Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 489 ggr
MiniSku-
2010-01-22 00:23
0

Illerhane

Jag har en kompis som söker iller. Hon har aldrig haft iller förut så jag hjälper henne. Vi har kommit överens om att ifall det blir något problem så ska hon kontakta mig. Hon bor i Uppsala, hon vet inte vilken ålder hon vill ha men jag har bestämt att hon vill ha en äldre hane Tungan ute

Jag har tittat på omplaceringar här inne men dom flesta verkar ha fått hem redan?

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

HannaM
2010-01-22 00:31
0

Ammi har en hona kvar.. bättre kontakt med uppfödare är svårt att få så om det är viktigt kan jag rekomendera.

JossanH
2010-01-22 11:23
0

Det finns endel illrar på blocket som söker hem!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Banankaka320
2010-01-22 11:33
0

#1 Håller med där :)

Bogey
2010-01-22 11:43
0

Här är Ammi's uppfödaralbum

Honan som Hanna refererar till ovan heter Hot Puls och är nu ca 7mån. Halvsyskon till Maria92's iller och våran Bogey

Enligt utsago ska hon vara en snäll och lätthanterlig liten iller, även om säker kommer att testa sin nya ägare lite.

Pappa iller heter Malebo

Mamma iller heter Vebjörg

Alla dem och lilla Pulsens syskon kan ni hitta i Ammi's album.

Ammi finns här på iFokus som både Guteillern och Gottfridsson och kontaktuppgifter hittar ni i båda profilerna

Om ni inte har möjlighet att själva åka till Gotland så kan Ammi även leverera mot självkostnadspris.

Banankaka320
2010-01-22 11:45
0

Har ett kullsyskon från Hot puls och hon biter nästan aldrig, bara vid lek. Hittils har hon träffat lådorna hela tiden :)

Bogey
2010-01-22 11:54
0

#5 Det där med kullsyskon är inte riktigt sant, men nästan. Glad

Din illermamma heter Pyret och Hot Puls mamma heter Vebjörg, men det är samma pappa Malebo. De födda bara med nån dags mellanrum, dock sinade Pyret och det blev lite problem med valpisarna så Vebjörg fick rycka in som fostermamma till Pyrets valpar.

Som kuriosa kan jag nämna att Vebjörg är dotter till Pyret och hennes pappa heter Tjelvar. Så även Vebjörg är halvsyskon till våra illrar Maria92

Banankaka320
2010-01-22 12:16
0

#6 Haha okej jag blir förvirrad av alla illernamn xD