Behöver förslag!
Fick hem en symaskin idag som jag får låna av Per´s kusin.
Nu är det så här att fantasin står still, så klart! Jag behöver tips på vad jag kan sy till lilla Nicko.
Har ni några förslag, visa bilder! =) Så fantasin kanske kommer igång!
oj oj oj…hmm tja du hänmattor mysrör är alltid populärt…annars har nog thessan87 en massa bra tips hon har sytt kanon fina grejer till melwin

Håller på och kikar runt för fullt, men som vanligt: när man behöver nåt, då hittar man det aldrig! =(
Då när jag inte haft nå planer på att sy nåt, då har jag sett massvis me fina saker som folk har gjort..
Då ska jag genast kika på saker som thessan87 har gjort! Tackar sarae!

jag har funderat på att göra en labyrint i fleecetyg. det är ett tips 

Då tycker jag att Du gör den där labyrinten fortare än kvickt så Du kan visa mig den sen skrellet!!! 

Jag har ingen symaskin ju
Måste hem till föräldrarna och låna deras isf.

Vi har ett problem, ett STORT problem… Var ju inte igår man använde en symaskin direkt
Fattar NADA av den här maskinen!!!!!!!! Tror nästan jag lär låna mormors symaskin istället, den är sprojlans ny så den borde det finnas en beskrivning till, och nya saker brukar ju vara lättare att förstå sig på. (Tycker jag)
Men den här… Det ser hopplöst ut… 

#6 haha. ja dte är verkligen inte lätt med symaskiner. Jag fick nyligen ärva en sumaskin av min gammelmormor. Som tur är så är tråden redan fäst i den, så jag slipper de problemet ialf!! Men annars hade de varit hopplöst. Fast jag kan ju inte påstå att jag har kommit igång med den ännu…hmm den har bara varit här i över 1 månad.-haha=)

Nä verkligen inte! Å när jag väl fick igång den så fick jag sällskap av en väldigt nyfiken kille som heter Nicko…!
Men jag lyckades sy en liten, liten snutt på ett testingtyg! Alltid nåt! =) Nu ska jag försöka sy en reflexväst till lillgrabben som första projekt har jag tänkt! För en sån skulle han behöva!! =)

PSSSST! Behöver förslag!!!!! 

Smart reflexväst. Inte dumt alls. det skulle mina också behöva då man är ute mycket.
Ja vad kan jag annars komma med för förslag. Hängmattor och sovpåsar, men sådan har du ju sett förrut :-)
Sedan en kub, ett tält, ett rör. Ja fantasin är inte stor nu. en snuttenalle kanske. En dyna att sova på med inbygd sovsäck.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Gör en rörmatta eller aktivitetsmatta eller vad det nu heter.
Ser ut som en tjock filt med gångar och hus påsydda.
Sara

Åsa: Kunde Du inte ha kommit me lite svårare förslag, lär ju tänka på att man är nybörjare så det heter duga! hihi
Men jag är bra sugen på att försöka, det kan jag lova Dig! Så nån gång lär det bli såna där mer avancerade saker jag gör =)

#12: haha, men hängmattan som dottern har i knät och sovpåsen på huvudet är i alla fall lätta nybörjar saker. Jag kan berätta att dottern har gjort egna sådana faktiskt. Okej med det där långa luddet är lite överkurs kanske men använder du fleecefilt så går det som en dans. ;-)
Jag vet att Nettan här inne har sovpåse och hängmatta som dottern gjort. Med hälge på :-)
Audiatur et altera pars

Ja ja ja Åsa… DET ska jag nog klara ialla fall, tror jag! hihi Jäkla söt Din dotter såg ut på den bilden, som ett sött litet troll! Å färgerna på grejerna hon hade va grymt läckra!! Jag hör av mig om det kör ihop sig, då vet Du, då är det bara att masa Dig hit och hjälpa mig!! hihi Nä nu ska jag ner och äta lite kasslergratäng och tänka ut vad jag ska göra… =)
Tack för era förslag, de är super!!!

Du sara… Du råkar inte ha nån bild på det där Du försökte förklara!!????
Det lät himla spännande!!

#17: Otacksamma små korvar ;-)
Audiatur et altera pars
Tänkte knåpa ihop nått jag med. Dock är jag urusel på att sy men det jag har tänkt göra är att sy fast ett par gula hårda ledningsrör under en trasmatta och sy fast nån form av gångar på ovansidan av mattan.
Varför? Mina illrar älskar att springa i de där gula rören men jag tycker att de är så fula att jag vägrar ha dem framme så nu ligger den ena under soffan. Iof så springer Funny i den ändå men inte grabbarna.
Sara