Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 682 ggr
TessanK
0

Valpar till sommaren??

Hej.

är det någon här inne som har tänkt att skaffa valpar till sommaren? skulle gärna vilja titta på en. jag har vana av iller. jag har redan en liten iller kille. en albino på ca 3-4 månader. och tänkte att kanske till sommaren skulle kunna få en tjej kompis.

Är det någon som redan nu planerar på att ta valpar på era illrar? Jag är mkt intreserad! Och eftersom pucco är albino så skulle jag gärna vilja ha en pastell eller viltfärgad iller. Sen så skulle det vara bra om jag kunde få titta/träffa valparna en gång innan jag hämtar den i så fall. Hoppas ni ta detta seriöst, för detta är ett varaktigt hem.Alla våra djur vi har haft har alltid fått stanna, även dom som själva har flyttat in.. hehe

(sen så behöver ni inte vara orolig att jag ska avla på dom, för att den kunskapen har jag inte. men om någon skulle va intreserad av att ha pucco som pappa, så skulle det vara kul, den dagen han är byxmyndig haha.)

Tacksam för svar: //Tessan

[Luna]
0

Jag har funderingar men vet ej säkert. Du kan juh messa mig så kan vi prata mer :)

domiino
0

klarsferrets (jag o mamma) har planerat kullar tills nästa år, så vi får se om våra illrar vill det med =P men om du har några frågor så kan du alltid maila klarsferrets@telia.com eller pma min mamma eller mig här på forumet =) mamma heter, klarsferrets =P

Faxlin
0

Jag har funderingar på kullar. Så om du vill prata är det bara att hojta till :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

cannaydia
0

Jag planerar en kull nästa år med en brun hona.

För mer info kontakta mej på murgronansilleruppfodning@hotmail.com

Guteillern
0

Jag planerar en kull på Pyret, en brun hona som ska paras med en brun hane till våren. Bor på Gotland, levererar e.ök. på fastlandet.

/Ammi
http://home.gotland.com/iller 
iller@gotland.com

klarsferrets
0

planering är 2 kullar om vi får för våra små men det beror ju på om dom vill

JerryLee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det låter som det finns några som planerar i alla fall. Kul och spännande. Går det bra att redan nu ställa sig på kö eller hur är vanligast att man går till väga? Vill ju inte boka valp hos alla… Det blir kanske inte så bra.

klarsferrets
0

jag tycker att du ska ta kontakt med så många du kan o hälsa på dom uppfödarna reda nu .

Så har du möjligheter att få en bra kopntakt med uppfödaren

Faxlin
0

Håller med klarsferrets, dessto bättre kontakt du får med en uppfödare du känner att du trivs med, dessto större är chansen att du får en av valparna som föds. ;-)

Audiatur et altera pars

[HannahoHenrik]
0

Är också intresserad av valp nästa år, har 2 omplaceringar sen innan så har ingen erfarenhet av valp. Vad ska man som ha för "krav" o liknande på sin uppfödare. Hur vet man att man hittat den "rätta"?

klarsferrets
0

#10 det känner du om du åker o hälsar på å startar en kontakter med dom uppfödarena .

så känner du efter ett tag vilka du känner mest för sedan kan man alltid fårga var dom andra som har köpt fårn dom o på så vis få en liten kännedom om dom uppfödarna som finns . vilka som är bra eller inte det kan endast du känna skälv det som känns bäst för dig är inte säkert att det känns bäst för en annan.

om du går in under fliken uppfödare  så hitar du en heöl del där , sedan är det bara att börja att ta kontakt med dom för att sen se vilken just du känner för eller fastnar för

Faxlin
0

Tänk lite på vad du skulle kräva av en hunduppfödare. Så har du ett gäng krav klarar för dig. Eller sådant som är av vikt för dig. Vill du ha fortsatt kontakt med uppfödaren? Ja då ska du ställa det som krav. Vill du ha möjlighet att träffa föräldrarna till valpen? Ja då ställer du det som krav. Ja och så vidare. Tills du hittar den uppfödare som du känner har den möjlighet att uppfylla dina krav  fullt ut.

Audiatur et altera pars

Robinsnel
0

Viktigt när det gäller valpköp är att försäkra sig om att uppfödaren släktforskat ordentligt efter sjukdomar som: cancer, insulinom och binjuresjukdomar.

[HannahoHenrik]
0

Okej ska titta under fliken uppfödare o se om jag kan ´kontakta några

Troxi
0

hej hej . Jag är också väldigt sugen på att köpa en illervalp :)

Finns det inge n Runt om eller strax utanför Göteborg som skall skaffa någon kull??

sarae
0

Det finns än så länge inga uppfödare i Göteborg, närmast är nog Klarsferrets i Viskafors utanför Borås…annars frå man tyvärr åka en bit ;)

[jenkass]
0

vad kul med så många illersugna :D