Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 661 ggr
MiniSku-
0

Våran lilla Rufus =(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och pojkvännen har precis flyttat till en lägenhet i Danderyd. Imorse när jag satt och åt frukost hörde jag det krafsa någnstans, jag gick runt och tittade efter vad det kunde vara, för jag hade inget minne av att jag öppnat någn garderob efter att jag såg illrarna sist. Så upptäckte jag att Rufus hade lyckats ta sig in bakom rören till tvättmaskinen. Maya kommer in där utam problem, hålen är stra som tennisbollar. Men rufus hade kommit in, men kom inte ut. Jag gick och hämtade en spruta med vetegrddsolja i som han älskar så jag tänkte att jag kanske kunde driva fram honom på det viset. Han kom halvvägs ut ur hålet sen tog det verkligen stopp ch det gick inte mer. Han började flåsa och slicka mig på handen med räserfart, ch till sist så stnkade han, hans hjärta bultade så fort och hans andring likaså. Jag fick panik och skrek på min sambo som blev irriterad eftersom han ska jobba natt och behövde sova, men när han såg Rufus blev han lika rädd. Vi funderade på hur vi skulle få loss honom fortast möjligt, skulle vi försöka få tillbaka honom skulle han bryta revbena, skulle vi dra så kanske han skulle göra illa höften. PANIK!! Vid det här laget hade Rufus börjat flåsa långsamma och korta andetag, han lät inte längre och hade stängt ögonen, jag började stört gråta, han hade gett upp. Vi hade ingen såg så vi kunde såga sönder hålet och vi har ingen kniv som skulle kunna såga upp det. Min sambo hämtade till slut en tång, han hackade alltså sönder sidan av  hålet, det var också rintigt läskigt men han var så försiktig han kunde. Vid det här laget grät vi båda och Rufus hade gett upp helt, han bara hängde på min arm, jag klappade honom och pussade på honom. Till slut så kände jag att Rufus spände hela kroppen ch så såg jag att min samb bara släppte allt ch där kom Rufus "lilla" rumpa ut, äntligen. Så först klämde vi och kände på honom, inget verkade ha hänt. Sen kramades vi och han har aldrig varit kramigare. Han bara låg mellan mig ch min sambo och lät oss pussa och klappa på honom. Sen fick han lite olja igen och sen både åt och drack han, bajset ser bra ut likaså hans kiss. Ingenting hände TACK. Men varje gång jag tänker på det så känner jag mig gråtfärdig, min lilla Rufus hade så ont och var så rädd Gråter Men han ligger nu i mitt knä och tvättar sig och försöker äta upp mina vinegummin.

Men den stora frågan är ju, hur F*N kom han in?

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Norrskenets
0

Usch vilken hemsk upplevelse=´( skönt att ni fick ut honom oskadd

Jadu oftast är det lättast att komma in än att komma ut. Likadant är det med barn som klättrar upp i ett träd jätte lätt sen när dom ska ner så brukar det vara svårare.

MiniSku-
0

Ja det var jätte läskigt, jag var livrädd att han skulle ha innre skador också men det verkar som sagt ha gått bra, som tur är.

Ja det har du rätt i, men att komma upp i trädet är ju en mer logisk förklaring ändå =P

Loveferrets
0

Men usch, mitt hjärta satt i haslgropen tills jag läste att ni fick ut honom, stackars kille, härligt att allt slutade lyckligt till sist, hoppas verkligen inte han försöker sig på det igen.

Hur han kom in kan nog bara han själv veta, fokusera på att täppa igen hålet så vet ni med säkerhet att det inte händer igen.

Sarah
0

Hål som en tennisboll… ja det kommer de flesta illrar igenom.

MiniSku-
0

Ja ush, inge kul som sagt.

Men, hålet är sönderhackat så nu kommer nog en hund både in och ut där, haha =P Men han har varit där och tittat på hålet men han vill inte gå nära, han glömmer nog inte det där. Jag har också hält ätticka runt där så det är nog ingen fara.

Loveferrets
0

#5, för säkerhetsskull så täpp igen de helt istället, kanske han e rädd för det nu men när han glömmer de sen kommer han att göra om det igen, även om hålet e stort nu så är det ändå bättre att sätta för de. Det e ju inga rör dom borde vara i ändå.

MiniSku-
0

Min Rufus kommer inte igenom utan att ha sönder sig själv iaf.

Två rör hår igenom detta hål så att täppa igen det kan bli svårt.

Loveferrets
0

Kan ni inte höja röret så dom ej kommer åt de då ?

Norrskenets
0

MiniSku- Hur ser hålet ut? om ni kunde fota så kan vi förhoppningsvis komma med tips hur ni skulle kunna täppa till det=)

MiniSku-
0

Nej det får vi nog inte för hyresvärden =P Men det är nog ingen fara, jag ställde tvättmaskinen mycket närmre väggen så han kan nog ine ens ta sig till själva hålet.

Men det var helt klart en upplevelse som jag inte vill återuppleva..

Sara
0

Så läskigt! Tur att det gick bra!

Sara

MiniSku-
0

Ja usch vad jobbigt det var, jag hade sån panik och jag och sambon blev osams för att man kom med orimliga idéer, allt för att få bort honom där ifrån. Lilla puff, så han ställde till det för oss. Det är svårt att sluta tänka på det, framförallt eftersom han var så uppgiven själv och han ägnade sina få krafter för att slicka på våra armar när vi försökte hjälpa honom, kändes som har försökte säga hejdå. USCH nej nu måste jag sluta plåga mig själv, han mår bra och har redan ställt till med en del bus, som en vanlig dag.. =P

Loveferrets
0

#12, Jag förstår precis hur du känner även om det aldrig hänt mig, bara tanken får man ju panik, det viktigaste är att han är välbehållen nu även om det tar ett tag innan chocken har lagt sig. Roligt att han ställt till med bus, då verkar han fungera som vanligt i alla fall.

MiniSku-
0

#13 Hehe ja visst är det så. Nu har han också tvättat hela mitt ansikte och hela min hals om och om igen, verkar som att jag aldrig blev ren, började till och med göra lite ont, han blev aldrig klar ^^

Loveferrets
0

#14, Naw så mysigt, visst var värt de även om de gjorde ont ? hahaha, Han ville nog visa dig att du inte behöver bada Flört

MiniSku-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha ja, det är värt det, illerkärlek är den bästa! Han vill inte kramas eller något sånt om jag inte sitter på golvet framför diskmaskinen, kanske han kommer på det när jag sitter där och han säger tack? Sötnos!

Loveferrets
0

#16, Ja det kan mycke väl vara så att han tackar dig, han var ju säkert rädd, jättesöt e han lilla Rufus.

MiniSku-
0

Hehe jag säger som alla andra djurägare som tycker om sina djur, han är världens sötaste ^^

Loveferrets
0

Ha ha klart du gör, han är ju din.