Simons nya familj
Ville bara berätta att Simon nu har flyttat eller närmare bestämt för några veckor sen.
Det bor oxå en iller vid namn Gucci och 2 katter där och alla kommer så jätte bra överens och för någon dag sen började Gucci och Simon leka med varanda och han leker t.o.m med deras ena katt.
Här känns fruktansvärt tomt och naturligtvis saknar jag honom enormt mycket emellanåt men tack och lov har deras matte en webcam så jag får se honom där ofta.
Vi har fått en underbar kontakt och pratas vid varje dag och hon skickar även bilder och det är skönt och tryggt att veta att han faktiskt har det bra nu och att det funkar så himla bra med samtliga parter.
Så jag ville mest "skryta" lite om hur bra han har fått det nu och jag hoppas det ska förbli så, den dagen jag orkar med en iller tänker jag inte ta tillbaka Simon för vill inte rycka hans nya hem ifrån honom om det fortsätter fungera så bra mellan alla. Då skaffar jag en annan i så fall.
Jag har t.o.m. planer på att ev flytta till Småland där Simon bor nu för jag borde verkligen börja ett nytt liv någon helt annastans. Får se hur det blir med det.
Så det är inte alltid man finner ett hem nära en själv, ibland får man göra övervägande och i detta fall blev allt så bra och jag känner att det faktiskt var rätt beslut även om det känns tungt ibland.
Pussa era små från mig Mvh Eva

Det värmer verkligen att du tycker så! :) vi trivs jättebra med simon och jag har fått en vän för livet :D Ja ja tycker du ska överväga detta med smålandsflytten *ler* :D :) Ibland är det skönt att börja om på nytt!

Vad skont att du tycker att det kanns bra!! Maste vara jattejobbigt att behova lamna ivag honom, men han verkar ju ha det toppen! :)
// Amanda
Får man fråga var i Småland? :)
#1, Det ska jag absolut göra, tack för att ni gör Simons liv värt att leva. Kram
#2, Ja du kan tro att det var (ursäkta) jävligt jobbigt men jag kände att det var tyvärr tvunget men nu när jag vet han har det bättre så känns det ändå rätt men visst känns det jobbigt fortfarande.
#3, Det är i Nybro.
Jag hoppas allt går bra där uppe nu mellan Simon och Gucci så ni slipper att oroa er mer. Kan vara en bra idé med att flytta, då får du en ny start och kommer bort från allt det gammla. Lycka till båda två.
#5, Tack Christel, jag funderar verkligen på det men det är en stor omställning oxå. Får se om jag "vågar". 
Du gör som du själv känner, ingen kan tvinga dig att göra något mot din egen vilja, vem det än är. Men det är kul att det går bra nu för Simon och Gucci.
#7, Absolut, nä jag vet att ingen kan tvinga mig men det är en stor uppoffring (vad jag nu offrar vet jag dock inte) men ja jag får se. Hur ska jag få modet att våga, det är det som är grejen.
Ja alla i den familjen är fantastiska, trodde inte det fanns så underbara människor !
Jag har inget emot att flytta långt bort, det ända skulle vara att jag inte vill byta doktor, för man vet vad man har men inte vad man får. Och sen vill jag inte ha det jobbet att behöva informera ännu en läkarstation om mina behov. Och jag vill ha en och samma läkare som vet vad som gäller för mig, jag har inte ens bytat läkarstation bara för att jag inte kan få ha en och samma läkare vid varje tillfälle jag behöver det. Och ska jag behöva dra hela sjukjournalen för en läkare varje gång, då hade jag fått fnatt. Så jag har kvar mina läkare jag har haft i snart 10 år, fick flytta med honom när han slutade på Bjuvs vårdcentral och flyttade ut till Lerbergets vårdcentral. Vist det är långt dit, men oftast så räcker det att jag ringer så skriver han ut recept om jag behöver det. Men hade det inte varit för det, så hade jag velat flytta till Göteborg, det är stad jag stor trivs i när vi är där.
#9, okej, ja har man något som binder en så är det ju en helt annan sak, och i ditt fall är det ju viktigt med att du kan ha kvar samma läkare just för att slippa dra upp allt igen.Han kan även skriva ut recept via tel och bara få en läkare till de kan bli omständigt.
Nu har jag inget sånt alls så för min del är det bara att jag ska våga helt enkelt. Men det är inte så "bara" ändå 

Det känns så skönt, Gucci och Simon är uppe nu o de far vilt ute i hallen med varandra :) Leker med en såndära City gross påse (sån i "hårdare" plast, som är återanvändbar eller vad man ska säga) dom älskar dom påsarna hihi. :) Den ena springer in i den, den andra springer ut, oså tittar dom efter varandra, sen springer den andra iväg, o den ena efter där, sen poppar dom HAHA! Det är riktigt roande! :) Det är så man vill va iller en stund o leka med dom, men hur skulle de se ut.. hade slutat med att grannarna ringer polisen o ja läggs in om ja hade skuttat omkring här o poppat.. :) Men trivs med varandra, det är de ingen tvekan om! :)
Men så himla roligt att höra, det e fortfarande för bra för att vara sant, jag blir lika lycklig var gång jag hör att dom lekt, att det sen är Gucci som sätter fart på honom är bara kul, hon har verkligen förändrats markant. Tror dom e lyckliga att ha fått en kompis. Så klart man vill vara en iller när dom e i action hehe, vet inte hur många ggr jag låtsades vara en iller men Simon bara tittade på mig o tyckte jag var korkad HA HA HA.
Så otroligt kul att höra attde kommer så bra överens! Visst är det underbart att se dem leka en massa illerlekar :)
Paulina
Roligt att det går bra! :)
Du gjorde ett osjälviskt beslut loveferrets! Nu har tid att lägga ner på dig själv och försöka rå om DIG, utan att behöva ha någon skuldkänslor över ngt.
Simon är ju en kul och lättsam kille :)
Eva, jag bröt upp för några år sedan och flyttade norrut. Lämnade alla vänner, och framförallt alla de som inverkade negativt på mitt liv. Det vart skitläskigt, man kände ingen, man vart helt ensam, men så helt plötsligt så började man våga träffa nya människor och man vågar faktiskt låta sig utvecklas!
Jag tror att du kommer få det bättre och må bättre bara du kommer ifrån allt det negativa, nu är du inte beroende av någon och ingen är beroende av dig, nu har du bara dig själv och nu kan du göra som du vill utan att låta dig dras ner i destruktiva spiraler.
Lycka till! Jag håller tummarna för dig och ditt mod!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Och ensam behöver du Aldrig känna dig här, du har ju oss :) Hihi! Men sen är det upp till dig, man ska aldrig tvinga någon, och du ska aldrig känna dig tvingad av våra "puffningar" :) hihi! Du gör självklart det som är bäst för dig! :)
Tack alla, ni e underbara men jag vet inte om jag vågar ändå även om det skulle gjort mig gott, det enda jag vet säkert nu e att Simon har det superbra o det e de viktigaste.
Fortfarande saknar jag Simon väldigt mycke o här e tomt som sjutton men när jag tänker på hur bra han har de nu så känns de bättre o tänk bara att flytta till Nybro o hälsa på min älskling varje dag… eller nästan i alla fall hehe.

Men hallå… NYBRO???!!! Jag bor ju där :D Här menar jag.
golf.ifokus.se
#18, då kanske man kan träffa dig med he he

#18 Jasså???Var?????
#20, HA HA HA

#21 Jamen vadå.. hur ofta ser man illrar i nybro liksom? Som att se en elefant ta en promenad i stockholm city!!!
#22, Tror det e mer sällsynt att stöta på en elefant i stockholm city faktiskt he he he.

#23 Kanske.. men det är nära inpå! :)

Hanemåla :) Har haft illrar sen 2006 ju :P
golf.ifokus.se

#25 oh, ja bor i Kungshall! :) jag är ny inom illerområdet, har haft iller sen tidig höst detta året.

Andra sidan stan bara :P
golf.ifokus.se
#27, Så roligt.
#26, De kan man inte tro att du e nybörjare faktiskt 

#29 Tack så mycket ! :) Jo jag anser mig själv faktist ganska kunnig inom området, då jag faktist läst mig blå till ämnet, och har hört med andra uppfödare osv! :) Var ju tvungen när sambon ville ha iller haha! :P
#30, Vilken tur att han ville det, får väl tacka honom sen med en tårta hahaha.