Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 576 ggr
[MissCaandy]
0

Kokta kycklingvingar

Jag råkade köpa fel när ja skulle köpa kycklingvingar.

Dom är milt marinerade och förkokta. Går det att ge illrarna dom om man sköljer bort marinaden? Eller räknas dom som tillagade om dom är förkokta?

Sara
0

Skulle inte ge dem, benen blir skörare och flisar sig gärna när de är kokta så jag skulle inte våga ge om de är förkokta.

Sara

[MissCaandy]
0

Vart hittar man sådana som är rå?

Saga85
0

De brukar finnas frysta i vanliga mataffärer.

Sniffit
0

Kolla även i köttdisken i vanliga matvarubutiker, där brukar det alltid finnas färska kycklingvingar, lever, hjärtan, m.m. från t.ex. kronfågel.

Bogey
0

#4 Ibland även kycklingmage om man har tur, fast nu var det länge sen jag hittade det.

Anothername
0

Ja i dom lite större mat affärerna finns ju det mesta i köttväg

Ska själv åka och kolla på coop efter lite gott till våran skutt. Har inte gett honom så mycket innan då jag vart osäker på hur mycket dom kan äta och vad men nu när jag kollat runt lite va ni skrivit så blir d ändring :D

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Bogey
0

#6 Det är bara att lägga fram för normalt äter de bara så mycket de behöver.

Bogey får både foder och kött (½ kycklingving kompletterad vissa dar med en bit lever, hjärta eller mage) och ibland går allt köttet åt och ibland blir det över beroende på hur mycket torrfoder han äter den dan.

Anothername
0

Okej ja som sagt ska köpa lite åt han imorgon.

Är ju väldigt ny på det här med iller. Bara haft honom i ca 2 månader så man lär sig nytt varje dag :)

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

UlrikaD
0

#5 Har du provat Willys? De har alltid kycklingmage i Göteborg där iallafall.

Aviendha
0

Här uppe kan jag lova att det är svårt! Har letat lite varstans, men det är knappt man fått tag på vanliga vingar, men en kalvnjure fann jag :P

Sara
0

I Alingsås har jag inte hittat några inälvor heller. Har besökt Ica Maxi, Ica Supermarket, Lidl, Willys och Bohlins livs. Men nada!

Sara

Bogey
0

#9 Kollade i Borlänge när jag var där men de hade inte. I.a.f inte den dan jag var där. Ska även kolla här i Falun vid tillfälle, dock ligger Willy's i fel ände av stan för mig.

Brukar i.a.f. hitta färsk hjärta och lever lite då och på Hemköp och CityGross.

JossanH
0

I krokarna runt Linköping finns kycklingmage, hjärta, lever och vanliga frysta kycklingvingar på Willys.

Sajtvärd på Iller.ifokus