Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 482 ggr
ferretgirl
0

Nu åker nossarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu åker nossarna på Jazz, han börjar bli lite jobbig för mina andra illrar då han hela tiden ska para sig med dom. Han bryr sig lite om att det är en av hanarna eller tjejerna han hoppar på, och Laban blir så jätte arg på honom så han skakar i hela kroppen. Dessutom så vill jag inte att Jazz ska dra in Tiffanie och Agnez i brunst just nu, dels för jag tycker att det är lite för tidigt. Men också pga att Tiffanie är mormor till Jazz, och Agnez är halvmoster till honom (Jazz mamma Galadriel och Agnez är halvsystrar, har samma mamma men inte pappa).

Så på torsdag åker vi till Vivika och tar bort Jazz nossar, sen ska här väl så småningom bli lugnt i huset igen vad det lider.

UlrikaG
0

dags för brorsan också nu :)

hehe :)

ferretgirl
0

*HeHe* hornen växer ut i pannan på oss, hur kan vi vara så elaka mot dom "små" liven (Jazz är nu uppe i 2,8 kg lite drygt)

UlrikaG
0

jösses, hero är inte alls så tung:)

ViktorMarina
0

ahh, ursäkta att jag stör tråden, men 2,8 kg! Aiia väger 0,8.. shit pommes frites vilken stor karl :D

ferretgirl
0

Ja han är stor, måste ha varit en större vildiller än normalt som har parat Galadriel för snart 1 år sedan. Förvisso så var även hennes morfar rättså stor i sin glans dagar, så där är väl lite arv där ifrån också.

ViktorMarina
0

gud vad häftigt.. kul att det finns sån storleksskillnad på illrar! jag är impad av honom :)

sarae
0

#5 Undrar vem Buffy fått sin lilla storlek ifrån ;) hihi

2,8 kg är ju helt enormt!

ViktorMarina
0

vad väger buffy, sarae?

sarae
0

tja..det var nog ett par veckor sedan hon vägdes (tänkte väga henne nu, men det blev ju lite svårt kom jag på) Men buffy väger runt 650-670 g nu skulle jag tro..på sommaren ligger hon run 570 g….men hon är inte smal å tanig utan helt enkelt bara liten hela hon ;)

ViktorMarina
0

åhååå, lilla tjejen! vi som tycker aiia är teeniweenie, hon ligger ändå strax under 800g nu..! fast det var iofs ett tag sen jag vägde henne också, och aiia var inte särskilt fogligt just för tillfället, så hon hoppade ur vågskålen lika snabbt hon hamnade i den..!

sarae
0

yup hon e en liten skit ;) väger som en chipspåse typ och kan sova i handflatan

hihi testa med vetegrodds olja i botten på vågskålen..då kanske hon sansar sig någon sekund iaf ;)

ViktorMarina
0

#11, ska köra på den nästa gång, vetegroddoljan alltså.. lär funka :D hihi, kan tänka mig att hon är pluttig.. så söt! då ska jag berätta för aiia imorgon att hon inte behöver ha mindervärdeskomplex längre, det finns mindre damer, hihi :D å andra sidan ska väl damer vara nätta så, hoho, då passar det sig ju :D

sarae
0

ja inte ska hon ha komplex tösen inte! det finns nog mycket mindre ;) nackdelen med buffys storlek e att hon e så förbannat lätt att slarva bort ;) hon får ju plats i inner fickan liksom

ferretgirl
0

Sin mamma, hon väger bara ca 550-575gr som mest nu på vintern, sommaren väger hon ca 500-530 gr

sarae
0

#14 ja då är hon verkligen mor upp i dagen hihihi ;)

Nettan
0

Då bräcker min Trixie din Buffy Sarae. Jag vägde pälsarna igår.

Turbo 1260g
Ior 1250g
Chilli 800g
Trixie 550g

Trixie har nu under vintern vägt som mest 590g (i oktober).

sarae
0

ja det gör hon verkligen! haha…Måste nästan få se henne! tardu med trikxie till nyköping?

UlrikaG
0

#5, Vägde Hero idag, var ju tvungen nu, och han kommer inte alls upp till brorsan sin i storlek :(

jag måste ha fått den minsta :(

Hero landar bara på 1911 g

han kommer ju bli jättespinkig till sommaren!!

UlrikaG
0

passade på att väga de andra också och jag tror aldrig sol har varit så stor som hon är nu!

hon landade på stadiga 914 g :)

UlrikaG
0

och tengel på 1496 g, nästan 1½ kg alltså ;)

UlrikaG
0

och stackars sunniva är minifisen :)

väger "bara" 852 g

fast hon ville inte vara med på kort :)

sarae
0

#20 haha det ser nästan ut som att det är mjöl eller socker i vågskålen hihi