Bus har en knöl
Upptäckte i går natt att Bus har en knöl på magen. Den är som en ärta och på höger sida i snopphöjd.
Den sitter liksom innanför huden men inte inuti buken.Svårt att förklara.
Någon som har en idé?
Kommer att beställa tid hos veterinär för borttagning och analys.
Sara
Kan det vara chippet som har vandrat?
Det finns ju mastcellstumörer och dom "växer" utåt och ser tillslut ut som vårtor. Verkar det klia?
Det verkar inte klia och det är inte chippet.
Knölen är rund och sitter inte fast i huden på något sätt.
Sara
Tycker inte om knölar!
Sara
#2 Hm, Cancerknölar sitter fast i hudvävnader om jag inte har fel, kolla upp det för jag tror dem sitter fast.
Hoppas det är något ofarligt
#4 Mjae, inte riktigt.
En elakartad tumör växer ofta in i annan närliggande vävnad. Det är därför man brukar säga att "är den rund och går att greppa" så är det oftast ingenting att oro sig för.
Jag vet inte vad det kan vara Sara :( men jag hoppas att det är ofarligt eller lätt åtgärdat.
Kände lite till och knölen sitter precis vid sidan om hålet på förhuden. (Men det är inte penis jag känner
.)
Knölen sitter inte fast i huden men däremot i magen tror jag. Funderar på brock.
Sara
Syns den? eller känns den bara?
Usch, hoppas inte det är nått allvarligt, lycka till hos vett.
Den känns bara.
Sara

När har du fått tid hos vetten? Hoppas det inte är något allvarligt med snyggingen =)
Vet inte förren på måndag, de hade stängt telefontiden när jag vaknade idag, försov mig.
Sara

#11 aj då hoppas du får en tid snabbt då på måndag =)

hoppas det inte är något allvarligt med go grabben*håller tummar o tassar*
Kan ju vara en ofarlig fettknöl:)
Ja, jag hoppas det.
Sara
På fredag ska han tillveterinären och även opereras då om det behövs.
Sara

åhh skönt att höra. skulle precis gå in och fråga hur det gått att fixa tid men då han du skriva =)

Sara

åhh skönt att höra. skulle precis gå in och fråga hur det gått att fixa tid men då han du skriva =)
Så skönt. Hoppas på att det bara är en struntsak och att allt går bra!
_No way! Yes way!
Hoppas hoppas det kommer gå bra! Han är ju inte så gammal så han har ju alla förutsättningar i världen! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Håller alla tassar här hemma!
Paulina
Veterinären har klämt och känt på Bus och konstaterade att det antagligen är en godartad någonting. Hon kan känna hela och den sitter inte fast i något organ utan i bukhinnan.
Så vi ska vänta 3-4 veckor och se om den växer. Gör den det blir det operation.
Sara
Så bra att det inte verkar vara en elaking. Hoppas den inte växer. Eller…om det blir operation slipper man ju den förhoppningsvis, men…äsch. Hoppas det går bra hur som!
_No way! Yes way!

Sara
Grattis! :)
Skönt med en aningen positivt besked i det negativa :)
Paulina
Tack! Ja jag är glad för Bus. Han är ju inte så gammal än. Fast usch, tiden går så snabbt, han är redan 2 år och 8 månader.
Sara
men vilken tur! :) Dexter sprang ju runt med åtminstone en liten hudtumör i flera år utan att ha stora besvär av dom, så han kan leva gott med en liten knöl :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Grattis till beskedet.