Rör
Var hittar ni er rör. Plaströr, såna för typ fläktar?
FDinns på byggvaruhus. men du kan även köpa papprör som använder när man gjuter. Finns i olika storlekar och kostar typ 40.- st. Finns att köpa på biltema bla.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#0: Amhs illertorg säljer en "motorväg", ett genomskinligt rör.
Annars kan man hitta rör på byggmarknader, fläktrör och plaströr ca 10 cm i diameter.
Rekommenderar Amhs motorväg, den är lika roligt för ägaren som för illrarna, eftersom man kan se när dom busar och springer.
/Ammi

tackar ska kolla runt lite här i stan om det finns. Klart roligt när man kan se dem busa =)

Det nog det som är tjusningen med den "riktiga" illermotorvägen..att den faktiskt är genomskinlig så man kan se dom springa omkring..så hojta gärna till extra högt om du hittar sånna genomskinliga på byggvaruhus ;)

Det ska jag göra.

Du kan oxå ta kontakt när du ser att dom bygger eller bygger om då kan man få en bra bit gratis från bygg killarna dom har ju oxå genomskinliga o grå rör som är stora i diametern inuti

Sådanna där plaströr kanske man ska slipa till kanterna på om de är avsågade? De kan ju vara ganska vassa om jag inte har fel.
Eller jag kanske tänker på helt fel slags rör dock.

Jag köpte från mitt jobb ett 10meter långt grått plaströr. Det är jätte häftigt och lite i sil med motorvägen.
jag kör med "tunn flexislang" som det tydligen kallas…sånna man har till typ torkskåp etc…ser ut som motorvägen men de är vita..

(Här kör vi med ihåliga stockar, skiiitskoj tycker Nicko) 
Köper man sånt där papprör som jag skrivit om högt uppe i tråden så kan man köpa en ganska smal storlek. Sen kam såga av det så det blir 20cm långa bitar av pappröret. Har ni några gamla byxor som ligger o skräpar så kan ni lägga in rörbitarna i byxorna (tex nere vid fotändan av byxorna) så blir det tunnlar med tyg emellan! =)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag har illermotorvägen från Ahms men jag har också köpt jättelånga vita plaströr från Hornbach. Kostar 85kr för 3m tror jag. De är jättepopulära. Annars har både Bahaus och Coop sådana också.
Jag har dreneringsrör här hemma (tror det heter så) de är hårda och de har vi bakom soffan, tv-bänken och databordet.
De verkligen älskar och leka i de rören. Har även en motorväg här hemma.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Madde: Såna har jag till uteburen och störde mig något fruktansvärt om illrarna var ute någon natt i sommras och höll på att springa i dom där rören. Det hördes ju ända in. Är det inte helt galet att ha dom inne i lghten?
#14: Nä då, jag störs inte av de. =)) hehehe. Jag sover i ett annat rum vilket gör det lite lättare. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.