Avelstankar...
Jag har, som kanske någon märkt, ställt några frågor om avel på sistone. Det beror på att jag är intresserad av att ta en illerkull eller två i framtiden.
Jag har inte varit illerägare så jättelänge men jag är galen i dem och otroligt faschinerad av dem! Jag vill veta så mycket som möjligt om dem och undrar om någon vet artiklar som är bra att läsa när man går i avelstankar. Jag tänker även söka kontakt med uppfödare och suga åt mig av allt dom har att lära ut, så om man är välkommen till någon här inne så hojta gärna till :o)
Hoppas att ingen attackerar mig nu pga detta för det kommer klart att dröjja innan jag tar en kull och förhoppningsvis hittar jag rätt illerhona för det åxå, annars går det ju inte. Vore tacksam för hjälp och stöd iaf. Tack på förhand.
Bra att du samlar så mycket information som du gör! Det finns säkert flera upfödare härinne som kan tänka sig ställa upp ;) Lycka till och hoppas du hittar en lämplig avelshona i framtiden!

Det att du vill skaffa dig mentorer i uppfödare hjälper mycket när man har sin kull. Att du vill samla information är också så rätt gjort om du frågar mig.
Vill du finns jag här i alla fall.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack, jag uppskattar att ni finns där för en. Det känns bra :o)
jättebra att du redan nu börjar läsa om avel/uppfödning och letar efter "rätt hona". Man ska aldrig ta en kull (vilket djur det än gäller) bara för nöjes skull, för att valparna är så söta, utan att ha något mål med kullen, så det är super att göra som dig, och börja leta bra avelsmaterial redan nu!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Tackar, med lite hjälp kan jag säkert hitta en fin valp. Sen får vi hoppas att den blir trevlig, men det blir den säkert!