Är någon vaken? Jag har problem!
Det är emil, han har börjat bete sig jättemärkligt, ena stunden är han livlös för att i nästa ha dampenergi, han har aldrig bitits men nu är han stundtals aggressiv, jag höll honom nu å skulle se hur det va med honom för han verkade så borta, då högg han mig i handleden så blodet pulserade ut, vad sjutton kan detta plötsliga betende bero på? han e 1,5 år å kastrerad // Erik Varberg
Oj, de lät inget bra, hur länge har han varit så här ? Hur var han tidigare ? Är det något speciellt som inträffat som t.e.x flytt, möblerat om ?
Nä inget som skulle va nån större förändring… Nu ligger han i hängmattan, han har i flera veckor varit väldigt gnällig också å piper så fort man rör han…
Kanske han har ont nånstans ? Piper /gnäller han hur du än rör honom eller är det på speciella ställe ? Om du ignorerar honom, piper/gnäller han då oxå ? De låter i alla fall som att han e missnöjd med något. Jag hade kollat upp de hos vett om han har förändrats så där, dels att han gör ljud ifrån sig oxå låter som om han har ont.
Förlåt om jag svammlar men e lite trött
Jga e jätteorolig nu, tycker han är kall, har bäddat in honom å gett han ett gosedjur, jag vet inte vad jag ska göra:( Han verkar inte med på nåt sätt, han va ju pigg innan idag, vi va ute å gick på illerpromenad, finns det nåt jag kan göra för han mer?
Har du möjlighet att ringa nån vett ?
Annar kan jag rekommendera att ringa till djursjukhuset i helsingborg, förvisso långt ifrån dig men du kan ringa o rådfråga dom vad du ska göra, deras nummer är
042- 168080 dom har öppnet dygnet runt.
Å tack, ringer dit eller till blå stjärnan, Jag älskar han å han har inte haft det så lätt, kommer från lennart i sjöbo, jag har låtit honom äta vitalin, är det bra? vad ger du dina?
mena inte förstås att han inte haft det lätt för att han kom från lennat, det är ju en underbar man, menade sen, mitt ex skulle ta hand om han när vi gick isär å det gick inte så bra, stackars emil
Vitalin är ett av de bästa foder du kan ge så det är bra. Jag gav oxå Vitalin.
Menar du att Emil först boddde hos ditt ex och sen flyttade hem till dig o har förändrats efter de ?
Lycka till när du ringer.

Det här är alltså någonting som hållt på ett tag?
Lät i första inlägget som det kom nu och då tänkte jag att någonting fastnat i halsen. För beteendet låter som en iller i panik.
Har det hållit på ett tag låter det helt klart som om han har ont någonstans. Eventuellt att det sitter någonting i tarmen som kanske inte blockerar helt men som ändå stoppar upp och gör att han får ont.
Äter han och bajsar som han ska? Äter mindre, bajsar mindre osv? Om det är någonting som passerar genom tarmen och fastnar kan det gå fort utför tyvärr. Om det har pågått en stund och sedan flyttat sig neråt så det nu blockerar helt så måste han in akut till veterinär.
Svårt att säga säkert naturligtvis när man ínte känner illern eller vet hur han har betett sig det senaste, men det låter misstänkt likt.
vi skaffade han ihop, sen lämnade hon mig å ville så gärna ha han, jag gick med på det men efter några månader ringde hon å sa att hon inte kunde ha han, Jag åkte ner till trelleborg å hämtade han, köpte en jätteillerbur där han kunde sova, sen har han vart med mig dagligen som en hund, springer i huset, har varit kanon, tog över han i sommras men detta som hänt nu har kommit smygande sakta de sista veckorna
Ok men kolla upp med vett, ev kan det som Ulrika oxå nämner vara nått som han lyckats få i sig som kanske har fastnat, har du paraffinolja hemma ? Testa o ge honom lite av de
Han äter å dricker å bajsar jättebra, jag sitter i kö nu till vett, va nåt samtal före till gbg, jag e svinorolig nu, kände på han å han känns så kall, hur är detta möjligt, vi lekte i snön idag som alla andra dagar å han va superpigg i em, han brukar va varm, får se vad dom säger, har en bekant på blå stjärnan som e vett, jag kör om det behövs, givet
Lycka till o uppdatera gärna vad dom sa.
Nej!!!!! Han har dött. snyft , gråt…. älskade Emil
Kom du fram till vett ?
Som sagt jag beklagar. Hoppas du kan få en obduction på honom så du får veta vad som hänt :/
Läskigt när sånt händer…
I think more things before breakfast than people think all day