Veterinär imorgon:(
Imorgon bitti kl.10 bär det av till veterinären igen.
Grizzly med sin knuta på halsen som bara växer. Antibiotikan som förra veterinären skrev ut hjälpte ju ingenting.
Lurvas som har förstorad mjälte, är allmänt bukig och de senaste dagarna även fått förstorade lymfor vid halsen. Vet inte ens om jag vill veta vad som mer döljer sig i buken på honom.
Hoppas bara få lite svar imorgon och en handlingsplan om hur vi ska gå vidare.
Det blir en fattig jul i år. Men det är ju stearinljusens högtid så vem behöver betala elräkningen liksom….
Uscha :( jag vet hur det känns. Beklagar er situation och håller tummarna för er.
Lycka till med dina små!
Hoppas du får en bra förklaring på Grizzlys knuta denna gång, för den var inte liten den.. Och Lurvas mage var inte så liten den heller :(
Håller tummarna för att du kommer få något bra besked i morgon!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Fy vad jobbigt.
*kram*
Usch vad jobbigt!! Håller alla tassarna hårt för er imorrn!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Håller alla tassar och tummar vi har här hemma att veterinärbesöket gått bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
håller tassat och tår för att det ska gå bra!
God jul och gott nytt år!
Kram
Håller tummarna för både Grizzly och Lurvas.
Hoppas verkligen inte Lurvs har det Benjamin hade (Lymfom). =(
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Håller tassar och tummar här hemma för er!
Paulina
vi håller några hundra tassar här hemma!
Tänker på er!
Sara
lycka till !!
Hur gick det?
Sara

Har inte kunnat skriva innan har sån otrolig migrän idag, och den visar inga tecken på att backa tillbaka heller.
Grizzly: Veterinären kände förstorade saker även i buken, som jag själv känt också men förra veterinären i Skara ansåg att jag inbillade mig.
Han klassade det på halsen direkt som tumör och i och med att svullnaden var så stor och på halsen så var den omöjlig att operera bort. Chansen att Grizzly inte skulle överleva en sån operation var större än att han skulle klara sig.
Grizzly fick Prednisolon och hoppas att det kan stoppa framfarten litegrann. Fortsätter dock det hela på halsen att växa i den här takten så kommer han att dö, den ligger tvärs över luftstrupen. Den har växt hela tiden sedan vi var i Skara och fick antibiotikan förra gången.
Inga goda nyheter där direkt.
Lurvas: Han höll bara med mig rakt av. Mjälten var stor som en fotboll, han kände massor med förstoringar och konstigheter i hela buken, lymforna vid halsen var som på en människa med påssjuka. Han ansåg det inte som någon idé att operera för han trodde inte att det fanns någon som helst chans att få bort alltihopa. Och med tanke på hans ålder med, 5 år så skulle det vara en onödigt jobbig operation. Den tiden det skulle ta Lurvas att må bättre igen så skulle antagligen knutorna ha kommit tillbaka igen.
Även Lurvas blev satt på Prednisolon och det var upp till mig och hålla koll på hans livskvalitét helt enkelt. Han är ju såpass bukfet nu att han har svårt att gå över trösklar.
Men både han och Grizzly busar runt, äter och dricker som vanligt och på iller-träffen var de inte mindre aktiva än några av de andra så än så länge mår de trots allt bra.
Det är ju bara att hoppas att Prednisolonet gör någonting åt hela förloppet men prognosen var väl inte bra direkt.
Känns som om man bara väntar på slutet nu och får försöka göra det allra bästa av tiden som finns kvar helt enkelt.
Men God Jul…..mycket tveksamt.
Fast jag är glad att de fått medicin nu iallafall så det känns som om att jag är med och försöker påverka iallafall. Så gott det nu går.
Beklagar Ulrika. 
Sara

Tack Sara! Jag vet att du vet exakt hur jag mår.
Men jag hänger mig fast vid att de är lika pigga och glada fortfarande som resten av gänget här hemma.
Och när det ändrar sig så kommer jag att göra vad som är rätt för dem hur ont i hjärtat det än kommer att göra.
Djuren går alltid i första hand för mig, och kommer alltid att göra.
Och just nu ligger Grizzly nedbäddad här i soffan med mig och är helt slut efter att ha lekt med veterinärsassistenten som var helt kär i illrar och inte drog sig för att sätta sig på golvet med dem. Lurvas har däckat i en garderob, han blev också väldigt förtjust i assistenten och tyckte vi skulle ta med honom hem som lekfarbror.
Så än finns det iller-bus kvar i dem iallafall!
Skönt att dom mår bra trots dessa hemska nyheter. Beklagar :( Det är det här som är baksidan med att ha djur..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Usch beklagar verkligen men det är skönt att dom verkar må bra o orkar med bus trots omständigheterna.
Beklagar verkligen! :(
Skönt att ha fått ett utlåtande om dem, även om det är trist. Men ja.. inget du inte anade redan. Och du har rätt, än är det illerbus i dem! :)
Ge dem en puss på nosen från oss här i Sveg. Och en varm kram till dig med såklart!
Paulina
Beklagar
Skönt att höra att de är pigga och goa iaf, och hoppas du får ha kvar dem så så länge som möjligt.
_No way! Yes way!
Jag beklagar verkligen.. Hoppas du lyckas få en god jul med dom även fast du fick tråkiga nyheter! Många kramar

jag beklagar verkligen Ulrika:( hoppas dom får vara pigga ett långt tag framöver *styrkekramar*