Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 3951 ggr
enbartmalin
0

Ett Toa Dopp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För en liten stund sen låg jag och tittade på TVn i lugn och ro, då hör jag ett konstigt ljud. Jag rester mig hastigt med oro i kroppen och försöker lokalisera ljuden och finner att ljudet kommer från toaletten och att ljudet är ett plaskande.

Jag har gjort misstaget att inte stänga dörren ordentligt, så inne på min toalett finner jag en Iller som är på väg att drunkna i toalett stolen!

Mili kämpar för livet med att försöka att inte sjunka djupare ner i toa stolen, för upp kommer hon inte!
Snabbt som fan snappar jag upp min blöta iller som dessutom har skunkat av räddsla.

Hon var inte lycklig efter detta och ålade runt i hela lägenheten då jag passade på att klicka en bild på en ålandes iller.

Hälsningar Malin

Faxlin
0

Usch ja det är en hemsk dödsfälla det där med toa stolar. Finns faktiskt illrar som har drunknat i toa stolen så det är helt kalrt allvarligt. Tack och lov att du var hemma och hörde henne.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Vilken jäkla tur att du var hemma!

Hände mig med när jag bara hade Grizzly. Då hade jag ingen aning om att de faktiskt kunde ta sig i och ner…och inte upp igen.

Men jag lärde mig snabbt.

Sara
0

En av mina värsta mardrömmar!

Jag brukar drömma att någon inte stänger dörren och jag hittar en och ibland flera illrar döda där i.

Sara

Aviendha
0

Åhnej! Det är även en av mina värsta drömmar :S Nu får ju mina vara inne på toaletten, men det är för att de är oförmögna att ta sig :P Chade kunde dock, så vi skaffade en träsits, den var för tung att putta upp så det kan vara ett tips.

sandraxea
0

ursakta, jag har problem med tangentbordet, och darfor lite svart att formulera mig!

men, ok om man har tung sits pa toaletten, men hur ar det med badkaret, under och avloppet ochx sadar…

Aviendha
0

Under badkaret ja.. Det optimala där är väl om man har ett inbyggt badkar :P Oftast så finns det ju inget de kan fastna i därunder, däremot så gömde mina massor av saker och hade bajsgömmor därunder då jag hade badkar. Mindre mysigt. Golvbrunnslocket är hysteriskt kul att gräva loss och så kan man dricka av äckelvattnet *urk* Men det finns ju lock som går att sätta fast så de inte får upp dem. Bara det inte är ett hål så de kan fastna med huvudet i det. Min pappa har ett sådant nu, och Avi får ner hela huvudet så nu har alla illrar fått toalettförbud när de är där och hälsar på.

Loveferrets
0

Nej fy fasen, vilken tur att du var hemma ! hur e de med henne nu ? Hoppas det inte inträffar igen, ni måste ha blivit i chockade båda 2 usch.

Jag har alltid haft en lapp på toadörren så står de med stora bokstäver, glöm ej att stänga.

sarae
0

mili mili mili, vad säger man?

Anothername
0

Usch…

Tur att du han snappa tag i henne :)

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

enbartmalin
0

Mili mår bra idag och verkar inte bry sig ett dugg på går dagen. "-En ny dag med nya tag" säger hon.

Mili har aldrig och kommer aldrig få vara på toaletten, detta var ren otur att jag inte stängt dörren ordentligt. Har även hänt att gäster glömt stänga, men det gör dom inte om efter en utskällning.

Hälsningar Malin

JossanH
0

Ja, fy tusan. Konstigt att det inte pratas så mycket om det nu för tiden.. Tycker man blev matad med information om toaletten när man själv skulle skaffa första illern.

När mina har haft tillgång till badrummet så har jag alltid ställt sophinken på toastolen och de har aldrig visat minsta intresse för en stängd toastol.

Jag är lite manisk över att be alla gäster om att stänga dörren ordentligt till badrummet och även fälla ner toalocket.

Sajtvärd på Iller.ifokus

sandraxea
0

ok ok . tack =D

[Pernilla09]
0

Baltazar får var inne i badrummet jämt då han älskar att dricka vattnet från duschgolvet. Vi har alltid toalettlocket nerfällt men hade ingen tanke på att han kan putta upp den och komma ner.

Shit, nu blev jag rätt!

enbartmalin
0

#13 som tidigare skrivit, ett tungt dass lock eller lås. Förr eller senare är han där och testar. Typiskt illrar. Jag slår vad om att Mili kommer dyka i igen om hon får chansen, så har det varit med skur vattnet. Hon har dykt i skurhinken, insett shitt vad äckligt och sen varit där 10 minuter senare igen.

Hälsningar Malin

poppopan
0

Stackars liten, hade jag haft iller så hade alltid dörren och toalocket varit stängt. Har förvisso ingen iller, men väl katter, varav den ena är en vankat och dom bara älskar vatten. Han har inget emot att hoppa i badet eller duschen med mig, men då han är en stor kise (väger ca 6 kg) så finns inte längre risken att han ska fastna i toastolen.

Ingegärd//

enbartmalin
0

#15 Jag tror dom flesta iller människor precis som jag alltid har toalett dörren stängd. Dock kan det hända misstag ändå. Uppenbarligen.

Hälsningar Malin

sandraxea
0

förlåt men hahah vad roligt att hitta sin 6 kgs kisse halvfast i toaletten (förutsatt att h*n är välbehållen)

poppopan
0

Han (Lucas) skulle kissa (vilket han ibland kör på toan) och satte sig på kanten. Men av någon anledning så drattade ända ner i vattnet, så han satt fast med baken och kunde inte få baktassarna rätt så han själv kunde hoppa ur toastolen. Fick bada honom efteråt då han ju hade kissat, och då Vankatter är lite långhåriga så såg han ut som jag vet inte vad i pälsen. Lucas är så förtjust i vatten att han tom sitter på vasken när jag diskar och doppar tassarna i vatten strålen hela tiden, sen skakar han den så att halva köket och jag är dyngsura innan jag har diskat klart.

Ingegärd//

Bogey
0

Toalock av ek funkar bra här + en skylt på undersidan som säger att locket skall hållas stängt när toan inte används. :-)

Det ska finnas en variant som säger "Stäng toalocket" också, vilket f.ö. är den variant som vi tejpat på undersidan av locket, men jag hittade inte på den.

Loveferrets
0

#19, hahaha den var klockren, sån vill jag ha.

Bogey
0

#20 Bara att skriva ut på färgskrivare och laminera :-)

Loveferrets
0

#21, Tack men jag har ingen färgskrivare

[Pernilla09]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Redigerade orginalet lite så att det passar oss bättre :)

Kommer att få gästerna att skratta :)

sandraxea
0

ahaha stackars katt, men tur att det gick bra

Loveferrets
0

#23, hahahaha