Snack och bilder
Idag har Indra kastrerats. Vi lämnade henne på Blå Stjärnan i Göteborg vid halv nio tiden i morse. Efter många pussar var jag tvungen att lämna henne och gå därifrån. De sa att de skulle ta henne efter lunch. Så efter lunch satt jag och bara väntade och väntade på att den där jäkla telefonen skulle ringa. Jag gick och höll i den för att jag inte skulle missa något samtal. Ingen ringde. Klockan blev tre, och sen fyra utan att jag hörde något.
Klockan fem visste jag att de stängde så halv fem ringde jag dit och frågade hur det var. Då säger de.."oj, har ingen rint dej? Hon har varit klar ett tag nu. Allt har gått bra"
Hur kan de glömma ringa?! Grr. Nu är hon iaf hemma och sover i sin säng. Trött och så men jag antar att det är som det ska.
Här kommer några bilder på Indra från i helgen. Här är hon jättebusig i sängen.

Sötungen! Va skönt att allt gick bra, men fy va dåligt att de glömde ringa! så har du gått å oroat dig flera timmar i onödan…morr

Vad roligt att dt gick bra med henne. Men måste också få morra lite över att de glömt ringa dig.
Mysiga kort, lite häftigt när hon smakar på dig. ;-) Hon ser så full i bus ut då.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#2, #6 Jo visst var det dåligt. Det hade tydligen blivit något missförstånd mellan vem som skulle ringa. Huvudsaken är att lilltösen mår bra!
Vad skönt att allt gick bra med Indras kastrering.
Tycker det är ganska oansvarligt av de att inte ringa dig när hon är klar för och hämtas. Vad hade hänt om du inte hade ringt???
Hade du då fått vänta till nästa dag, behövt betala för en natt?
Men det viktiga är ju självklart att indra mår bra. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

vad bra att det har gått bra :)
hur är magen på henne nu?
hero vill busa :)

#9 Antagligen hade jag kunnat hämta henne på stora avdelningen som har jour, men det hade ju inte varit kul alls!
#10 Innuti eller utsidan? ;)
Insidan av magen är ganska bra nu faktiskt, men jag vågar mej inte på någon träff än tyvärr. Det är ju för er skull.. Utsidan av magen är ju som man kan tänka sig några timmar efter en operation: ok, men lite känslig.
Du får hälsa Hero att den som väntar på nåt gott… 

haha, skall göra det :)
han har fullt upp med tjejerna här hemma nu. tengel får stå och titta på :)
men det är bra att det går åt rätt håll för henne :)

vad skönt att allt gått bra! aiia har också kastrerats idag, fy så hemskt nervös jag var.. inte roligt! men allt gick bra för oss också :)

#13 Roligt att höra att Aiia också mår bra! Tänk vad man oroar sig i onödan ibland. Svårt att göra något åt det bara. Jag kommer nog alltid vara nojjig inför sånt.

#14, ja, jag kommer nog också alltid vara nojjig, kan inte hjälpa det. med såna här saker finns det alltid så många "tänk om", och det gör det så tungt. Hoppas läkningen går som det ska för er, och att hon återhämtar sig snart! Det är ju trots allt för deras bästa man väljer att göra sånt här, det får man fokusera på :)

Här kommer en bild på Indras sår efter kastreringen. Vad tycker ni? Ser det bra ut? (som vanligt är jag nojjig)
Lägst ner är det som ett litet veck som går ner ett par millimeter. Det är inte öppet men jag vet inte om det borde limmas ihop mer där eller om det är ok. I övrigt tycker jag det ser jättefint ut.

Jag tycker det ser bra ut. Gör som du redan gör. Håll koll så det fortsättr se bra ut bara så blir det bra ska du se.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#16, är såret limmat? det ser fint ut :) de sydde aiia utvändigt, känns lite jobbigt med tanke på att det är 2 tim med bil till veterinären, de tyckte att vi kunde ta bort stygnen själva eller ta kontakt med en veterinär här i skellefteå. Problemet är bara att veterinärerna i skellefteå inte är illerkunniga, och jag har inte så stort förtroende för dem.. Ska kika när det närmar sig dagen för stygnborttagningen om man törs göra det själv.. har någon provat? uusch, känns hemskt, men min sambo tror att det ska gå :/

#17 Tack, känns bra.
#18 Japp Indra är limmad. Går det att ta bort stygnen själv så kan du ju testa, jag hade nog inte vågat. Du skulle ju kunna åka till någon veterinär närmare, de behöver nog inte vara så illerkunniga för att ta bort stygnen. Lycka till hur du än gör!

#19, jag skulle inte våga, är alldeles för känslig för det, men min sambo tror att det kan gå bra.. men usch, det känns osäkert.. problemet är att veterinären inte har så gott rykte om sig, och några jag känner var dit med en katt och då var hon hårdhänt när hon skulle kika i hans mun.. därför känns det inte så kul :/ men det blir nog att gå till henne ändå, om vi inte törs!

#20 Aha, nä då kanske det inte är så kul att gå dit. Du får väl se hur det känns och hur det ser ut efter 10 dagar och bestäma då.
Har du någon bild på Aiias sår? Jag är nyfiken på hur det ser ut med stygn..
ta bort stygn är inte så farligt..jag har gjort det flera gånger, inte på iller men andra djur…var livrädd första gången, men det är inte farligt och hon känner typ inget. Tror ändå ni kan kolla med eran närmaste veterinär…ta bort stygn kan man inte misslyckas med…be bara att ni får vara med när de gör det.

Söta bilder, skönt att allt gick bra för er!
Snart e det väl dax för vår Kerstin men än så visar hon inga tecken på könsmognad!

#21, jo jag har bilder på det, men på kameran.. är inte så säker på hur man får över dem till datorn, det är viktors område hehe :P men jag kan försöka fixa det tills imorgon!:)
#22, okej, ja vi kanske törs prova då.. det blir viktor som får göra det isf, jag är alldeles för känslig :P han tror att det ska gå bra.. vi måste fundera mer på det här! svårt.. men tack för stödet iaf :)

vi va med när dom dog bort styngnen på nisse efter hans höft operation.. inte så kul för honom men det är som på en människa.. men tar en skapell och skär bort lite på tråden.. eller om det är häftor en tång å knipsar bort.. det är över snabbt.

grejen är att det är tunn, tunn ståltråd, så den ska väl knipsas.. därför känns det faktiskt som att man klarar av det.. hmm, svårt det här, vill inte att hon ska bli livrädd liksom. Här hemma kan man ju ge henne vetegroddsolja under tiden, också får hon sitta hos någon hon känner! men samtidigt.. åå, denna beslutsångest!

nisse satt hos min sambo.. ta med vetegroddsoljan då.
den knipsas och dras ut fort.
ingen fara ta med lite gott till henne å låt henne sitta hos dej.

det är sant, det är klart! hon kan ju för tusan sitta hos mig och käka godis ändå! tack för att du såg det självklara nisse!;D