Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 451 ggr
sarae
0

OT möblerat om!

Min kära mor har varit å hälsat på, och istället för att ta det lugnt å ha det trevligt så bestämmer vi oss klockan halv 12 på måndag kväll att möblera om….så vi höll på till klockan två med det. På tisdag gav vi oss iväg till ikea halva dagen, å gjorde ne halv miljon ärenden….klockan halv tolv igår kväll började vi med den riktiga ommöbleringen samt montering av möbler (ps; hata ikeas möbler!!!!), vilket pågick till klockan 4 i morse,,gissa om mina grannar hatar mig! Om någon av er har provat att montera bokhyllan/rumsavdelaren EXPEDIT så vet ni vad jag talar om…vid 3 tiden i natt var det inte långt från att jag själv spärrade in mig på mentalsjukhus. men nu så e det i alla fall klart! behöver bara fixa iordning alla prydnadsaker etc…men åh va skönt det är! Äntligen har jag lyckats möblera min otroligt svårmöblerade lägenhet!! å stort blev det! har ju nästan fått ett dansgolv mitt i rummet! tjoho!

Tänkte bara dela med mig av något som e fulkomligt ointressant för andra hihi ;)

Faxlin
0

Låter riktigt skojigt tycker jag. Det är bland det roligaste som finns att få möblera om med nya möbler, och se skillnaden på vad små saker kan göra mycket. ;-)

men nu vet vi varför du varit så osynlig här i alla fall. ;-)
Så vill jag se kort på din fina lägenhet nu ju ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[tiiia]
0

Har en expedit här hemma med :) första gången tog det evigheter, men nu kan jag sätta ihop den på ca 10minuter själv :)

vill också se bilder på resultatet ;)

Robinsnel
0

BIIILDEEER!! :D

sarae
0

mm..bilder kommer på hela den rosa härligheten! men jag måste först fixa klart allt ;)

sarae
0

Dessutom har fastighetskötaren gått med på att fixa både ny spis och kyl!! tjoho!!

Faxlin
0

Super roligt, då blir det lite som en ny lägenhet fast man slipper flyttstädningen. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

åh vad skoj att du har fått till det som du vill sara. =)) Förtjänar nästan en visit och hälsa på dig. För och se hur fint du har det.

Men så länge kan jag väl nöja mig med kort. =) hihi

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sarae
0

exakt ;) har hållt på å möblera om lägenheten i 3 år, men de har aldrig blivit bra..har nmligen inga hörn…enda hörnet upptas av en jätte stor öppenspis, som dessvärre e igenmurad…så detta har orsakat lite logistik problem ;)

klarsferrets
0

ja det ska va du o mor till detta specktakel . Men kanske nu äntligen har du fått som du vill ha det kanske i alla fall.

sofie
0

Vad kul att du fått iordning :) Vi har en Expedit bokhylla. När vi skulle flytta fick Manne för sig att han limat alla hyller. Hahaha som tur hade han inte det.

Madde
0

Expedithyllorna är supersnygga. =)))

Sondemon
0

#8 hade ett liknande problem förut i min första egna lägenhet, jag hade inga "hela" väggar i rummet, där man kunde ställa sängen på ett bra sätt. Ena väggen var täckt av bara garderober (hade 6 garderober + överskåp på 39kvm!), motsatt vägg var stooora fönster + balkongdörr. Ena långväggen hade dörren ut till hallen samt att man öppnade balkongdörren åt den, så ca halva väggen försvann till dörrar. Och den andra långväggen hade garderob dörrar i ena änden och fönster som jag aldrig gillat att ha säng i vid andra änden :P Var lagom svårt att hitta en bra plats för sängen i den lägenheten.

UlrikaD
0

Hojta till när du är färdig! Då tar jag två illrar under varje arm och kommer och våldgästar!!Skrattande

sarae
0

#12 det är sånt som kan driva en till vansinne…förr var hela våningen jag bor på en enda lägenhet, så sen näör de delade av till mindre lägnheter verkar det som om jag fick vardags rummet…suck..

#13 Jaa!!! det e bara att komma hit! mini roadtrip ;)

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

oki, nu kommer lite bilder för den som bryr sig ;)

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
[tiiia]
0

vad fint det blev. måste säga att jag är lite avis på att du har kamin/öppenspis eller vad det nu kallas :) ser även att du köpte den "lilla" expedit. ångrar att inte jag gjorde det också, min bauta bokhylla måste plockas isär i varje flytt så nu finns det snart inga träploppar kvar :)

hannis
0

Snyggt Sara! Ser jättemysigt ut!

sarae
0

tack tack! Var för guds skull inte avundsjuk på min kamin! Hatar det där /%(#¤/% skrället!!! Eftersom den är igen murad fyller den ingen annan funktion än att ta upp ,mitt enda hörn! så det e ett helsikke att möblera

sofie
0

Det blev super fint Sara :)

[tiiia]
0

#22 ameh, personligen skulle jag vilja ha en kamin. klart att det vore mysigt om man kunde elda i den, men det är mysigt att ha en full med tända ljus också :P hur lyckades du illersäkra den förresten? *nyfiken*

Denna kommentar har tagits bort.
Madde
0

Oj vad fint det blev. Förstår att du är riktigt nöjd. =))

jaha. När annordnar du nästa träff så vi får komma och våldgästa dig. =) hihi

nä superskoj att du äntligen fått till det som du ville. =) Och så har du massa yta över. =)

sarae
0

#24, den behövs inte illersäkras eftersom den är totalt igen murad…så de kommer ingen vart ;)

#26 ja du, ni är välkomna när som helst! ;)

klarsferrets
0

vad fint det blev nu sarae . Myckrt bättre nu .

som du sa du har ju nu nästan ett dans golv ju kanon

Robinsnel
0

Härligt med parkettgolv överallt och så superduktiga, rumsrena illrar du har. ;-)

Fint har du det! även fast det är rosa… Jag gillade dina bokhyllor över soffan..

sarae
0

hehe det e bara parkett i vardagsrummet, å där går det faktikst på lådan ( ok en olycka ibland!) resten av lägenheten har underbar iller vänlig linoleum matta…. ;)

Tack så mycket!

Flisa
0

shit vad läckert! :O

Faxlin
0

Ohh, vad snyggt du fått till det Sara.

Audiatur et altera pars

sarae
0

tack tack..ja nu trivs jag som fisken i vattnet ;) det är väl bara illrarna som har klagomål ;)

Faxlin
0

#33: Va? Klagar de små pälsarna när de fått det så fint?
Tror jag vet vad som är felet. De behöver en chockrosa klätterställning, det sa dom åt mig på msn här en natt när du sov. ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

haha ja det är just va de behöver…nej, men de har fått sitt hus flyttat in till köket….så nu finns det nästan inga mys ställen kvar i vardagsrummet….men jag får väl ta å inreda under soffan

sarae
0

nu har jag fått både ny kyl fys å spis! tjoho!! helt imponerad över hur fort det gick! den enda som inte e så lycklig e väl stitch..han blev mobbad å det grövsta idag. En av gubbarna står å tittar in på illrarna i vardags rummet å utbrister "den där brunsa där måste ju vara gravid"…det tog många minuter innan jag tillslut fick dem att tro på att stitch faktikst bara var en tjock hane. Stitch var inte lycklig….

DG
0

Jättesnyggt!

#36 Stackars Stitch

Faxlin
0

#36: *Asg* Men lilla Stitch gubben då. ;-)
En gravid en. hihi

Audiatur et altera pars

KajsaM
0

Jättefint ;)

Madde
0

Åh vad skönt att du fått din frys och kyl och spis. =))

Så nästa gång jag kommer ner kan vi laga lite mat. =))

Åt riktigt god mat igår hos mamma, hemma gjorda pitabröd och så kyckling i sweet chili och så god sås till. =) grönsaker oxå. =)

Hjälp nu blev jag ju hungrig. =)