det här med kött
ger ju holly bara torrfoder men funderar ge henne nåt kött
kan ja ge nåt litet bara fast hon äter torrisar ? vad gillar dom bäst för nåt?

barf.ifokus.se
annars finsn det massor med trådar om detta redan här inne.
du kan testa det mesta bara det är rått. En klar favorit brukar vara kyckling hjärta, kycklinglever och även kycklingvingar. Tänk dock på att inälvsmat (hjärta lever etc) inte ska ges för ofta, och bara i små mängder pga de innahåller fettlösliga vitaminer som går att överdosera

ska kolla ica om det finns
#3 Frysta kycklingvingar brukar de ha på willys och hemköp. (samma kedja) Jag har bara hittat kycklingvingar på en ica-affär av väldigt många undersökta…
Kycklingvingar är bra att ge för att hålla tandsten borta om man ger torrfoder.

ok åka på willys i morgon
Kycklingvingar är det enda jag kör på här hemma utöver torrfodret. Bra mot tandsten som sagt. Jag brukar dela vingarna på mitten och frysa in. Maja är sådär förtjust i dem, så det är onödigt att ge hela. Hon gnager lite, gömmer någonstans i rummet, och gnager då och då fast äter aldrig upp hela.
Om du inte har svårt för hela foderdjur kan du testa att köpa en pinkie/popcorn/fuzzie (musbebisar) eller kyckling. Finns att köpa fryst i välsorterade djuraffärer.
_No way! Yes way!
Har din iller ätit kött tidigare? Illrar, liksom många andra djur, utvecklar smakpreferenser rätt tidigt för att de ska veta vad som är mat och inte, därför är det inte alla vuxna illrar som vill äta kött första gången det serveras. En kycklingvinge kan du dela i 4 delar, mindre än så är dumt eftersom de då kan råka fastna om det vill sig illa, men med större bitar måste de ju tugga och då anpassar de ju själva storleken på bitarna. Servera och muta med något gott om hon inte vill äta. Jag har testat flera gånger, men en dag så stod en av dem och gnagde på en bit, fast hon tidigare hulkat vid åsynen ;) Bara så du inte blir jätteförvånad utifal hon inte kastar sig över det.
Paulina
#7 Jag trodde att fyra delar blev för litet. Men vad bra, då kan jag göra det till nästa gång.
En av mina katter fick tag i Majas kycklingvinge en gång och åt upp allt kött på den. Kanske ska man göra så - först ge till katten för att få bort en del av köttet, sen ge ben med köttrester till illern. Ger det ju i första hand för att hon ska få tandmotion.
_No way! Yes way!
Jag ger Lilly en kycklingvinge ungefär varannan dag. Hon älskar det =) Jag hittade kycklingvingar på Willys för typ 25 kronor. Inte dyrt alls.
#8 Jag har klippt mina i 4 delar iaf, men det beror kanske på storlek på dem med. De ska inte gå in hela i munnen i vart fall, för lilla Av skulle jag därför kunna göra mindre bitar, men då är det ju dumt för Phoenix som är dubbelt så stor :P Men å andra sidan skadar det ju inte med en större bit heller, mer gnag och slit, mindre att leta efter ;)
Paulina

köpte kycklinglever i dag
hur mycket ungefär kan jag ge ?
köttfärs funkar det?
#11 skulle inte ge mer än en lever, 2-3 ggr i veckan.

detta va små bitar i en påse ligger på upptining nu
#13 hur små? kycklinglever är rätt små (alltså inte att jämföra med nötlever)… och har aldrig hört att de säljs styckade i små bitar innan (iaf inte i mataffär). Lagom ranson om du ska ge varje dag är en bit på ca 1-1-5 cm. Vil ldu ge mer, så ger du det mer sällan istället.

okej
testar nån bit då

Gav mina kyckling lever för första gånge igår och dom blev så galen i det att dom sloggs om en av bitarna. ingen av dom reagerade att det låg en till fin smaskig bit i skålen =P