Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 748 ggr
Anothername
0

Varför lägger han sig?

Vet inte om det finns en tråd om denna men måste fråga. Har försök forska lite i det här men tänkte fråga er ni är ju rätt så illervana om deras beteende och så.

Våran lilla Tony lägger sig ofta platt på marken och ligger där ett tag sen bli full av energi igen. Klappar man honom ryggar han bort och lägger sig på en annan plats?!

Han är inte speciellt kelig av sig så det är ja väll inte jätte förvånad över men just d här att han ligger sig rakt ned på marken vare sig man leker med honom eller om han är själv.

Varför gör han så?

Är rädd att d ska va något fel på benen att han inte orkar stå upp allt för länge. Läste nämligen det någon stans.

Ja jag hoppas ni kan komma med lite info.

Tack på förhand

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

HannaM
0

Vägbuleiller. Det händer rätt ofta här hemma med Valle, för att smala kraft eller för att visa hur otroligt tråkigt han har när inget händer.

Anothername
0

Okej så jag behöver inte direkt oroa mig?

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

HannaM
0

Det skulle jag inte tro om han inte har något annat som är mysko som flåsande andning eller tja.. allmänt dåligt mående.

Bogey
0

Ibland verkar det som de lägger sig platt för att kyla magen. I.a.f. Bogey kan lägga sig platt på svala golv eller i svalt fuktigt gräs på sommaren efter att vi t.ex. har varit ute på promenad och han har prungit en bit.

Anothername
0

Nä något flåsande har jag inte märkt så då är det nog ingen fara :)

Ville bara höra för säkerhet skull.

Ska dock be veterenären undersöka honom genomgående när vi ska kastrera honom så man vet att han är helt frisk.

Saga85
0

Eller för att sura för att saker inte går som h*n vill. Maja är van vid att man kan putta ut byrålådor bakifrån, men det gick inte riktigt när vi var hos min syster som har byrå med "rygg". Blev en massa frenetiskt krafsande och puttande, och när hon erkände sig besegrad la hon sig platt och stirrade surt på oss.

Anothername
0

Hehe ok ^^

Sarah
0

Celadon gör lika dant. Springa springa springa, vila lite, springa springa springa ;) Iris tar en klipaus istället.

Anothername
0

Okej ^^

Skönt bara för jag å sambon har vart lite små oroliga :)