Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 559 ggr
JossanH
0

Nu blir det flytt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så ska mina stackars pälsar få flytta igen.. Blir 7e lägenheten Pegasus bor i! Shit vad mycket det lät ;) 2 ställen har jag inte bott mer än 5 månader i då det var i Norge när jag var där och jobbade- jag är ingen flyttgalning även om det kan låta som det hehe!
I vilket fall- vi ska nu flytta från landet och in till Norrköpings centrum. Jag behöver ett jobb och vill inte sitta ensam hemma varannan vecka då min sambo veckopendlar.
Hittade en fantastisk lägenhet som vi föll pladask för. Den ville vi absolut ha. Fick fylla i ett formulär på internet och där kryssade vi i JA på frågan om husdjur. Hyresvärden frågade sedan vad vi hade för djur men visste ju absolut inget om iller så ville höra sig för. I 3 veckors tid ringde vi för att få ett svar om vi kunde flytta in och varje gång hade hyresvärden haft så mycket att göra att han inte hunnit kolla upp vad iller var för husdjur… och det trots att jag skickat ett långt mail med bilder och förklaring om hur mina illrar är och att vi förklarat för honom i telefon…
Kollade på fler lägenheter och till sist kom där upp en som nästan var ännu bättre! när vi ringde om denna lägenhet så fick vi ett JA på kanske 15-20 min efter att dom kollat upp våran inkomst och så att vi inte hade några betalningsanmärkningar. Kalle nämnde tom illrarna men det var "absoluuut inga problem".
Så nu ska killarna få bo i riktig lägenhet igen.. Men de kommer ha 99kvm att röra sig på och jag är överlycklig då det är fina trägolv i hela lägenheten (tack för rumsrena illrar!!*peppar peppar*), gamla dörrar och enorma fönster och högt till tak!

Jag kommer även älska att äntligen få lite värme.. Denna vinter har inte illrarna kunnat klaga på för varma innetemperaturer iaf!! Under hela vintern har vi väl haft ca 15grader i snitt inomhus. Värmen har långt ifrån funkat som den ska!
Jag håller på att frysa ihjäl och golvtemperaturen ligger väl på runt 10-11 grader skulle jag tro. Inte nog med det- utan illrarna ska helst av allt ligga i en filt i garderoben där det är ännu kallare.

Men men, i mars-april nångång blir det flytt!!! :D

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

Grattis till nya boendet =) Hoppas att flytten går bra =)

Loveferrets
0

Hoppas ni ska trivas allihopa

Aviendha
0

Grattis!! :) Det fina med illrar är att de (iaf jämfört med hund och katt) tar flyttar rätt bra :) Iaf vad jag märkt efter mina 6 flyttar :P

sturee
0

lägenheten låter ju heeelt underbar!! :P (hehe de första jag tänkte på då jag är suuupersugen på att flytta, och framför allt till en sådan typ av lägenhet!) Men grattis till dig och dina sötnosar :) Hoppas ni trivs :)

Sara
0

Grattis!

Sara

sarae
0

Stort grattis!!! men  vaddå? 15 grader är ju rena lyxen… här är det 12…. och kallar i sovrummet ;) jag kanske ska flytta in i eran gamla lägenhet ;)

emoflickan
0

äntligen norrköping!!! vi kommer göra stan osäker..:)

elinn
0

Vad roligt Jossan =) Och lägenheten verkar ju vara toppenbra. Hoppas ni kommer att trivas allihopa =)

Madde
0

Vad kul att du/ni har hittat en lägenhet i stan. Lät som en toppenlägenhet.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

JossanH
0

Tack alla! :)

Jag är superglad för det här och som du säger aviendha så är illrar sjukt anpassningsbara. Mina har haft ytor på allt från en hel lägenhet (1, 2 och 3 rummare) till mitt rum när jag var inneboende. Det enda dom har krävt på varje ställe är promenader :) Annars har dom haft med sina bästa saker så det har funkat jättebra! tror dock dom kommer sakna trappan vi har hemma nu….

men jag kommer älska nya stället!!! Stora fönster som är rundade upptill så man bara kan öppna den rundade delen- som gjort för att man ska ha iller som inte ska kunna smita ;)
Får se om kissen flyttar med bara.. Funkar han hos svärmor med familj får han stanna hos dom där han kan fortsätta gå ut om han vill och får kattkompisar. Men annars är det en väldigt bra och anpassningsbar katt. Tar med honom till nya ställen och han är världens coolaste- sålänge där bor en annan kisse vill säga :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Satmaran
0

Lycka till med flytten!

Faxlin
0

Lycka till och grattis till nya lägenheten. Självklart vill vi se foton sedan när ni flyttat in :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars