Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 365 ggr
enbartmalin
0

Kävlinge Julmarknad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags var det Julmarknad i grannbyn, jag åkte dit med mina Exoter och Mili för att vara i djuraffären och visa upp lite av vad jag har.

Mili och jag gick runt lite på marknaden, hon sprang glatt efter mig i sitt koppel och var allmänt lyckligt. Till min stora förtjusning var det ingen som tog henne för annat än iller och väldigt många kom fram för att klappa och prata om just iller.

Mili var storförtjust över all uppmärksamhet och skötte sig perfekt, hon lät sig klappas, hållas och till och med bli lätt petad på, hon låg fint i min famn när barn som vuxna frågade på med massor av frågor. När hon väl fick vara på marken sprang hon fint efter mig var jag än gick och skulle hon stanna till kom hon så fort jag kallade.

Alla var väldigt possitiva och tyckte det var väldigt trevligt om man bortser från en sur tant som röt åt mig att det var synd om illern, att den faktiskt inte ville vara ute och att jag skulle bege mig hem med den direkt.

Hälsningar Malin

Sara
0

Sånna tanter finns det tyvärr gott om. Obestämd

Sara

enbartmalin
0

Jag tror inte hon tyckte man skulle ha iller över huvud taget.

Men jag tyckte för övrigt det var riktigt trevligt, jag är så van vid att folk inte har någon som helst aning om att det ens är iller. :P

Hälsningar Malin

Loveferrets
0

Skönt att de flesta var trevliga åtminstone, att det ofta kommer fram rötägg ska man inte bry sig så mycket om.