Egenheter....?
Vad har era illrar för samlaregenheter och favoriter?
Bubbisen gillar strumpor och vantar. Biter inte sönder dem längre som tur är.
Tjejen snor Stay-ups om hon får chansen… tuggar på silikonbandet. Tar bestick. Hoppar upp på bordet då man äter och försöker sno gaffln ur handen på en.
Skitosen gillar trosor. Biter sönder dem, den lilla snuskhummern.
Pyret har en förkärlek för mjukplast. Alla påsar med skruvar som kommer med när man handlar på Ikea är en kamp med henne om att få behålla.
Cliffen tuggar gärna på dyra kläder. Mattens favvotröja för hur mycket pengar som helst är nu inte längre brukbar.
Cathy gillar röda fleecefiltar och veganmat. Gärna bra kryddat. Favoriten verkar vara en libanesisk bönrätt.

haha, vilka häftiga egenslaper dina har.
Mina som har haft sådana där extra egenskaper lite utöver de vanliga illerfenomenen måste vara Kiara.
Japp Kiara sticker ut mest.
Hon hade pippi på att samla 10:- och dessa dök sedan upp inne i hennes bur. På översta avsattsen läg där varje dag ett mynt. Men det konstiga är att vi aldrig saknade några pengar. Så det får förbli en hemlighet vart pengarna kom ifrån. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Zahara älskar paprika och pussar, Suzuki vill ha strumpor (ju skitigare desto bättre) och gummisulor. Crystal äter ALLT, och då menar jag ALLT… skosnören, nallar, papper, halsdukar, ljus, ja allt som överhuvudtaget går att tugga… Monster..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Laban har en liten kalv (tror jag det är iallafall) en sådan med ris i magen. Den är köpt på McDonald för ett antal år sedan med ett happymeal. Denna älskar han över alla andra leksaker han har, nja förresten, han har en gammal strumpa med en knut på mitten som kan konkurera med den. Men det är bara så att denna kalv eller strumpa alltid ska vara där Laban är, men nu är det så att Labans systerson Sheere Kahn också gillar både strumpan och kalven. Så går Laban ifrån sitt sovställe, så går Kahn dit och försöker bära iväg med båda grejerna på en gång. Detta lyckas han sällan med, utan i 9 fall av 10 så får han springa 2 gånger, och ibland så händer det att Laban kommer tillbaka innan Kahn är klar med att gömma favoriterna på sitt ställe. Så ibland på kvällarna så kan man se dom 2 springa fram och tillbaka med antingen kalven eller strumpan i munnen och ska gömma på sitt ställe. Ibland är det så att man kan kissa på sig bara som jag skrattar, jönsar är vad dom är.
Pegasus älskar skor. Gärna gympaskor som är härligt nyanvända.. Och så älskar han rökt skinka som han kan få smaka en liiiten bit av om david har det på mackan, men han gör ALLT för att sno den.. senast i morse lyckades han sno 2 skinkskivor, lägga mackan på golvet och hälla ut en kopp med kaffe o mjölk… Jag lyckades efter mycket om och men få tillbaka en och en halv skinkskiva och en sur pegasus..
Dexter gillar bara att ha det städat runt sig så han brukar samla på saker i sitt hus. Allra helst foder!
triton har mjuka plingbollar som ska samlas på.. dom kan man hitta i rör och i påslakan.. inga såna bollar får ligga framme för honom!
Sajtvärd på Iller.ifokus

tyra biter ta i mitten på en penna och springer för att gömma den i gömman hon har under en hylla. ser rätt kul ut. :P

haha! vad speciella våra illrar är
Stacy gillar sin pipleksak, post, pennor & mina svettiga gympakläder
Bumbi älskar nästan allt som går att äta som frukt & mat. En pipråtta & husses skor & sulor
Casper gillar strumpor, gossedjur, leksaker & grädde & frukt
Milly gillar bestick, andra människors skor, glass, ost & spaghetti
hittade en bild från den dagen då jag förstod att Milly älskar både ost & pasta

Aiia älskar använda smutsiga sockar, och äter gärna på dem, faarligt! bh:ar är också en favorit, där åker bh-banden av snabbt! när hon får tag i bh:ar och sockar springer hon allt vad hon kan under soffan och gömmer dem uppe på listen som går runt underkanten på soffan (där vi inte kommer åt).. välplanerade stölder :P
och handdukar tycker hon också om, prova komma ur duschen när aiia är vaken, då har man en iller hängandes längst ner i handdukskanten :D

hmm då ska vi se:
Gusgus är heltkåt på tändare, får han tag i en vägrar han släppa den och vakar tändaren med allt han har, sen bankar han skiten ur allt som angel verkar gilla bara för att han blir svartsjuk.
Angel älskar att flytta runt på saker, stolar, pallar stora och tunga saker ska det vara. Sen har han pipi på tv:n, så där kan vi inte ha honom för får han tag i tv kontrollen vägrar han släppa den och man får inte byta kanal heller..
Drucilla gör ingen fluga förnär, flyttar bara lite på grejjor men tar det mest lungt och pysslar om alla.
Inka är alltid leksugen och har en fettish för tofflor och diskhandukar. Får hon tar i en toffla släpper hon inte i första taget.
Roxxy håller sig lungt, sålänge hon inte är i mitt rum, då snor hon alla mina underkläder, lägger de i en snygg hög under min säng där jag inte kan komma åt dem och somnar i dem. Vilket resulterar i att alla mina underkläder är långhåriga. Sen har hon en liten grön nalle och två små hundar som hon brukar gå runt med.
det var nog allt =)
putt
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.