Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 539 ggr
Faxlin
0

Kött i Gävletrakten

Jag vill redan nu höra om det finns intresse för illerägare i Gävle trakten att hjälpa mig att ta tillvara på kött. Kommer som det ser ut nu att få hem så pass mycket kött att jag inte kommer få plats i frysen. Så då behöver jag hjälp.
Köttet kommer från jägare och är alltså vilda djur. Kommer vara lite olika exempel, hare, räv, älg mm

Så är ni intresserad så skriv en rad så vet jag vilka jag kan kontakta om jakten går som den ska :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Veronica
0

Här finns det plats Flört Bara säg till som kommer vi ut och hämtar!

Amor vincit omnia

nenne78
0

här finns plats

Faxlin
0

#1: Dig räknar jag med ändå visserligen utan att du skrivit. :-) Likaså räknar jag med besök oavsettkött eller inte :-) Kram i julstressen vännen

#2: Bra då ska jag komma ihåg dig om det  blir så att telefonen ringer här hemma. :-)

Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Damn, jag bor ju inte ens i närheten av Gävle.. Men jag ska gnåla lite på mamma om slaktresterna och hoppas på att få lite den vägen iaf.

Faxlin
0

#4: Ja jag kände att varför inte dela med mig när jag blir erbjuden kött liksom. Även om han varnade mig att det kunde bli väldigt mycket. Kaxiga Åsa konstaterade bara att kom med det du. ;-) Sedan får jag väl portionera ut till fler tänkte jag. Bra om man kan hjälpa varandra.

Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Super tanke! :)

Veronica
0

#3 Hehe, förstod det…men var ju tvungen att skriva ändå Tungan ute  Julstress? Vad är det??? Är det jul snart? Okej vi har fått snö, men stressad är jag inte Flört

Amor vincit omnia

Denna kommentar har tagits bort.
Blueshift
0

Kommer vara lite olika exempel, hare, räv, älg mm.

Se upp med räv som ju är en frekvent bärare av diverse parasiter och vissa sjukdomar som smittar iller.

Faxlin
0

#13: Självklart kommer vi ha stor uppmärksamhet på sådant. Och de som jagar nu är sådan som även jobbar med sjuka djur, så de vet vad de ska kolla efter. Och ja, innan du säger något, jag vet att vissa saker inte syns med blotta ögat :-)

Audiatur et altera pars

cannaydia
0

räv att fodra till iller?