Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 496 ggr
tortoise
0

En grinig dag..!

Har genomlevt en grinig dag…

Min lilla Alice har lite humör…I fredags väckte hon inte bara mig, utan hela gården 05.15 genom att bita sin syster Freija som gav ifrån sig ett högt IIIH! Sen fortsatte hon med Vide med samma resultat….Tänkte oxå bita Love men hejdade sig i sista sekunden- här i huset väcker man inte den björn som sover- det har vi alla lärt oss den smärtsamma vägen. Så fort jag vänder ryggen till förvandlas Alice från  ängel till en vandrande stridsvagn med radar-nos som snabbt letar upp stackars Freija och Vide. Freija och Vide tröttnar snart, försvarar sig och då kopplas "den-oskyldiga-minen" på- nu är det Alice som piper IIIH! Ingen lugn frukost för matte…Efter tre timmar med Alice dåliga humör, när han retat gallfeber på oss alla får hon timeout i en transportbur. Äntligen lungt! Alice somnar efter en halvminut. Skönt! hon hade bara vaknat på fel sida! Då blir hon snart glad igen! inte då! När jag kommer hem är det igång igen… Bestämmer mig för att en promenad kanske får henne glad-jodå! Alice pinnar på i full karriär. Plötsligt hör jag ett konstigt ljud. Hon har hittat en ny gångstil- man kan ta sig fram med frambenen snett vikta under sig och använda bakbenen som katapulter, då får man fart och glider snyggt fram genom gräset i en rak linje. Ja, ja bara vi kommer framåt, dessutom står nog grannarna och kollar- de brukar gilla att se på när Alice är på promenad…Så börjar hon krångla sig ur selen- och jag får inte rätta till den…Så går vi hem, Love gallopperande som vanligt och jag med en supersur Alice i ena handen. Behöver jag säga att allihopa somnade före nio? många kramar till dig Alice! vad skulle livet vara utan dina griniga dagar?Skrattande

Aviendha
0

Hahaha! De har humör och åsikter ibland de små krypen :) Tur att du kan ta det på rätt sätt!

sandraxea
0

hahahahaha jag har garva så tårarna sprutar. ser denna fantastiska "gångstil" i hivudet och kan inte sluta tjuta .. hahahah

Sara
0

Du borde skriva blogg. Skrattande

Sara

Loveferrets
0

Glad

Faxlin
0

Underbart skrivet :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Blizzard
0

hahaha det lät väldigt underbart

JossanH
0

hahaha. Ja det är tur att dom är individer :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Anothername
0

Haha vart väckt av min lilla skit idag också. Har blivit väckt flera nätter nu. Är d inte katten han är på (fast katten får skylla sig själv då han är inne i hans bur och käkar Tonys mat) Så välter han något eller kraffsar på nått ja å nu är klockan 20 i 8 och såhär tidigt hade jag inte tänkt gå upp men insåg att d inte va någon ide att lägga sig igen :P

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé