan 100 och 600 kr för chippning av mina illrar
Mycket beror väl på poliklinikavgiften och annat ikring på stället man besöker. Själv ska jag göra min första id-chippning i morgon, alla andra illrar har haft det när jag hämtat dem.
Paulina
Lite OT
Landskrona veterinärerna har inte så mycket erfarenhet av iller då vi sällan går dit utan vänder oss till Torkel Falk på Din Veterinär i Ödåkra eller till Djursjukhuset i Helsingborg.
Malmö djursjukhus hade dåligt rykte förr hos illerägare så vi hänvisar till Jiri i Malmö istället.
Är det en enkel vaccination/chip och man inte vill köra så långt så skulle jag nog rekommendara Erik Mörne i Asmundtorp.
// En illerägare i Landskrona