Ny hemsida (igen)
Denna gång på riktigt. ;-)
Nu kan ni få börja tjuvkika i min riktiga hemsida om ni vill. ;-)
Säg gärna vad ni tycker. Då jag inte gjort den själv utan bara står med pekpinnen och säger vad jag vill ha gjort så är det sååå skönt. hihi
Ni hittar den på www.hakunamatatas.se
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det var en fin sida iallafall :D
golf.ifokus.se

KANONFIN sida Åsa!! *tummen upp*

härlig färg, jag älskar lila :)

Härlig sida Åsa!!!(y) =)
Jätte fin hemsida Åsa, lätt att hitta i

Tack vad snälla ni är. Jag älskar också lila som ni kanske förstår. ;-)
Audiatur et altera pars

Men åsa du skriver att du har tre avelshonor och sen nämner du bara två…..? Annars va sidan mkt fin :o)

haha, oups. Vilken miss. Ska åtgärda det. Står nog kvar efter att Crazy togs bort ur aveln.
Audiatur et altera pars
sidan var jätte fin :)
Jättefin sida tycker jag. =) och det lila är ju helt klart DU åsa. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#10: Ja visst är det liksom jag på något sätt. :-)
Audiatur et altera pars
#11: ja det är ju det. =)))

#11, det sägs ju att de som dras mot lila har livlig fantasi och är mycket intelligenta 
är det du och jag här på sajten då? 

#13: jasså säger de det? Då måste det stämma med andra ord :-)
Audiatur et altera pars
Illeripiller är du duktig på såna färger?? eller är det just lila du har lärt dig då du gillar den färgen???
Själv älskar jag Orange. =)

#15, nja det är just lila som har fastnat eftersom jag själv älskar den färgen :)
ok. hihi.
undrar hur man får reda på lite om just den färg man gillar.
Har du lust och undersöka det illeripilleri??? vore skoj. =)

#17, det kan jag göra, skall se vad jag hittar :)
Om du hittar en för varje färg får du gärna starta en ny tråd. =)

ORANGE
Den oranga färgen står för självförtroende o praktisk kunskap. Den prövar-accepterar sedan el förkastar. Den är fartfylld o extremt envis. Men där rött tyranniserar, bidar orange sin tid. Orange är genial, optimistisk, tolerant, välvillig, varmhjärtad. Den är vänskap o den är festens medelpunkt. Men den otrevlige practical jokeutövaren står för negativ orange. Orange splittrar,den bryter ner barriärer. Orange rycker upp med rötterna. Den drar fram energin från händerlser i det förflutna som behöver assimileras. Orange styrka är subtil - den stimulerar varsamt. Den breddar livet o är mycket målmedveten. Orange går vidare - det är skilsmässans färg! Orange ger mod att se konsekvenserna. Den accepterar hur saker o ting är - o sen ändrar den på det. Orange väcker ej den björn som sover. Den tror på gemenskap. Orange människor är vanligtvis skickliga kockar o bra på sport.
Orange o kroppens olika delar
Orange förknippas med nedre delen av ryggen o nedre tarmarna, buken o njurarna. Den styr binjurarna o matsmältningskanalen.
ATT ANVÄNDA ORANGE
Sorg, vid dödsfall o andra smärtsamma förluster,svarar bra på behandling med orange. Orange tar dig igenom chocken vid grov kränkning o ger förnyad styrka när du behöver klara av motgångar. Orange avlägsnar hämningar o den psykologiska förlamning som uppstår när människor är rädda för att gå framåt i livet. Behandling med orange påverkar astma, bronkit, epilepsi, mentala störningar, sträckningar i ligament samt värkande o brutna ben. Orange är även bra för att lindra tarmkramper.
Orange motsatser: handling / slöhet se till att få omväxling i ditt liv gemon stimulering med positiva orange nyckelord - prova att färga håret i en varm röd färg.
Generös Ömsint Osjälvisk
Modig Genial
Vital i blommornas värld representerar den orange
Negativa orange nyckelord
ringblomman doktorn
Arrogant dyster Dominerande
Snyltande Svekfull Fåfäng
ja detta är vad jag hittade om orange :)
stämmer det Madde?

LILA
den lila färgen är den kungliga strålen,härskaren,den andlige mästaren. Lila är andens aristrokat, den eftersträvar upplysande fulländning. Lila är visionär;den arbetar med de högsta nivåerna av tänkande,seende o hörande utan att använda fysiska sinnen. Lila använder sin psykiska varsebildning på en vardaglig grund. Lila kommer till insikt om att det pris den måste betala för sin kunglighet är uppoffring. Ödmjukhet är nyckelaspekt. Men den kan offra sig själv för alla andras väl utan att bli ett offer eller en martyr.
Negativ lila kan vara aggressiv o svekfull. Lila är den store läraren som inser att eleven måste förstå - enbart fakta räcker inte. Lila är prästers,musikers o målarens färg.
Lila o kroppens olika delar
Fysiskt representerar lila den övrersta delen av huvudet - hjässan,hjärnan o hårbotten - liksom tallkottkörteln.
Att använda lila
Lila är en färg som bör användas sparsamt. Det är en tung färg som vid långvarig exponering kan ha en deprimerande verkan. Den kan bringa i dagen en djupt rotad depression o även tndenser till självmord.
Det är en användbar färg,bra för alla inre inflammationer o för att motverka hjärtklappning.
Lila är bra vid huvudbesvär o irritation i hårbotten,immunsystemet o trassliga nerver kan också må väl av lila.
Det är inte lämpligt att använda den till barn,varken i kläsel el som ljusbehandling.Om den används till barn ska exponeringstiden vara mycket kort el också kan färgen i början vara i ljusa nyanser.
Om du skulle lida av ett överskott av lila motverkas detta av exponering för guld-gyllene ljus,inredning el kläder.
Lila motsatser
fred-fientlighet; ametist är den store beskyddaren,se ut över ett lavendelfält o känn dess tröstande mantel av trygghet
Positiva lila nyckelord
myndig altruistisk ädel
personlig artistisk, ha lila blommor brevid dig när du arbetar för att inte överanstränga ögonen
gränslös mystisk
Negativa lila nyckelord
obarmhärtig högdragen; lilafärgad mat hjälper dig att komma i rätt sinnesstämning
dryg lastbar snobbig; för att ta itu med konflikterna i ditt liv
diktatorisk
varning : lilafärgat ljus ska aldrig riktas direkt mot ansikter utan bara mot bakhuvudet.
dethär handlar mest om ljusbehandling dock
Hehehe. Det stod att orange var extremt envis. =) Kan ligga något i det hela. =))
Sen är jag optimistisk, varmhjärtad. (tycker jag själv) lite av det som står stämmer faktiskt. Men det som stämmer mest är ju att vara Envis. =))
tack för hjälpen. =)

det var så lite så :)
min favo färg är också lila, men jag gillar även mintgrön och pastell gult.