utställningsbur
Är det någon som känner till denna bur? Är den ihopfällbar? Känner ni till affären?
Eller vet ni någon annanstans man kan få tag på en stor ihopfällbar utställningsbur till rimligt pris?
http://www.burexperten.no/contents/no/d18.html

OBS: jag tänker bara ha den till utställningar och dylikt. Mina illrar springer lösa i hela lägneheten. Så den diskussionen behöver vi inte gå in på.

Jag känner inte till den tyvärr.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
inga andra förslag på utställnings burar som går att fälla ihop?
Den påminner ju om våran fast våran är uppdelad i 2 delar, det är samma med våran att den används till utställningar bara.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Den som Madde har, eller kanske någon liknande ;-)
Audiatur et altera pars
mmm men singel somman är klarar jag inte av en sån stor bu som ferret nation..hur faen ska jag klara av att transportera den? hahaha eller får man en villigt pojkvän på köpet när man köper ferret nation? ;)
Du får väl slå dig ihop med Mr_Twisted.. han e ju oxå singel.. 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

haha, japp och illertokiga är ni båda två :-)
hehe, jaja . Men det ingår nog ingen karl. Men den är ju ihopfällbar så mindre än så blir nog ingen bur när du väl fällt ihop den. Och inte lättare heller.
Jo kanske den modell jag har. Där blir det kanske lättare då det är mer plats.
Så jag ändrar till att svara en sådan som jag har ;-)
Audiatur et altera pars
hihi vad e det för bur du har Åsa?
mm…ferret nation kan man montera ner…men den e ändå rätt stor då..

hmm, kommer inte ihåg namnet. Men den svarta galler buren med två små våningar och plastbotten med hjul på :-)
Där fällerman ihop gallret liksom. Och våningsplanen och stegarna lägger man i själva botten delen. På med det ihopvikta gallret (viss klämvarning för fingrar finns om man är klantig som mig). Avsluta med ett spännband så kan man dra skiten efter sig ,-)
Audiatur et altera pars
aha en midwest home eller? ja det e en sån jag är ute efter men den finns inte i sverige…

haha, jag har en ;-)
Audiatur et altera pars
blä på dig Åsa…kan du inte istället tala om att den säljs billigt i tex göteborg just nu?

blä på dig själv. Mitt tips blir nog: Håll utkik på blocket och på iller.ifokus ;-)
Audiatur et altera pars
mmm men det e ju det jag gör! annars får illrarna bo i varsinn sko kartong på yran…
Inegn som har några fler vettiga tips? ;)

haha de kan få låna min bur om du är jättesnäll. Men det är bara för att Stitch är min bebis.
Audiatur et altera pars
ooohhh så kan du låna skokartongen till dina då eller? ;)

haha, mmm, självklart. Eller använda någon av mina andra burar kanske :-)
Audiatur et altera pars
Åsa visst är det en sån bur som Stif skåne säljer? *morr* eftersom våra flickor är för små och kommer igenom gallret på våran bur så letar vi också efter en sån där. Jag vet att JossanH och trollet har såna också.
åååh sofie där sa du något!

#18: Japp det är det. ;-)
Audiatur et altera pars
Vi har satt upp oss på en lista för sån bur för länge sen, man kanske ska se om dom fortfarande tar hem såna.

mm men det är nog lång vänte tid jag rinde henne för 2årsedan o har fortfarnade inte fått någon måste tydligen minst 5 eller mer som beställer eller så har hon glömt bort mig hihi
Men man kanske ska ta och ringa henne, för vi borde ju kunna få fram fem som vill ha en sån bur eller vad tror ni?

Men det kanske äntligen kan bli av att få hem dem om ni är flera som ska ha.
Audiatur et altera pars
jag vill ha!

#23 Vad fick du ge för den buren?
tror det var strax under 2500.- med frakt och allt.. (kan ha varit typ 2300:-) Nöjd är jag iaf med den!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Japp den är billigare nu än när jag köpte min för 6 år sedan. ;-)
Jag fick betala 2800 för min genom zoo affären.
Audiatur et altera pars

#23 en sådan bur är jag oxå jätteintresserad av!! om det är den ni funderar på att gå ihop och beställa flera st av..?
2500 var ju inte så farligt….någon som vet om det fortfarande går att beställa?

#31: ett förslag, du kan ju ringa till LG Skåne och höra. ;-)
Audiatur et altera pars
jo jag får nog ta och göra detta på måndag eller så…är det camilla man ringer då?
Så hur många är seriöst intresserade?
Starta en ny tråd sara och så gör du en undersökning. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

jag är seriöst intresserad!