Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 1084 ggr
[Eleya]
2010-01-22 13:45
0

Tibia Chippas..Finally!!

Va det kändes bra att boka en tid på Malmö Djursjukhus för att chippa min Lill-Fis. Kände att det var dags nu när andra lönen snart rullar in , så jag får allt annat i rullning, som registrering och försäkring.

Chockad blev jag dock när jag först ringde till Landskronas Smådjursklinik och de ville ha 590kr för en enkel chippning…Vaf*n?!
Malmö tar 280kr, då en sköterska gör jobbet, inte en veterinär som hon sa att fallet kan vara i Landskrona.

Så nu får jag med möda på något sätt åka med Lillen till Malmö..får försöka muta killen så han kan köra oss =P

Va kostade det för er att chippa era illrar?!

sarae
2010-01-22 14:02
0

jag har betalat mellan 100 och 600 kr för chippning av mina illrar

Aviendha
2010-01-22 17:42
0

Mycket beror väl på poliklinikavgiften och annat ikring på stället man besöker. Själv ska jag göra min första id-chippning i morgon, alla andra illrar har haft det när jag hämtat dem.

LiselottLindell
2010-01-23 17:39
0

Lite OT

Landskrona veterinärerna har inte så mycket erfarenhet av iller då vi sällan går dit utan vänder oss till Torkel Falk på Din Veterinär i Ödåkra eller till Djursjukhuset i Helsingborg.

Malmö djursjukhus hade dåligt rykte förr hos illerägare så vi hänvisar till Jiri i Malmö istället.

Är det en enkel vaccination/chip och man inte vill köra så långt så skulle jag nog rekommendara Erik Mörne i Asmundtorp.

// En illerägare i Landskrona  Skrattande