Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 275 ggr
UlrikaG
0

Nytt objektiv!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte nytt idag, eller igår kanske man skall skriva med tanke på vad klockan är :)Tyvärr ville inte pojkarna vara med men tjejerna blev porträtterade :)

UlrikaG
0

Sunniva ställde upp sig så snällt hela tiden, tror hon tycker om kameran den lilla tjejen :)

UlrikaG
0

Slutligen ett på dem tillsammans :)

Sedan lade jag ned hela projektet eftersom de kröp in i garderoben och det är lite svårt att fota där inne ;)

UlrikaG
0

Ville egentligen ha ram runt men det ville inte PS ikväll, det blev en massa rutor istället :)

har väl varit och pillat på någon knapp jag tro :)

UlrikaD
0

Jättefina bilder!! Undrar om din kamera fungerar lika bra på chinchillor tro?Oskyldig

sarae
0

Shit va fina bilder! Är det en fast 50mm du kör med?

ferretgirl
0

Klara fina foton på töserna du har fått, måste vara ett bra objektiv du har fått tag på.

UlrikaG
0

ett  canon 50/1,8 för en tusenlapp, är ganska nöjd faktiskt :)

har lite svårt med AF men det är ju inget man skall använda till sport direkt;)

#4, det skall säkert gå bra, de sitter väl i regel mer still än vad en iller gör :)

skall du ta kort på dem?

sarae
0

hur är ljuskänsligheten på det objektivet? Blev tipsad om det i höstas av någon på expert och nu senast på nyår av en kille som fotar mycket…så jag har gått å funderat på det ett tag..men så var det det där med pengar… ;) Känns mer lämpligt att köpa det billigare 1.8 än 1.4 som ligger betydligt högre i pris..

smurfb
0

Ljuskänsligheten står ju sara, 1.8 i bländarstorlek. Mindre = mer ljuskänsligt.

Största fördelen med 1.4 är att det är mycket mer gediget objektiv. 1.8an kan kännas väldigt plastigt. Men 1.8an är ju mycket mer prisvärt. Jag va sugen på just något av dem. Men på en Eos 400 som har "naturlig" zoom på 1.6x så blir 50mm lite väl inzoomat i alla fall för min smak.  Det blir nästan som ett rent objektiv för riktiga närbilder. Men för att ta närbilder utan blixt är det riktigt bra.

sarae
0

#9 jo det vet jag..men jag undrar hur det är i praktiken ;)

Ja har hört att 1.8 ska vara mer plastig, men samtidigt så använder man ju inte bara det objektivet, och priset tilltalar ju faktikst ;) Sen är jag ute efter ett objektiv för närblider samt porträtt bilder..

smurfb
0

Skillnaden från kitobjektivet lät väl vara enormt. Skillnaden mellan kitobjektivet och Tamron objektivet jag fick var iaf enorm. Och den har ändå fast bländarstorlek på 2.8 vilket inte är sååå mycket mindre än 5.6 på kitobjektivet (i max brännvidd). Från 5.6 -> 1.8 lär ju bli väldigt fint. Bara ta med sig kameran i en fotobutik och testa lite, det gjorde jag iaf.

sarae
0

ja jag får väl göra det….ska bara vinna lite pengar på bingo eller triss lott först hihihi